Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,911 - 4,920 (kaikkiaan 31,224)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    Jos tuntuu olevan autossa liikaa tehoja ,niin laita 500 kg lyijypainot peräkonttiin ja takatilan lattioille. Sillä lailla ne täyssähköautojenkin ylimääräiset tehot häviää.  Autossa ei ole liikaa tehoa, sitä pittää kuskin vain säännöstellä sopivasti jokaiseen tilanteeseen sopivaksi.

    Remie

    Kokonaisuutta ajatellen kaikissa h-autoissa on liikaa ja osassa paljon liikaa. On yksinkertainen asia liikkua paikasta toiseen , miksi siinä pitää olla 200hp kun yhdelläkin pääsee. Mopedi on hyvä esimerkki 1,5 hp ja vie yhden ihmisen ja 50kg painavan tekniikan. Nykyään vie Kaksi höhlää. Puukin persusta ei kai liiku ilman 1000 heppaa. Vammainen ajattelutapa, kun keskustellaan päästöistä ja hiilinieluista eikä olla valmiita poistamaan edes tarpeettomia hiilipäästöjä . Asuntojen lämmityksen kimpussa vaikka vielä on aivan tarpeellinen täällä maan osassa. Olkiluoto 3 on tuottanut 10 000 vuoden päästö jo vaikka ei ole tuottanut valoa edes taskulampun vertaa. Kuin järki puuttuisi. Tehdään ne päästöt etukäteen ettei kukaan huomaa. Emme me mitään Olkiluotoa olisi tarvinneet..Pelkkää haihattelua koko projekti.

    Puuki

    Itse sinä valitit liiasta tehosta autossasi, en minä. Myy autosi ja laita 250 w :n sähköpyörä tilalle tai se mopo.

    Remie

    Hei kuule näitä autoja on miljardi planeetalla jossa liikaa tehoja. Niiden tuottamat päästöt on turhia. On siinä mies kun kaikki pitää rautalangasta vääntää ja välillä rautakangesta.

    Jätkä

    Remie:”-Kokonaisuutta ajatellen kaikissa h-autoissa on liikaa ja osassa paljon liikaa. On yksinkertainen asia liikkua paikasta toiseen , miksi siinä pitää olla 200hp kun yhdelläkin pääsee. Mopedi on hyvä esimerkki 1,5 hp ja vie yhden ihmisen ja 50kg painavan tekniikan. Nykyään vie Kaksi höhlää.”

    Eipähän se ihan noinkaan ole. Normaalikäyttäjän normaalissa henkilöautossa ei ole liikaa tehoja. Perheautossakin voi aivan hyvin olla käyttöä esim 100:n kilowatin tehoille. Kun on autossa täysi kuorma, eli viisi aikuista ja hieman matkatavaroita ja tarvittaessa peräkärry vaikkapa vain jarruton  kokonaispainoltaan 750 kg, niin liikenneturvallisuuden kannalta riittävä teho on plussaa.

    Ei toki tavallisessa perheautossa tarvitse olla huippunopeudet kolmesataa ja tehot myös, koska meillä on max 120 km/h. Rajoitin olisi ehkä paikallaan nykyautoille, se olisi helppo koodata, mutta nuo Pellet ovat keksineet myös koodaamisen, että se siitä.

    Enää vuosikymmeniin ei ole myyty 1,5 hevosvoiman mopoja, niissä on jo monessakin ihan vakiona yli 5 heppaa.  Kuitenkin niiden nopeutta on leikattu niin, että vakiona ne eivät kulje kovin suurta ylinopeutta. Ohjelmoinnilla nekin voidaan säätää lähes pilkuntarkasti lain määräämiin rajoihin ( kuten myös ylittämään ne) Ei tarvitse olla mikään huippu-koodari, kun CDI-boksin järkkää sellaiseksi, että ”Kyllä lähtee”. Sekin kyllä lasketaan virittämiseksi, kun poliisit testaavat kulkuja.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Yhdelle uunolle on myyty väkisin liian tehokas auto. Voi voi kun joka asia menee niin, että itse ei voi vaikuttaa mihinkään asiaan mitään.

    Jätkä

    Onko tehoja ”Liikaa”? Minusta ei varsinaisesti, mutta tarpeettoman paljon voi olla. Toisaalta on aivan varma, että kun saaalle oikein hyvänkulkuisen vehkeen – olkoon se vaikka polkupyörä, niin kyllä sillä ukko kuin ukko joskus vähän koittelee sen kulkuja.

    Henkilökohtaisesti en ole koskaan jättänyt kokeilematta millään vehkeellä sen menohaluja. Saksassa sai kokeilla ihan sydämen kyllyydestä, palko baanalla ulki, tai paljonko uskalsi polkea.  Kuitenkin – Kun Passatilla ”paahdoin” menemään mittarin mukaan reilua 220 km/ h, piti pitää vasenn kaista vapaana, koska tämän tuostakin siitä pyyhkäisi ohi joku, jonka lullassa oli rajoitin paljon korkeammalla.

    Kotimaassa saatu vakava muistutus ajokieltoineen ja pitkä sakkolappu liitteenä riittää pitkäksi aikaa muistuttamaan, että pitää kunnioittaa liikennesääntöjä ja muita autoilijoita.

    sitolkka

    Vauhti on siitä petollista, että siihen tottuu. Joka ajaa paljon autobahnilla niin voi olla vaikeuksia pysyä matalissa rajoituksissa.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei Suomessa ole yhtään rajoittamatonta moottoritietä. Jos Saksassa rajoitetaan autojen nopeuksia, päästöt tippuu enemmän kuin koko Suomen päästöt. Kysymys on politiikasta, saksalaiset muka rakentaa tuulivoimaa ja polttaa kivihiiltä ja tuhlaavat maksimimäärän energiaa moottoriteillä. Noin pienessä maassa ei autojen nopeuksien rajoittaminen paljon vaikuta matka-aikoihin. Nahkahousujen olisi aika alkaa panostaa ilmaston suojeluun tosissaan, eikä vain esittää parempaa kuin ovat.

    Jos Suomen pitää rajoittaa hakkuita, nahkahousujen tulee pudottaa nopeuksia moottoriteillä.

    Remie

    Tolopaiselta miehen puhetta eikä mitään limpun kitinää. Nuo baanan kaaharit kun painaa kaasun pohjaan ja kaikki 1000hp lähtee ravaamaan niin musta pilvi jää taakse. Ei puhettakaan hiilipäästöistä eikä muistakaan päästöistä. Baabat päättyy yleensä kärrypolkuun jossa mahtuu kerrallaan ajamaan yksi auto, vastaantulijaa on väistettävä jonkun pihaan. Olen joutunut jonottamaan tuommoisessa kohdassa joskus 1 tunnin että pääsee ryömimään noillakujilla 5km tunnissa seuraavan 4tuntia. Niin saksalaista niin saksalaista systeemiä että. Olen ajanut kaikilla mantereilla mutta missään muualla ei ole tuommoista.

Esillä 10 vastausta, 4,911 - 4,920 (kaikkiaan 31,224)