Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,951 - 4,960 (kaikkiaan 31,224)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    Ole ystävällinen ja lue koko teksti. Laita Googleen plasma sytytys ja lue tutkittu materiaali . Puheita on moneen lähtöön.

    Remie

    Tuolta voit verrata induktiokelan antamaa ja plasma kipinää.

    https://www.skyfilabs.com/project-ideas/plasma-ignition

     

    Per Ä Reikäs

    Olipas hyvä linkki induktiokelasta.

    Murmarskis plasmamoottori hajos.

    Remie

    Jätkälle tiedoksi että laihalla seoksella päästään korkeampiin tehoihin mutta moottori tekniikka estää näin tekemästä. Neutraali seos palaa parhaalla mahdollisella nopeudella ja teholla, tällöin myös hyvin kuumalla tapahtumalla. Seosta joudutaan rikastamaan liikaa siksi ettei ettei nopea palaminen olisi niin kuumaa. jos ei rikasteta niin männät sulaa, tai laajenee niin paljon että tapahtuu kiinni hitsautuminen sylinterin seinämiin. 4T moottorissa sulaisi myös venttiilit ja pakoputkisto. Tästä on kysymys. Nyt plasma sytytys mahdollistaa hallitun pitkäkestoisen sytytyksen ja rauhallisen palotapahtuman yhdessä suorasuhkutetun polttoaineen kanssa. Näin ei palotapahtuma ei ole niin kuuma että moottorivaurio olisi todennäköinen. Selitin asian maalaisittain jotta jätkälläkin olisi mahdollisuus ymmärtää. Plasma sytytys ei ole ollut mahdollista ennen siksi että ei ole kyetty valmistamaan sytytys kärkiä jotka kestävät moninkertaista kuormimitusta normaaliin puola sytytykseen nähden ja verrain vaatimaton naksaus. Monta asiaa on ollut kauan eikä niitä ole otettu käyttöön eikä ne ole ollenkaan olleet huonoja. Ennen sanottiin ettei vesi pala, ja nykyään vesikin palaa ja jääkin palaa. Minullakin laite joka polttaa vettä ja todella kuumasti. Pitääkö Jätkälle opettaa kaikki tällä palstalstalla, kaivaisit itse tietosi. En opeta enää.

    Rane

    Vain amatöörit tarvitsee jotain laitteita veden polttamiseen.

    Remie

    Mitähän päästöjä tuosta syntyy(vedestä vettäkö- vai typpeä, vety se ei voi ola) Edellisestä kisailusta syntyi numeroita joita verrattiin ja näin ohitettiin se perus asia jonka vuoksi plasmasytytstä auton valmistajat kehittävät. Pasmasytystä kehitetään vain ja ainoastaan siksi että säästetään polttoainetta ja tuotetaan puhtaampia päästöjä ja myöskin vähemmän. Noilla numeroilla ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Onneksi Suomen vesi ei pala .

    jees h-valta

    Ja onneksi mitään polttomoottorin kehittelyä ei edes tarvita. Kun niitä ei tarvita kohtsillään lainkaan.

    Remie

    Autoilu loppuu kun tehdään laki rangaistuksen uhalla työmatkat on kuljettava lihasvoiman avulla. Tämän laon voimaantulo mahdollistaa autoilun loppumisen.  Saksalaiset testit jatkuu kiivaana plasmadieselin mahdollistavassa tekniikassa. Moottoreissa ei tarvita hiukkas-suodatinta eikä katlysaattoria jotka molemmat ovat runsaasti polttoainetta tarvitsevia lisälaitteita nyky moottoreissa. Katalysaattorin myötä polttoaineen kulutus nousi 20% , hiukkasloukun kohdalla en ole törmännyt polttoainelisäyksen määrään. Selvää on kuitenkin että loukku pitää saada hyvin kuumaksi jotta partikkelit palavat ja tällöin myös polttoainetta on suihkutettava suoraan pakosarjaan. Molemmat lisälaitteet ovat turhia jos nykyinen taso saavutetaan  ilman lisälaitteita . säästöt ovat valtavat, loukut, turbot,katalysaattorit saadaan jättää pois. Polttoaineen kulutus vähenee alle puoleen nykyisestä kun samaan aikaan auton paino kevenee kymmeniä kiloja. WW suunittelee riisuttua mallia , liekö siinä jo käytössä uuttatknologiaa, merkittävin ero aiempiin malleihin pitäisi olla tehon lasku joka on ihan paikallaan rattiraivon vähentämisen kannalta. Autoihin olisi pikimiten saatava max KW/h. Tämä olisi palvelus koko Tellukselle.

    Remie

    Alla linkki pintapuoliseen aiheen avaukseen, joka oli vuoden vaihteen tilanne. Vanhojen autojen polttoaineen kulutus alenisi 30% suoraan , pelkästään uuden sytys tavan myötä.Tarkemmin Saksan sivuilta. Sähköautopalo sai miettimään onko sittenkään valtava määrä energiaa pakattuna yhteen pakettiin ihan viisas ajatus. Kun mietitään ruuhkia, parkkihalleja, OK talon pihoja sekä A-talleja joissa autoja ladataan. Täyteen ladattu S-auton akku on kuin räjähde kuljetus, nekin on kielletty asutuskeskuksessa vaikka yhtään itsesytystä ei tiettävästi ole tapahtunut.

    https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/nain-vanhankin-polttomoottorin-paastot-ja-kulutus-romahtavat-yli-30-mikroaallot-saattavat-syrjayttaa-sytytystulpan-kipinan-video/5f26f0ea-3233-38c5-9239-f29aa679a7b9

    Puuki

    Mitä tarkoittaa max KW/h ?

    Jos autossa on alimitoitettu moottori, niin sehän vain lisää kulutusta , kun kuormitus lisääntyy.

    H-auton kulutus on suurimmillaan, jos ajetaan liian isolla vaihteella  eikä moottorin teho kunnolla riitä.  Kiihdytykset pitää tehdä ripeästi pienillä vaihteilla ja ajaa sen jälkeen tasaisella nopeudella isommilla vaihteilla ( tai nykyäänhän hyvä automaattilaatikko hoitaa sen puolen itsestääkin, jos moottori ei ole alitehoinen) , ei ylinopeutta. Ennakoivalla ajolla ja tilanteisiin sopivalla nopeudella ajava voi säästää polttoainetta jopa n. pari litraa /100 km .

Esillä 10 vastausta, 4,951 - 4,960 (kaikkiaan 31,224)