Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 5,031 - 5,040 (kaikkiaan 31,172)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Tuo oli kyllä Jätkältä aika paksua puppua. Kyllä on tapana auto ja muutkin koneet huoltaa. Jopa ihan merkkiliikkeessä pösökin huolletaan. Enkä edes käsitä Tolopan höpötystä jossain sekundajapala-huollossa käynnistä. Eihän tuo häneltä tietysti kumma juttu ole kun on aivan sama tuon ikäluokan koreankippanalle mitä tervaa koneeseen kaataa. Kaikki se pakoputkesta kuitenkin ulos sauhuaa. Pihassani niin mökillä kuin kotona joka kone ja laite toimii ja lähtee kelillä kuin kelillä liikenteeseen tarvittaessa. Mielestäni se kertoo huollon tilastakin jotain. Jopa -90 alkupuolen Fiat hyrähtää startista käyntiin jos vain tarve on. Letukasta puhumattakaan. Sillä lähdetään vielä kerran tänä syksynä kaakonkulmillakin käymään. Viedään ja tuodaan kuten avolavan hieno ja helppo ominaisuus on. Juuri tuossa illan ratoksi kävin Valtrallakin pikakeikan siivoamassa yhden kattilan vaihtajan patteri ja kattilarojut pois pihasta. Ei sitäkään sen kummemmin viritelty vaan lähdettiin kun juontokourakin sattui sopivasti oleen perässä. Nostelin sillä kattilan ja muut rojut peräkärryyn ja kävin saman tein omasta metsästä paluukuormana kuitua täyden satsin kouraan kotiinpäin. sattui lähituntumalle oman metsän suhteen. Turhia ei ajella, aina tehot mennen tullen.

    Tolopainen Tolopainen

    Ostan tietenkn öljyt itse huoltoa varten, arvaa miksi,  huippuöljyä, joka täyttää valmistajan vaatimukset. Noo miten tuon ottaa, jos käytän isompaa korjaamoa kuin paikkakunnan  oman merkin,  ei se nyt sen huonompi ole vaikka on 30% halvempi ja lisäksi sattui olemaan toisen merkin merkkikorjaamo. Kannattaa kilpailuttaa, lisäksi sai boonukset.

    jees h-valta

    Onpa säätämistä tuokin Tolopan huoltosessio. Mutta toiseen ”ilouutiseen” eli tänään uutisoitua ettei polttomoottoreita enää kannata kehittää 2020-luvulla! Tätä mieltä esim. VW:n johto. Eli näillä pääosin mennään ja sähköön siirrytään jo kovaa vauhtia aina pakettiautoja myöten. Juuri luin Fordin Jätkänkin ihannoiman Transitin uuden mallin arvoja. Eli litran BENSAturbo vie ja sähkömoottorilla tehostetaan. Pääosaa näyttää hoitavan nimenomaan täyssähköakusto tavaratilan kannen alla. Kumma kun perinnediesel käyttääkin nyt bensiiniä apumoottorissaan? Mitäs sanoo nämä ihmedieselien sauhuajat näilläkin saiteilla.

    Tolopainen Tolopainen

    Autoilun tarina Suomessa valtion lypsylehmänä on myös päättymässä, kun siirrytään pois fossiilienergian käytöstä huomattavasti kalliimpaan uusiutuvaan ja sähköön. Laajamittaiselle yksityisautoilulle voidaan myös sanoa good bye.

    jees h-valta

    Mikään ei ole sen paremmin turvassa kuin yksityisautoilu sähköisessä tulevaisuudessamme. Millä muullakaan maalla liikuttaisiin?

    Remie

    No kaasu on vaihtoehto. Moottorikaasupullo takakonttiin ja menoksi.

    Remie

    Kuinka paljon on sähköauton akun varausteho. Voltit ja Amppeerit. Sähkömiehen on helpompi sisäistää asia kun perus tiedot ovat hallussa. Kenellä on tieto noista.

    Rane
    Remie

    Ei vastausta.

    No näkyi olevan voltteja 600V , amppeereja ei kerrottu. Pelkillä volteilla ei pyöri mikään. Näillä näkymin ei sähkö ole menestyjä. Liian kallis . Liian vaarallinen. Liian painavaa. Liian saasteista.Liikaa rasitteita sähköverkkoon.

     

    jees h-valta

    Jos sen noin aikoo oivaltaa, mutta totuus on nimenomaan jo tiedossa, sähkö! Nuo sinun teesisi eivät ole yksikään mistään kotoisin, vai vielä sähkömies?

Esillä 10 vastausta, 5,031 - 5,040 (kaikkiaan 31,172)