Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 28,744 vastausta, 163 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten Kalle KehveliKalle Kehveli toimesta.
Esillä 10 vastausta, 28,731 - 28,740 (kaikkiaan 28,746)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • suorittava porras suorittava porras

    Sähköautoja mielivien on syytä tutustua kokkolalaisen sähköautoja huoltavan yrittäjän kokemuksiin. Eivät saa kovin kummoista kiitosta, varsinkaan ladattavat hybridit. Toki ,jos on aikaa ja varaa seisottaa autoja huollossa , niin siitä vaan ostelemaan sähköautoja. Erityisiä ”nautintoja” on tarjolla käytettyjen kohdalla. Jännitettä riittää muualla, mutta ei akussa.

    Tolopainen Tolopainen

    Kyllä Haapala itse ajaa Teslalla, jotta ei kritisoi täyssähköautoja vaan hybridejä erityisesti eurooppalaisia vikapesiä. Eipä ole ollut korjattavana yhtään aasialaista sähkökiesiä, jos Volvoa ei sellaiseksi katsota, niitä siellä näyttää olleen.

    Nostokoukku

    Minkä merkkisellä autolla Suorittava ajeli aikoinaan työmaille? Oliko työnantajan vai oma auto? Oliko valittamista?

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Alan nyt osaltani valmistautua täyssähköaikakauteen. Sen takia hieman kyselen käytännön kokemuksia ja vinkkejä niiltä joilla niitä on ollut jo hyvän aikaa. 

    Vihreä aivopesu on tehnyt tehtävänsä. Vielä saa oikeita autojakin, joilla takuu toimii.

    Visakallo Visakallo

    Olisiko jollain niitä edellä olleeseen kysymykseeni liittyviä täyssähköauton  latauskokemuksia, ja onko ulkomailla tullut latauspisteillä eteen mitään erityisiä asioita?

    140ärrä

    Mutta ainakin täälläpäin metsäkonefirmojen autoina on lähes yksinomaan Toyotan maastureita. Mistähän johtuu?

    Toyotan maineesta iso kiitos kuuluu niiden huoltoverkostolle, eikä pelkästään Suomessa. Niillä on eri asenne huoltoihin, kuin kilpailijoilla – sen sijaan, että yritettäisiin päästä mahdollisimman halvalla, pyritään palvelemaan asiakasta. Homman merkitys näkyy selvästi, kun katsotaan vikatilastoista Toyotan malleja, jotka on samoja ja tehdään samoilla tehtailla esim. Citroenin, Peugeotin ja Fiatin kanssa. Myös Mersun Citan tuppaa olemaan luotettavampi Renaultin Kangoota, vaikka molemmat tehdään samalla tehtaalla.

    Paikallisella merkkiliikeellä on myös iso vaikutus siihen, mitä yrittäjät suosivat. Joillain seuduilla se on Toyota, joillain toisilla esim. Mitsu tai Ford.

    Nostokoukku

    Ajelin loppukaudesta aamusta hirvenjälkiä etsien. Eräässä metsäautoteiden risteyksessä oli naapuriseuran kaveri parkissa. Pysähdyin juttusille. Oli kuulemma odottamassa kaveriaan, joka oli tarkistamassa jälkiä HILUXILLA viiden kilometrin auraamattomalta tieltä. Kysyin häneltä oliko hänen autonsa täyssähköauto. Vastaus oli ” Valitettavasti”. En oikein tunne automerkkejä, varsinkaan nykyisiä, mutta saattoi olla Audi, ainakin renkaita oli nokan logossa. Utelin sähkön riittävyyttä näillä keleillä, pakkasta oli parikymmentä astetta. Kertoi tulleensa metsälle vajaan sadan kilometrin päästä. Kertoi, että kun päivän aikana muutaman kerran passia vaihtaa, joutuu kotimatkalla pitämään kahvitauon ja lataamaan. Tämä hänen oma kertomuksensa. Auto oli varsin näyttävä möhkäle, ei varmaan kyseisen merkin aivan rihvelimpää mallistoa. En ole sen kummempi sähköautojen kannattaja kuin inhoajakaan, minulle auto on vain työkalu. Kynnet eivät vain riitä metsäalan pieneläkeläisenä kuin vanhoihin dieseleihin.

    mehtäukko

    140 kyllä ja Tojotalla oli Japsien tekemänä tietyt idiootti-varmat mallit. Niihin sai tarvike-osia, mutta esim. Rangeriin tai Isuzuun ei millään. Vain kalliita alkup.osia.

    suorittava porras suorittava porras

    Työautoina Hiace , Hilux , Nissan , Mitsubishi L200 ja nelikko Transporter. Rangerillakin ajelin. Mitsubishi oli varma työjuhta, Transporter oli mukavin ajaa ja viimeinen automaatti Hilux kuului samaan sarjaa. Siitä ei kuitenkaan talvikokemuksia. Vanhat Hiluxit tehottomia . Nissan samassa sarjassa ja muuttui lisäksi vanhemmiten vajaavetoiseksi.

    Nyt alla ranskalainen katumaasturi. Merkki palvellut vähintäänkin tyydyttävästi tähän asti neljännesvuosisadan ajan. Hinta/laatu täyttänyt odotukset tähän mennessä. Riittää eläkeukolle mainiosti.

    PS. Pahimman yllätyksen tarjosi aikanaan vanha Mitsubishi. Ajaessani talvella aamupimeässä työmaalle ,tapahtui totaalinen black out. Kaikki pimeni ja auto sammui täydessä vauhdissa. Onneksi oltiin sivutiellä eikä rekan edessä. Takana tuli onnekseni auto riittävän etäällä ,että sain ponnistelua auton tien sivuun sen valoissa enkä tullut peräänajetuksi. Jatkoi matkaa pysähtymättä auttamaan. Tilasin hinauksen ja auto laitettiin pajalla”kuntoon”. Sitten töihin. Paluumatkalla kuitenkin sama juttu. Taas hallille ja vikaa etsimään. Remonttireiska totesi hetken puuhailtuaan ,että nyt varmasti toimii (asensi paksumpaa piuhaa sulaneen tilalle). Toimi kyllä ,mutta vain pari kilometriä. Kykenin hädintuskin nilkutettamaan ajokkini omin avuin takasin hallille. Sain tilalle korvaavan ajokin ja firman terävä pää totesi , että nyt tämä auto lähtee kiertoon…ja lähti kanssa.

    Gla Gla

    Tolopainen: ”Gla taitaa vastata tojotan tuotekehittelystä, kun noin tosiasiat sattuivat. Eihän minun autoani kannata verrata karvalakki malleihin, voittaa ne sata nolla.”

    Taidat olla risuparran toinen nimimerkki, kun kysymyksiin vastaaminen tuottaa vaikeuksia.

Esillä 10 vastausta, 28,731 - 28,740 (kaikkiaan 28,746)