Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 26,691 - 26,700 (kaikkiaan 28,045)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• A.Jalkanen A.Jalkanen

Joo ei pitäisi ottaa biojätettä vastaan jos siinä on muovia. Ne osiot pitäisi laittaa sekajätteen mukana polttoon tai lajitella muovi pois.

narisija

Lapsilisät ovat lähtökohtaisesti lapselle

Jos en väärin muista, niin lapsilisät ovat lähtökohtaisesti tarkoitettu lakia säädettäessä lapsen huoltajille, ei lapsen pankkitilin kartuttamiseen.

Kalle Kehveli

Lapsilisät pitäisi poistaa kokonaan. Toimeentulotuki ajaisi saman asian.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Lapsilisä on vähän kuin Metka-tuki: ei suurta merkitystä paitsi niille joilla sillä on merkitystä.

ChesterC

Huomattavasti parempi lapselle lapsilisä pankkitilille odottamaan parempaa käyttöä, kuin lähimarkettiin ”huoltajan” olueeseen ja tupakkaan. Suurin osa lapsilisistä menee kuitenkin johonkin ääripäiden välimaastoon.

Metsuri motokuski

Pitääkö veronmaksajien maksaa lapselle pesämuna elämää varten ? Eiköhän lapsilisä ole nimenomaan lapsen hoidon tukemiseen.  Uskon että aika vähän niitä varoja menee lähimarketin olueeseen ja tupakkaan. Toisaalta voihan se lapsi sen pesämuna käyttää lähimarketin tuotteisiin myös.

Rukopiikki

Olen aivan varma että lapsilisät eivät ole nuorisolla mielessä viikonloppuisin pikkutunnilla kun vastakkaisen sukupuolen kanssa ollaan läheisessä kanssakäymisessä ehkä jopa virvoitusjuomia nautittuaan.

Ropsin

Kela ottaa lapsilisätkin huomioon sossun tuki hakemuksissa olisi vaikka 200 € lapsen tilillä niin sekin otetaan

Ropsin

Joo elikkä lapsilisät tärkeitä niin he todennäköisesti asuvat vuokralla taajamassa tai kaupungissa ja vuokra-antaja on rikas porvari Ja yhä vaan rikastuu asumistuella ja Kelan rahoilla

Metsuri motokuski

Eikö ropsin säästössä oleva lapsilisä ole myös valtion (veronmaksajien) maksamaa taloudellista tukea perheelle jota se ei ole käyttänyt. Voi olla hyvinkin oikea tapa että lapsilisän muodossa maksettu tuki on eräs muoto sossun tuesta jotka tulee huomioida kun muita tukia maksetaan.

Olen myös hieman eri mieltä noista porvarien rikastumisesta. Omistan myös vuokra-asunnon josta asukas saa asumistukea. En voi sanoa että sillä mitenkään rikastun. Asunto on lainalla ostettu ja olen siihen sijoittanut varojani omalla työllä tehtyjä. Nykyään ainakin täällä on vuokra-asunto tilanne se että mitä tahansa vuokraa ei voi pyytää.  Tällä hetkellä sijoitusasunnon osto ei ole bisnes.  Hyvä kun omansa saa pois. Minä en ainakaan ole rikastunut vuokra-asunnolla. Syytä ei ole kadehtia.

Esillä 10 vastausta, 26,691 - 26,700 (kaikkiaan 28,045)