Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 28,751 - 28,760 (kaikkiaan 28,760)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Unohtui mainita että maalämmön huolto maksaa muutaman satasen kerta. On suositeltu teettämään kerran vuodessa, jolloin kustannus siitä voisi olla esimerkiksi 30 euroa kuussa. Itsellä menee kyllä ainakin parisen vuotta väliä. Se mitä itse voi tehdä niin lisätä järjestelmän vettä tarvittaessa ja puhdistaa suodattimia. Huollon kuluerä puuttuu sähköllä tai puulla lämmittäjiltä, joten puntit tasautuvat hiukan. Samoin siitä, että jossain vaiheessa joutuu uusimaan kompressorin.

    Nostokoukku

    Minulla koko talon sähkönkulutus, taloussähkö ja kiertovesipumput, syyskuussa 329 kWh, joulukuussa Joulu kulutti paljon silloin 415 kWh. Mahdollisesti pääsen  alle 4 000 kWh koko vuosi.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Puopolo arveli että Zuckerberg ei ole mielistellyt Trumpia, mutta niinpä vain osallistuu juhliin.

    ”Luonnollisesti tilaisuudessa nähdään myös Trumpin yksi suurimmista kannattajista, maailman rikkain mies Elon Musk, 53. Lisäksi virkaanastujaisiin osallistuvat muun muassa Meta-yhtiön toimitusjohtaja Mark Zuckerberg, 40, ja Amazon.com-verkkokaupan omistaja Jeff Bezos, 61.”

    http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/21516d86-8125-43a1-b0ef-ca43db3c5643

    narisija

    Esimerkkinä uutinen siitä että kaapelien katkonta olikin vahinko eikä tahallinen teko.

    Washington Postissa pitkä juttu asiasta, lehden haastattelemat asiantuntijat samaa mieltä, kannattaa lukea.

    Ihmettelen kyllä mistä sabotaasista lähes puolta miehistöstä epäillään. Ankkurin laskussa joku päällystöstä, tavallisesti kapteeni, antaa käskyn ja miehistön jäsen lekottaa ankkurin ja kettinkiä käskyn mukaan, ei siihen kymmentä miestä tarvi.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Esimerkkinä uutinen siitä että kaapelien katkonta olikin vahinko eikä tahallinen teko.

    Tuon laivan kaappaaminen kansainväliseltä vesialueelta tulee maksamaan suomelle kymmeniä miljoonia. Tuomio tulee merirosvouksesta aivan varmasti.

    Visakallo Visakallo

    Olette sitten sitä mieltä, että antaa vain kaapeleiden katketa jatkossakin? Kertokaapa kuitenkin, miksi kaapelit alkoivat katkeilla juuri ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan? Yksi tällainen oli esim. Huippuvuorten ja Norjan välinen tietoliikennekaapeli. Kertokaapa sekin, miksi GPS-häirintää tehdään? Sekin alkoi samoihin aikoihin Venäjän hyökätessä Ukrainaan.

    suorittava porras suorittava porras

    Paatti pysyy Suomessa ,kunnes korvausasia ratkeaa. On tuplatakavarikossa vahinkoa kärsineiden osapuolten vaatimuksesta.

    Olisiko aluksen pitänyt antaa jatkaa matkaa ja jättää vahinkoa kärsineet vaille korvauksia? Hyvä homma ,kun tilanne otettiin haltuun ja laiva siinä samalla.

    MaalaisSeppo

    Tuohon autoasiaan palatakseni, niin minä olen tyytyväinen nelivetosokolootaani. Sen verran mäkisellä omalla metsätiellä ajelen. Kaksivetoisellakin jotenkin kesäkeleillä pääsisi, mutta jyrkissä mäissä voisi ruopia murskeeseen kuoppia. Uskon myös, että neliveto säästää renkaita, kun ajaa mäissä, joissa on karkeaa mursketta. Tasaisempi veto. Naapuri kesällä valitti, että 4 kertaa oli rengas kesällä puhjennut vastaavalla tiellä kuin minulla. Minulla ei kertaakaan. Naapuri aikoi harkita 4-vetoa.

    Metsuri motokuski

    Kallelle sen verran tiedoksi että laiva on haettu Elisan ja muiden toimesta takavarikkoon. Takavarikkoa ei voi tehdä jos ei ole selvää epäilyä että laiva on vahinkoa tehnyt. Oikeuden rooli on sitten tuomita onko teko tuottamuksellinen. Se selviää vasta sitten kun rikosoikeudellinen tutkinta on saatu päätökseen.

    Takavarikolla pyritään varmistamaan se että on mahdollisuus saada korvaus vahingonteosta.

    Siinä Kalle on oikeassa että jos tuomioistuin toteaa että laivan ei ole kaapelia katkonnut joko tahallaan tai ei ollenkaan niin korvausvaade voi syntyä.  Silloin se ei synny valtiota vastaan pelkästään vaan yhteisvastuullisesti niitä vastaan jotka takavarikon hakivat.

    narisija

    Olette sitten sitä mieltä, että antaa vain kaapelien katkeilla jatkossakin?

    Kuka sitä mieltä on, tottakai tahallateko pitää maksattaa, fiksu syyllinen maksaa tahattomankin vahingon. Viittasin vain WP:n haastattelemien asiantuntijoiden arvioon tahallisuudesta, käy lukemassa juttu, googlekääntäjällä käy kätevästi. GPS – häirintä voi liittyä ehkä mm. droonien häirintään, en tiedä.

    Paatti pysyy Suomessa ,kunnes korvauasia ratkeaa.

    Pitänee todistaa syyllisyys ennen kuin korvauksia pystyy vaatimaan. Pitkät käräjöinnit voi asiasta tulla, varsinkin jos ei varmaa syylisyyttä pystytä esittämään. Itse veikkaisin aluksen jäävän tänne lasteineen jos todetaan syylliseksi ja täältä romutettavaksi Intiaan, ellei kreikut osta lasteineen.

     

Esillä 10 vastausta, 28,751 - 28,760 (kaikkiaan 28,760)