Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,901 - 4,910 (kaikkiaan 31,226)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    Kumma juttu , autot nähdään jonain sellaisena jota ne eivät missään nimessä ole. Autolla on vain yksi ainoa tarkoitus, siirtyä paikasta toiseen. Ihan mama miltä auto todellisuudessa näyttää kunhan se täyttää tehtävänsä. Autossa ei tarvita kovin paljon tehoja tuon tehtävän täyttämiseen. Tätä kysymystä autojen kohdalla on syytä tarkastella, mitä autossa pitää olla jotta se toteuttaa tuon siirtymisen. WW on jo ovella , he tuovat markkinoille halpis version, toivottavasti tehot on pudotettu siirtymän tarvitsemalle tasolle eikä yhtään ylimääräistä potkua.

    jees h-valta

    VW on tuonut halppiksia ja huijannut monessakin asiassa. Saksan autoteollisuus on kriisissä ja kaikkea yritetään. BMW ja Audi ovat pudottaneet 35%:ia myyntejään. Mersu on ainut joka vielä kestää lähes vanhalla tasollaan.

    Remie

    Kuinkahan kauan kun on hankkinut huijarin maineen niin ei siitä niin vaan pääse irti.

    Kaikki Saksalaiset merkit tekee samaa huijaa. Saksalaisilla on kaikessa ketunhäntä kainalossa.
    <h1 class=”sc-iQNlJl kiYUUu”>”Ministeri syyttää Mercedestä päästöhuijauksesta ja uhkaa yhtiötä lähes neljän miljardin euron sakoilla”</h1>

    Jätkä

    Saksalaisautoissa on samat ja samanlaiset moottorinohjausyksiköt kuin suunnilleen kaikissa länsimaisissa autoissa. – samassa tehtaassa tehdyt ja samanlaiset ohjelmat sisällä.

    Miksi Saksalaiset autonvalmistajat ovat kärähtäneet, mutta juurikaan muita ei ? Siksi, että Saksalaisissa tehtaissa on ollut joku rehellinenkin insinööri, joka on noiden asioiden parissa työskennellyt. Ilmeisesti hänelle ei ole maksettu tarpeeksi hiljaa olemisesta.

    Muut ovat tehneet samaa, mutta eivät ole tulleet omantunnontuskiin.

    Jos mietitään Ranskalaista tekniikkaa, niin melko selkeästi on tullut esiin heidän suunnittelu- ja valmistustaito Olkiluoto kolmosen parissa. Koko ajan ovat rakentaneet sutta ja sekundaa, joka on jouduttu purkamaan ja tekemään uudestaan ja eri tavalla. Syynä täytyy jo olla puhtaasti huijaus ja huolimattomuus, eli on pyritty tekemään mahdollismman halvalla ja niin, että petosta ei huomattaisi.

    Taitaa parhaat Ranskalaisautot olla Dacia – merkkisiä. Ovat vain kokoonpanijat erilaisia  kuin ranskalaisten siirtotyöläiset.

    jees h-valta

    Kun tarpeeksi närästää pitää lähteä ydinvoimalalla vertaamaan Ranskalaisosaamista autojen valmistuksessa. Minkä sille voi jos halutaan rakentaa korkean teknologian tuotteita halppistyövoimalla? Siitähän on kyse Olkiluodon ydinvoimalan pitkäksi venymisessä. Kaikki kunnia silti huipputehokkaan ydinvoimalan insinööriosaamiselle. Miksi Suomalaisinsinöörit eivät moiseen ole pystyneet? Autoja myös Ranskalaiset osaavat tehdä ja menekkihän on Suomessakin jo todella huikeaa tasoa. Alkaa jäyhä kansa sulia autoilun kauneuden, ajettavuuden ja käytännölliyyden edessä.

    Jätkä

    Venäläisille on kyllä kirkastunyt jo vuosikymmenet sitten tuo ydintekniikka, heillä ei ole sen kanssa ollut ongelmia – Ainoastaan kansalaisten luoenne ja halpa Vodka ovat olleet riesa siinä projektissa. Olen varma, että Hanhikiven voimala nousee hieman ripeämmin kuin Ranskisten laitos.

