Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,821 - 4,830 (kaikkiaan 31,254)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Remie

    Kyllä kaikki pitää laskea ja oikein . Vaikka 10 auton testillä jotka ajetaan täysin korjauskelvottomaksi asti ja sitten lasketaan käyttökulut ja pääomakulut niin saadaan selville totuus. Nythän diesel ja bensiiniautoista on nuo tarvittavattiedot. Tietysti näissä on niin kuin vaihtoehto autoissakin sekoittamassa valtava määrä erilaisia tukia ja avustuksia joiden osuutta on vaikea määrittää. Koko tukijärjestelmä kaikilta osin tulisikin poistaa koko laajuudessaan. Nuo ovat vain hämäämis tarkoitukseen laadittuja vippaskonsteja, johon koko voidaan liittää ongelma kuin ongelma niin rahamarkkinoilla kuin kuluttajan jokapäiväisessä elämässä. Tuet tuhoaa talouden hallinnan.

    Remie

    Jos on noin tuon tontin kanssa niin niitä ei kannata paljoa olla.Eli 2ha tila jossa 2 kanaa ja miljoona kana täitä , on maatila, asuu teltassa niin säästyy kiinteistöverolta. Meneekö kiinteistövero jos tekee puuhun majan joka huojuu tuulessa, sehän ei ole kiinni kun huojuu. Ainakin 5 ha vero on pienempi kuin 1 hehtaarin. Tuolla kaavalla 10000 hehtaarin tilasta verottajan pitäisi maksaa.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Sähköauto täysin kuollut jo syntyessään, maailma hukkuu ongelmajätteisiin. Diesel kokee uuden herätyksen. Nyt jos koskaan kannattaa ostaa pienipäästöinen saksalainen diesel auto. Se on ekolooginen teko parhaasta päästä.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Miksi sähköautot olisivat pitkäikäisempiä kuin polttomoottori autot? Nytkin autosta loppuu koppa ennen tekniikkaa (saksalainen) ja sekin kestää 25-30 vuotta.

    Remie

    Kiinasta tulee niin että tupsahtaa diesel jossa tupla plasma sytytysjärjestelmä. Kyllä palaa litku kuin litku. Vedellä tehostetaan palamista, johon lisätään happigeneraattori niin johan päästöt on puhdasta vettä jota voi ottaa mukiin ja juoda.  Kova kilpajuoksu Japanilaisten kanssa kumpi ehtii ensin. Kiinassa on ainakin tekijöitä.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Jäitä hattuun tässä tässä sähköautoasiassa. Katsotaan minkälaisia poltoomoottoriautoja meillä on esim. Viiden vuoden päästä. Toki kehittyvät sähköautotkin siinä sivussa.

    Kauhea kiire uusia autokantaa ja saada romutuksen ongelmia lisää. Parasta luonnonsuojelua olisi kun jokainen ajaisi kotteronsa niin loppuun kuin mahdollista. Vältyttäisiin miljoonien autojen romutukselta tai ainakin se siirtyisi kymmenen vuotta. Samalla autotehtaat saisivat sulkea ovensa vuosiksi ja luonto kiittää.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    arto arto

    Kiinasta tosiaan tulee.  Sähköauto joka ajoi itsensä guinesin ennätyksen kirjaan. Proton kokeilulenkki meni suomenkautta norjaan. Oli siis pisin koskaan ajettu koeajo. Autossa sadantuhannen km huoltovälit. Tulee suomenmarkkinoille ensivuonna nettimyyntinä.

    Remie

    Niin teki, ja sieltä tulee niitä ihme polttomoottoreita jotka räjäyttää tajunnan , on ihan viittä vaille valmis, testit on osoittaneet ihan järisyttäviä tuloksia. Tulokset julkaistaan vielä tänä vuonna. Kumpi ehtii ensin Kiina vai Japani , japani on kirinyt vauhdilla. Antaa odottaa vielä , ja hallitus on valmiina kun alkaa ensimäisiä olemaan liikkeellä niin silloin pamautetaan käyttömaksu sen mukaiseksi ettei etua kuluttajalle tule , vaan vanhat autot ovat sitten suur syömäräreitä , niin sähkössä kuin liemimoottorissakin. Autoihin tulee puolijohde tekniikkaa joka tarvitsee sitä vaarallista hiilidioksiidin korvaajaa jäähdyttämään ja eristämään komponetteja , tietää sitä ettei kolaria saa tulla.

    Jos huhu on oikeasti totta edes puoliksi niin sehän on hyvä mutta kirpaisee eräitä tahoja kipeästi.

    Visakallo Visakallo

    On aivan sama, mitä uutta tekniikkaa on tarjolla, suomalaiset eivät haluakaan ostaa uusia autoja, vaan niiden on oltava ostettaessa jo lähes kymmenen vuoden ikäisiä. Oletin, että Ruotsista tuotavat autot olisivat muutaman vuoden ikäisiä, eli vasta ensimmäisen omistajan jäljiltä, mutta niiden keski-ikä onkin kahdeksan vuotta! Tällaisia tuontiautoja siis ostetaan tänä vuonna jo 60.000 kpl. Tällä menolla Suomen autokanta vanhenee entisestään, ja koko maasta tulee ennenpitkää Euroopan suurin autopurkaamo.

    Remie

    Kaiken lisäksi autot ovat niitä suuria ahmatteja jotka on lastutettu kolminkertaiseksi teholtaan.  Nyt jo pn liikaa tehoja autoissa. Liikennevaloista kun kiihdytetään on syvät urat kuluneet tiehen. Tehon mukaan käyttömaksu.  Mummot ajaa Micran kanssa ja maksaa että pääsee kauppaan, toiset rellestää yökaudet ja kuluttaa teitä eikä ole edes mitään asiaa mihinkään.

Esillä 10 vastausta, 4,821 - 4,830 (kaikkiaan 31,254)