Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 27,241 - 27,250 (kaikkiaan 27,377)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Kalle Kehveli

    Onko siis sähköauto riittävä teko, jolla saa synninpäästön?

    Nykytietämyksen mukaan sähköauto on pahimman luokan ympäristörikos.

    MJO

    Tietyn ryhmän (omia aivoja käyttävän) ’nykytietämyksen’

    käpysonni

    Sähköauto on pahimman luokan viherpesua. Luontoa raiskataan potenssiin kymmenen, jotta saadaan kaivoksista akkuihin tarvittavia metalleja.

    mehtäukko

    Tv sarjan ”eränkävijöissä” eräs tyyppi hanakasti toistaa ilmaston muutosta,metsien hakkuita ja luonnon tärvelyä. Itse kuitenkin ajaa savuavalla HJ-60:n reuhkalla lampien ja jokien rannoille, kuin ei jaksaisi jalan taivaltaa sittien perässä.

    Metsuri motokuski

    Tilattua tekstiä jota ukko suoltaa. Se on totta että kalastaja vie koiransa ja veneensä yläjuoksulle -80 luvun lantikalla jonka päästöt ovat melkoiset. Sitten lasketellaan myötävirtaan ja kalastellaan veneestä ja joku roudaa sen lantikan ja peräkärryn kotia. Niin se ilmaston parantaminen menee. Metsien hakkuita ei taida paljon Kilpisjärvellä olla   joten siellä se ei varmaan ole ongelma.

    Nostokoukku

    HJ-60 kestää vielä vähänkin huollettuna yhden sähköauton käyttöiän. Ei tarvitse afrikkalaisten lasten kaivaa akkumetalleja kiinalaisille luonnonsotkijoille. Romun käyttö loppuun on ympäristöteko.

    Kalle Kehveli

    HJ-60 kestää vielä vähänkin huollettuna yhden sähköauton käyttöiän. Ei tarvitse afrikkalaisten lasten kaivaa akkumetalleja kiinalaisille luonnonsotkijoille. Romun käyttö loppuun on ympäristöteko.

    HJ-60 kestää vähintään ihmisiän ja 15x sähköauton iän. Erittäin ympäristöystävällinen auto.

    MJO

    Sähköauto on pahimman luokan viherpesua. Luontoa raiskataan potenssiin kymmenen, jotta saadaan kaivoksista akkuihin tarvittavia metalleja.

    Joo, ja pelkästään sähköautojen akut. Kämmyköiden, läppäreiden, työkalujen ei saastuta. Puhumattakaan kymmenet tuhannet litrat öljyliuskeesta jalostettu diesel, jota polttomoottoriauto käyttää käyttöaikana.

    Nostokoukku

    Valaiseppa MJO tietämättömyyttäni. Olen autojen kanssa täysi tumpelo, ne eivät minua kiinnosta, joten en niistä siten mitään ymmärrä. Minulla on 24 vuotta vanha lava Nissani. Syksyllä kaveri öljysi taas pohjan paineilmaruiskulla. Sanoi että pohja on kuin uusi, ei ainoatakaan hitsauspaikkaa, ei ruostevauriota eikä yksikään pohjapelti kurtussa. Saatan pärjätä tuolla rottelolla vielä kymmenen vuotta. Mittarissa on 300 000. Sedälläni on vastaava jossa 750 000. Hirviautoksi sen vain kuukausi sitten taas katsasti. Tosin vaati viikon hitsaamista vanhalta mieheltä. Kun tuo auto on aikoinaan valmistettu, ei tainnut olla vielä sähköautoja liiemmälti markkinoilla. Siihen on metallit kaivettu ja käyttöön öljyt nostettu. Onko ilmaston kannalta parempi, että jätän tuon kymmenen vuotta sillä ajamatta ja vien sen romuttamolle. Tilaan uuden sähköauton, johonka metallit on kaivettava itse autoon ja sen akkuihin. Sähkön tekeminenkään ei ole ympäristön kannalta haitatonta. Sähköauto kestää akkuineen tuskin kymmentä vuotta. Kuten sanoin en ole mikään automies, autot eivät ole koskaan päässet meillä perheenjäseneksi. En kysy tätä piruilleksani, mutta tunnut olevan perillä autoista. Joten mitä teen, että lopputulos on ympäristön kannalta paras.

    MJO

    Joten mitä teen, että lopputulos on ympäristön kannalta paras.

    Vie romusi romuttamolle ja hanki polkupyörä. Sinähän kysyit ympäristön kannalta parasta vaihtoehtoa.

Esillä 10 vastausta, 27,241 - 27,250 (kaikkiaan 27,377)