Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 29,041 - 29,050 (kaikkiaan 29,192)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Pyörässä ratkaisee käytön mieltymykset. Itse pidän kevyestä pyörästä, koska sen hallittavuus on aivan toista luokkaa kuin yli 10 kg painavamman sähköpyörän. Hallittavuushan on pyöräilyn perusasioita. Omatkaan pyörät eivät ole luokassaan erityisen kevyitä, mutta aivan erilaisia silti kuin sähköpyörät. Jos ajaa tietä pitkin, periaatteessa jousitus on haittatekijä pyörässä. Sähköpyörässä painon takia jousitus on silti tarpeen. Ja taas tulee keulasta riippuen 1-1,5 kiloa painoa lisää pyörään. Mutta jos vain tyytyy passiivisena ajamaan ja on tyytyväinen vaikka Jopoon, silloin sähköpyörällä ajaminen on ihan ok. Toki myös silloin, kun ajaessa ei saisi tulla hiki.

    Ennen sähköpyörän hankkimista suosittelen kokeilemaan kippurasarvista gravel-pyörää, jos ei maastoajoon pyörää aio hankkia.

    Gla Gla

    ”Joko Kiian tyyppivika Tolopaisella? Pikku 12V akku tyhjenee päivässä, eikä autolla tee sen jälkeen mitään, ellei lataa sitä. Latausohjain ICCU rikki ja purkaa 12V pikku akun, joka antaa virtaa auton järjestelmille.”

    Adacin luotettavuustilastoissa akku taitaa olla yleisin vian syy ihan yleisestikin ottaen. Joillain periaatteessa luotettavinakin pidetyillä autoilla on luvut punaisena akun takia. En tiedä, onko kyseessä kelvoton ensiasennusakku vai onko syynä jotain muuta auton tekniikkaan liittyvää, jossa riskin poistaminen ei onnistu akkua vaihtamalla.

     

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Sähkö Kiiassa on tyyppivika latausohjaimessa, joka purkaa pikku akun. Uuden ohjaimen saanti voi kestää 3-6 kk.

    jees h-valta

    Tolopassa todella ”tyyppivikana” aika vahva ”puusilmäisyys”. On aika huvittavaa kun itse ei juurikaan ajele ja arvostee silti muiden kulkimia. Minä olen aina arvostanut asioiden hallintaa myös kaupan teossa , jos jotain on vialla ja se korjataan on asia aina ok. Itse olen lukuisat kerrat näitä omassa kaupanteossa neuvotellut ja käynyt paikanpäälläkin toteamassa. Jos oikeasti on tehty väärin tai joku komponentti viallinen aina on korjaus hoidettu mahdollisimman pian. Sen jälkeen on turha pitää pärinää kun asia on hoidettu. Kiia ei ole yhtään kummallisempi kulkupeli. Oli sähkö tai polttomoottori. Vikansa niissäkin. Meille tuli käymään mökillä vieraita Satakunnasta Kiialla ja kun olivat loppuosuuden mökkiteillä ongelmaksi tulikin ettei Kiian navikaattori ulkomaankielisenä ohjannutkaan oikein vaan tulkitsi jotain väärin. Kävivät aika pitkän harhailulenkin. Sitten kun kovalla kiireellä ajoivat uudelleen toisen puhelinnavilla oikaisten meinasivat ajaa kolarin kun ajoivat liian lujaa erittäin jyrkkiä nousunypäleitä. Matala Kiia ei näkynyt nypäleen takaa vastaantulijalle ja oli vain senteistä kiinni ettei kolahtanut. Suomi markkinana niin pieni maa ettei Koreankiesiä ollut vaivauduttu suomentamaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Auto tohtorit lyöneet päänsä yhteen. Kyseessä lienee piilevä vika. Koittakaas pojat rassata dieselinne kuntoon, savuttavat jo pahasti.

    Eihän se Kian vika ole, jos Jessen mökki on niin syrjässä, että ei sinne navigaattorilla löydä. Sehän on sama ongelma monella muullakin, jos kysytään mökin osoitetta, se jää monelta omistajalta sanomatta. Kun se ei ole tiedossa, eikä kunta ole antanut tarkkoja osoitetietoja karttoihin, kun niihin ei mitään postiakaan tule.

    Sekään ei ole auton vika, jos ajaa mäennyppylälle väärää puolta, sehän on alkeellinen ajovirhe ja johtanut moneen nokkakolariin.

    Visakallo Visakallo

    Minulle ei nyt kannata markkinoida täällä manuaalipyörää, kun sellainen on jo olemassa. Ajatus on hankkia sähköpyörä työkulkuneuvoksi. Keväästä syksyyn on hyvällä ilmalla mukava aikaisin aamulla seurailla luonnon tapahtumia, mutta autolla ajaen se ei oikein tahdo onnistua. Koska edestakainen matka kotoa työmaalle metsään on vähintään 50 km, ja sisältää myös melkoisia ylämäkiä, ei manupyörän käyttö oikein houkuttele, kun tuota ikääkin alkaa jo kertyä. Mainittakoon nyt vielä tähän, etten ole kuitenkaan Sukisukista ja tulevasta sähköautosta tämän sähköpyörän takia luopumassa!

    Tolopainen Tolopainen

    Tuollaisen ikämiehen ei kannata enää paljon pyöräillä, kun niska ei käänny takaa tuleva liikenne jää vasemmalle käännettäessä seuraamatta. Monen matka on päättynyt vaikeaan vammautumiseen kolarissa pyöräreisussa.

    Visakallo Visakallo

    Sen takia Tolopainen ottaakin aina huomattavasti nuoremman rouvansa kartturiksi Prisma-reissulle.  Entä ne uimahallikäynnit, miten ne järjestyy?

    Tolopainen Tolopainen

    Kävellen, ei ole yhtään ylipainoa taakkana. Toista se on etelän lihapatojen ääressä. Siellä sitä rahaa ja massaa kertyy. Oikein ahdistaa, kun näkee TV:ssä jatkuvasti turvonneita tyyppejä.

    Visakallo Visakallo

    Ennen sanottiin, että pitkä parta ja lihava akka on miähen kunnia!

Esillä 10 vastausta, 29,041 - 29,050 (kaikkiaan 29,192)