    Se on ihme, että nuo Ranskalaiset autot eivät käy kaupaksi muualla kuin Ranskassa ja Harjavallassa . Seinäjoellakin on iso psykiatrinen hoitolaitos, mutta ei siellä Pösöt vilise katukuvassa juuri lainkaan.

    jees h-valta

    Kyllä minä ymmärrän Jätkä että sinun maailmankatsomuksesi perustuu kotimetsään ja siellä Seinäjoella vietettyyn laatuaikaan. Mutta ettei siellä sairaalan pihapiireissä ole sinun silmääsi sattunut Ranskalaisia autoja ei tarkoita etteikö niitä olisi jopa niinkin peruspohjalaisjunttilassa kuin Seinäjoella. Maakunnan Auto ja ESS Autotalo jopa ilmeisesti myyvätkin ainakin Peugeottia.

    Remie

    Meillä on täällä huippuluokan koodari joka tekee työkseen juuri autojen moottorin ohjainyksikön parissa. Hänen erikoisosaamiseensa kuuluu kaikki laatikot mitä löytyy. Kuorma-autoihin hän koodaa jokaiselle sopivat parametrit. Hän ei anna työlleen mitään takuuta mutta asiakas saa vapaasti valita tehot ja väännöt , vain moottorin fyysinen suoritus rajana. Hän ei peitä eikä kätke töitään se on asiakkaan murhe kelpaako auto katsastuksesta. Hän on kuuleman mukaan kertonut että vain Saksalaiset huijaa ja lähes kaikessa tekemisissään. Autobaanoilla on sellaisia ohjuksia että aivan kamalaa , aikoinaan  kun liikuin siellä välttelin koko väyliä. Kun ajelee 160 ja auto menee 300 ohitse niin jokainen tervepäinen jättää tien heidän käyttöönsä. Sitä ei ymmärrä kuinka nopeasti auto ilmestyy taakse, vaikka juuri katsoit niin jo siellä on joku. Suorastaan aavemaista. Monessa lastutetussa h-autossa on kilowatteja enemmän kuin normaalissa rekassa. Tuommoiset kiihtymiset 120km/h jossa pyörät alkavat sutimaan kuivalla tiellä on hengen vaarallisia, epämielyttäviä, järjettömiä. Niitä vaan liikkuu teillä. Kumma kyllä ja yleensä Sakasalainen on kyseessä. Minulla euroopassa tehty JP auto jolla saa vetää 2000 kg kärryä. On aivan sama onko kärry perässä ja täydessä painossa , kiihtyvyys on täysin samaa kuin tyhjänä, ennen tunsin kaiken aikaa että takana on jokin puntti mutta tällä autolla se pitää muistaa. Ehdottomasti liikaa tehoja ja paljon. No onhan siinä jo jakeluauton kokoa olevat pyörät. Olenkin ajatellut käydä alentamassa tehoja. Merkkihuolto sanoi sitä mahdottomaksi , kerroin ei se mikään mahdottomuus ole jos lisää saa potkua kyllä saa poiskin. Tuommoiset valtavat voimat on epäkäytännöllisiä ja epämiellyttäviä.

    MJO

    Ei jesse ranskikset ole olleet vuosikymmeniin kestomenestyjiä myyntitilastoissa. Ei harjavallassa, eikä paljon missään muuallakaan lukuunottamatta ranskaa.

    Remie

    Jees asenne valloillaan , ei voi kuin ihmetellä , noita vaan paljon niin hyvää tulee tai menee. Auton kauneus ? On siinä määritelmä. Ihminen kaunis koko ikänsä , auto vain kun se on uusi ja jees katsoo sitä hetken niin se on saman moinen loota kuin se edellinenkin joka oli kaupassa kaunis. Auto ei ole koskaan kaunis .

Esillä 10 vastausta, 4,901 - 4,910 (kaikkiaan 31,226)