Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 27,051 - 27,060 (kaikkiaan 27,125)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Nostokoukku

Olen Tolopaisen kanssa samaa mieltä kulutuksesta. Jos ulkomailta tilataan turhaa roinaa, eikös se maksu tapahdu netissä. Siitä kaupasta hyötyy vain Klarna, sekin ruotsalainen yhtiö. Jos Naantalin satamassa kaatuu öljytankkeri, senkin jälkien siivoaminen kasvattaa bkt:ä, vaikka ei varmaan kovin toivottava tapahtuma. Se on Suomessa vinksahtanut vähän väärään suuntaan, että palvelut muodostavat n. 70% Suomen bruttokansantuotteesta. Jos minä pesen sinun paidan, pieni sinä minun polttopuut…. jne.

MJO

Suomen bruttokansantuotteesta. Jos minä pesen sinun paidan, pieni sinä minun polttopuut…. jne.

Toimiihan se noin maapallollakin. Ei täältä viedä mitään ulkoavaruuteen. Varmaan Suomessa kuitenkin elintaso tippuisi. Pitäisi vain tehdä muutakin, kuin sellua ja paperia.

Miten ajattelette tuonnin estettävän, kun ollaan EU:n sisämarkkinoilla?

Gla

Bkt:n laskentatavan ongelmat on tiedossa. Vaihtoehtoisia on kehitetty, mutta jostain syystä niitä ei ole saatu käyttöön

Tolopainen

AJ en enää muista mistä katsoin tuon maitotaloustuotteisiin menevän rahamäärän. Mutta suuruusluokka on helppo laskea, kun maitoa tuotetaan 2mrd litraa ja se jalostetaan ja tuotteet myydään keskihintaan 1.4e/l siitä tulee 2.8mrd € kuluttajien maksettavaksi.

Visakallo

Isoluminen talvikin nostaa kyllä bkt:tä, mutta tyhjentää valtion, kuntien ja yksityisteiden hoitoon varattuja kassoja.

Tolopainen

Hartolalla ei ole minkäänlaista tulevaisuutta itsenäisenä kuntana, eikä tuo olisi jo syytä myöntää ja ryhtyä toimenpiteisiin.

MJO

Maitoa suomalaiset ostaa vuodessa 2.8mrd€:lla. Ruokailutavat eivät ole kovin eurooppalaisia.

Kaupat tuovat hyödykkeet sieltä mistä ne saadaan kustannustehokkaammin. Tervetuloa todellisuuteen.

Visakallo

Kyllähän Tolopainen niihin toimenpiteisiin on ryhdytty jo tämän vuosituhannen alusta lähtien. Ongelmana on vain se, että kaikki naapurikunnatkin ovat samanlaisia köyhiä. Pitäisi varmaan liittyä Päijänne-tunnelin kautta suoraan Helsinkiin.

Visakallo

On aika todennäköistä, että jossain vaiheessa Lahti, Mikkeli ja Jyväskylä ovat rajanaapureita. Kouvola ja Heinolahan ovat sitä  olleet jo pitkän aikaa.

Tolopainen

Hämäläiset harkitsee pitkään, kun Päijät Hämeessä on kymmenen kuntaa, luulisi niistä syntyvän muutaman toimivankin kokonaisuuden.

Esillä 10 vastausta, 27,051 - 27,060 (kaikkiaan 27,125)