Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 30,511 - 30,520 (kaikkiaan 30,663)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• käpysonni käpysonni

Stubb kävi siis mielistelemässä ja nuoleskelemassa Trumppia, ovelaa, sillä narsisti ei tykkää mistään niin paljon kuin tuollaisesta mielistelystä.

Nyt taitaa Suomelle tulla isot, 48 kpl jäänmurtajakaupat.

konstapylkkerö2

Eläpä valehtele. Mielenosoittajissa oli myös rebublikaaneja jotka protestoivat Trummppia omien työpaikkojensa menetyksen takia.

Harhaan rumppi menee myös tullimaksujen korotuksissaan; vastatullit estävät etujen konkretisoitumisen USA:ssa.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Eläpä valehtele. Mielenosoittajissa oli myös rebublikaaneja jotka protestoivat Trummppia omien työpaikkojensa menetyksen takia.

Ainahan joukossa on lampaita. Ei kaikki vasemmistolaidan reb. äänestäneet Trumppia.

konstapylkkerö2

Ne protestoijat oli äänestäneet Trumppia. Järki palaa USA:nkin vähitellen.

Rukopiikki

Veneen alla asujista olen kuullut. Kaipa veneessäkin voi asua. Olen minäkin rankinen silmillä jonkun yön pohjateljolla nukkunu kun vene rannassa. Tuonne lämpimiin maihain en lähtis mistään hinnasta. Ministerin palkka ei riittäs että taimaassa vuoden asuisin. Kun lämpöä on yli 20 se on jo tukalan kuuma. Aasian kulttuurikaan ei kiinnosta pennin vertaa. Nissassa ja välimerellähän on nykyään turisteja melkein kuin rovaniemen keskustassa. Kuka siellä kehtaa olla.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Rukopiikkiä komppaan että tungoksiin ei kyllä tee mieli. Mutta jos menee Välimerelle talveksi, silloin siellä ei ole sesonki. Yksi ehdokas talvehtimispaikaksi olisi Kroatia ja muukin Balkanin rannikko: Slovenia, Pohjois-Makedonia ja Montenegro.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Välimerelle talveksi, silloin siellä ei ole sesonki. Yksi ehdokas talvehtimispaikaksi olisi Kroatia ja muukin Balkanin rannikko: Slovenia, Pohjois-Makedonia ja Montenegro.

Siellähän on kylmä🥶Espanjassakin on ollut harvinaisen sateinen talvi. Moni on tullut kesken pois.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Äläs nyt Kalle. Kulttuurikohteiden katselu onnistuu viileämmässäkin säässä. Esimerkkejä lämpötiloista juuri nyt sääsovelluksesta: Espoo 8, Portimao 20, Lefkas ja Korfu 15, Split 18.

Visakallo Visakallo

En ole koskaan erityisemmin kaivannut paljon yli 20 asteen lämpötiloja, sen takia pidän manner-Portugalin Atlantin rannikosta ja Madeirasta ja Azoreista. Merivesi on sillä lämpimimmillään marraskuussa ja viileimmillään kesällä, joten ilmasto meikäläisen vartalolle ympäri vuoden. Olen ollut vaihtoviikkojärjestelmään tosi tyytyväinen jo kohta 20 vuoden ajan.

Nostokoukku

Olen jo vuosikausia haaveillut metsästyskämpän korjaamisesta talviasuttavaksi, vanhan miehen talviasuttavaksi. Olihan siellä jätkät ennen läpi talvet, mutta silloin kämppäisäntä lykkäsi yölläkin puuta uuniin. Ja kai se persuuksien paljouskin lämmitti. Eikä ollut vaatimustaso ja k-arvot sitä mihinkä nyt on opittu. On vain turhan iso yhdelle, 8×8 metriä. Vaatisi myös moottorikelkan niinä talvina, kun ei seudulla ole savotoita ja teitä ei aurat. Tolppatien varteen on n. 5 km, siitä vielä lähimpään kauppaan 9 km, lähimpään asuttuun talouteen 4,5 km. Olisi ihanteellinen talviasunto. Erottaisi kumpiko paistaa, täysikuu vai katuvalot. Kyllä minä sen vielä remontoin. Keväät, kesät ja etenkin syksythän tuolla tulee jo melkein oltua.

Esillä 10 vastausta, 30,511 - 30,520 (kaikkiaan 30,663)