Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 4 vastausta, 30,271 - 30,274 (kaikkiaan 30,274)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Poiminta Metsäasiantuntijat-ryhmästä.

    Porschen rahoittamana ja toimeksiannosta Lappeenrannan teknillisellä korkeakoulululla on kehitetty ilmaston haittakaasujen (hiilen) talteenotto tegnologia. Ilmastosta talteen otetusta hiilestä tehdään Saksassa lähes hiilineutraalia synteettistä bensiiniä, Saksassa jo syneettisen polttoaineen jakelu asemia, jolla ainakin Porschet kulkee, yksi tuollainen tehdas on ollut Saksassa toiminnassa ainakin kaksi vuotta, käsitykseni mukaan toinenkin tehdas valmistumassa, ellei ole jo valmis. Porsche on luvannut , että tuon syntettisen biobensiinin hinta on v. 2026 normaalin fossiilibensiinin hintaista ja hinta tulee alaspäin sitä mukaa kun tuotantolaitoksia valmistuu.

    Tolopainen Tolopainen

    Jää nähtäväksi, jos vety tehdään sähköllä. Ei tule mitään halpaa bensaa. Jos jokin halpa tapa olisi tuottaa bensiiniä, se olisi jo laajassa käytössä. Ilmasta ei kannata ottaa hiiltä talteen, vaan suoraan päästölähteestä, josta saadaan lähes puhdasta hiilidioksidia. Esim. sellutehtaan piipusta tai panimoista.

    Nostokoukku

    Jos panimoiden hiilidioksidi kannattaa ottaa talteen, silloin myös jääkiekkohallien otteluiden aikaiset päästöt olisivat oivallisia kohteita talteenotolle. Silloin siellä sihahtelee ahkerasti. Myös ammoniakin ja hiilidioksidin yhdistyessä urean tuotanto on huipussaan.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Ei muuta kuin pönttö jokaisen persuukseen. Tulee palamiskelpoista polttoainetta suoraan lähteestä. Vielä ravintoa parantelemalla tuotantoa voidaan lisätä. Suomi nousuun!

Esillä 4 vastausta, 30,271 - 30,274 (kaikkiaan 30,274)