Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 4,631 - 4,640 (kaikkiaan 31,085)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Voihan sitä niinkin luulla. Maitokin on 95%:sti vettä. Teollisuusbensiini on kemianteollisuudessa käytettävä syöttöjae, joka menee krakkaukseen, sillä ei ole siviilissä mitään käyttöä varsinkaan sytytysnesteenä tai öljylampussa, voi kulmakarvat kärähtää sytyttäjältä.

    Remie

    Tolopainen uskoo nyt vaan A.Jalkasta. Hän on täsmälleen oikeassa. Kerosiini ja petroolit on samaa ainetta ,lamppyöly on petroolia tai kerosiinia mutta hajua on vähennetty ja tilattu paremmin jotta ei palamishajuja synny niin paljon ja mukavampaa käsitellä kun ei koko pitäjä lemua WD40 eli petroolille. Jos mennään Tolopaisen saivartelu asteelle niin jokaiselle tislauerälle pitäisi silloin keksiä oma nimi , koska eroja erien välillä aina jonkun verran. Tolopainen alkaa nyt vaan olemaan vähän suuripirteisempi meidän muiden kanssa. Vakka eihän meillä mitään väliä ole kun emme kuitenkaan tule käännytetyksi pois kristinuskostamme.

    Remie

    Kerosiini on jet polttoaine jota käytetään suihkumoottorien polttoaineena. Kerosiin on veroton polttoaine ja väriltään punainen. Kerosiini ja petrooli käyttäytyy täsmälleen samoin , voimakaasti pesevä joka liuottaa rasvoja hyvin . Haihtuessaan petroolista jää mitättömän vähän haitta-aineita ynpäristöön. Siksi ilma-alukset nousin jälkeen tyhjentävät tankit ilmassa jos koneessa ilmenee vakavia ongelmia. Kaikki koneet eivät kestä täydellä kuormalla laskeutumista siksi tankit pitää saada kevyeiksi ja onhan se turvallisuus riski jos koneessa on vakava vika jolloin voi olla tulipalon vaara. Kerosiinia on saatavana vain lentokoneisiin. Petrooleja joissa on veroja niitä myydään myymälöissä.

    Tolopainen Tolopainen

    Tietenkin A J on oikeassa joissakin asioissa joskus. Niin nyt esität aivan oikeitakin asioita vaihteeksi, jos vielä hiukan säädät ja lopetat wd 40 rinnastamisen petrooliksi auttaisi kovasti yhteisymmärrystä. Ei kemistien tarvinnut keksiä petroolia 60v sitten se oli jo keksitty.

    Tolopainen Tolopainen

    Niin kerkesit aloittaa tass satuilun ennenkuin vastasin edelliseen.

    puunhalaaja

    ”Tietenkin A J on oikeassa joissakin asioissa joskus.”

    Toi on ehkä suurin kohteliaisuus mitä tällä foorumilla voi toiselle sanoa. Lähtökohtaisesti kun kanssakeskustelijat ovat täällä aina väärässä ja muutenkin pölvästejä.

    Jätkä

    Lapin lennoston kantapeikot ajelivat vuosikausia (Vuosikymmenet?) Kerosiinilla, eli lentopetrolilla. Heillä oli dieselkäyttöiset autot.

    Talvilaadun Dieselissä ja moottoripolttoöljyssä on se talviominaisuus tehty petrolilla. Vanha kuorma-autokorjaamon työnjohtaja-omistaja kertoi, että ennen ei ollut talvilaatuja, joten autoilijat lisäsivät naftan sekaan LAMPPUÖLJYÄ! Hän oli vakaasti sitä mieltä, että esin Diesel 100:a ei kannata käyttää, jos ei naftassa ole vettä, vaan lamppuöljyä. 20 % hän piti jo hyvänä määränä normaalipakkaskeleihin. Mutta sanoi, että oikein tulipalopakkasella voi olla 100 % :kin.

    Remie

    Petroolissa ei ole voitelu ominaisuutta ja syöttöpumput oli tarkkuushiottuja mäntä elementtejä jota pitivät nestettä. Joten elementit tarvitsevat keskeytytymättömän voitelun ja petrooli ei sitä anna, eikä kerosiini sen kummemmin. Kyseessä oli polttoöljy jos diesel moottorilla ajelivat. Saattoi olla bensiinikin koska puolustusvoimat käytti ennen paljon bensiiniä. Jo pelkkä vesipisara saattaa jumittaa tuon elementin varsinkin jos elementti ei liiku vähään aikaan ja vesi on elementissä. Tuohon aikaan polttoöljyssä oli vielä rikkiä joka on hyvin voimakkaasti ruostuttavaa. En ymmärrä miksi lapinlennosto käytti lamppuöljyä kun kerosiinia oli saatavana. Samaa tavaraa lampuyöljy on vain hajuttomampi ja huomattavasti kalliimpi. Voitelu ominaisuutta ei noissa ole se on nähty.

    Jätkä

    Sanoiko joku, että he ajoivat LAMPPUÖLJYLLÄ? Siinä on tullut virhe. Valopetrolin he olisivat joutuneet ostamaan, mutta Kerosiinin, eli petrolin he pumppasivat samoista säiliöistä, joista he tankkasivat myös Drakenit, joilla Lapin lennosto liiteli taivaalla.

    Toki he alan miehinä tiesivät, mitä kerosiinin joukkoon kannattaa laittaa, kun sitä syöttöpumpun kautta moottoriin sysätään. Samoin vanhat kuorkki-kuskit tiesivät, että valopetrolia käytettäessä pannaan ihan ehdottomasti 2-t öljyä sekaan. Kuulemma jopa puoli prosenttia riitti hyvin. Sama totuus pätee nykyautoissakin ja nyky talvi- dieselin kanssa. Syöttöpumput väljistyy, jos ei edes talvella käytä öljyä hieman. Kesälaadussa on parafiinia niin paljon, että se riittää pumppujen ja suuttimien voiteluun.

    Tollo ei taida ollakkaan ihan täys-Tollo, koska hän on ymmärtänyt käyttää käsitöissään Tummelia ennenkuin keksi WD-40 – ihmeaineen, joka toki paljon ohuempana takaa paremman tuntuman kätösistä hieronnan kohteisiin.

    Remie

    Joo ja kerosiini on petroolia joten se pois laskuista. Joko he ajelivat valtion dieselillä tai bensiinillä valtion diesel voi olla polttoöljyä. Jos kesä laatua niin 2t öljyä ja kerosiinilla voi ohentaa , huonoin tuloksin, vesi on ja pysyy eikä steariini lähde mihinkään. Jos steariini jähmettyy niin se ei liukene mihinkään ennen kuin lämpötila on yli 15 astetta.

Esillä 10 vastausta, 4,631 - 4,640 (kaikkiaan 31,085)