Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 26,478 vastausta, 156 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 26 minuuttia sitten Rane toimesta.
Esillä 10 vastausta, 26,171 - 26,180 (kaikkiaan 26,480)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen

    Kalle ilmeisesti kasvattaa tomaattinsa itse, eikä riistä ketään.

    Visakallo

    Espanjalaiset tomaatit edustavat nykyaikaista kierrätystä aidoimmillaan, sillä vesipulasta kärsivässä maassa yhdyskuntajätevesiä saadaan käyttää, toisin kuin meillä, viljelymaiden kasteluun.

    Kalle Kehveli

    Kalle ilmeisesti kasvattaa tomaattinsa itse, eikä riistä ketään.

    Kalle on tunnettu maailman reiluimpana ja auttavaisempana kaverina. En riistä ketään.

    Espanja, Italia, Kreikka ja Portugali ovat mätäpaiseita, jotka lypsävät surkeilematta tyhmältä suomelta rahaa. Kyllä minä annan tukieuron ennen Ranelle, kuin näille rosvomaille.

    A.Jalkanen

    Tätä ollaan tavoittelemassa myös suomessa. Ollaan kyllä, nykyisen oikeistohallituksen toimesta.

    Säästöjä olisi otettavissa mm. yritystuista jotka ovat säilyttäviä eikä kehittäviä, muun muassa kuljetukseen ja energiaan liittyvät verotuet.

    https://yle.fi/a/74-20107746

    Perassic Park

    Poikani, miksi ryöstäisit pankin? -Perusta pankki!

    Normaali yksittäinen kansalainen ei demokraattisin keinoin voi vaikuttaa julkisen rahan käyttöön. Hyvänä (pahana) esimerkkinä nuo yhteisvelkapaketit Etelä-Euroopan ”oliivimaille”.

    J. Käteisen -Me tienataan tällä! -edellyttää toteutuakseen tukien vastaanottopäähän pääsyä ja minne varat kertyvät polulta ovat pankit.

    Alun toteamuksen toteuttamiseen riittää ko. maiden pankkien osakkeiden osto pörssistä. Itse toimin tuolla päättelyn tavalla ja olen ostanut espanjalaisten pankkien osakkeita. Sadaan edes mikroskooppisen vähän suomalaisten veronmaksajien rahaa takaisin tänne koivun ja tähden alle.

    Itselle kyse oli periaatteesta.

     

    Tolopainen

    Millä täällä oikein elvistellään, kun omat rahat ei ole enää pitkään aikaan riittäneet omiin menoihin. Ilman lainanottoa julkisen sektorin palkkoja pitäisi laskea kolmanneksella. Suomalaisen valepropakandan vuoksi ihmiset eivät käsitä, että julkisista menoista 80% on palkkakuluja. Ei budjetista vanhuksille rahaa jaeta miljardeja, kyllä ne palkkoihin menee.

    Metsuri motokuski

    Olisitko sinä toloppa sellaisessa työpaikassa jossa sinun palkkasi pudotetaan kolmanneksella ? Olen samaa mieltä että virkamiesmäärää voidaan vähentää mutta myös tehtäviä pitää vähentää. Lopetetaan tämä veronmaksajien hyysääminen ja jokainen vastatkoon omasta tekemisestä. On paljon aloja joissa säästöjä voidaan tehdä esim tämä valitusoikeus. Jos joku haluaa valittaa vaikka hallinto-oikeuteen niin lasku perään.

    Tolopainen

    Miten mopokuski aikoo tasapainottaa julkisen talouden ilman palkkaleikkauksia, se tarkoittaa muuten työpaikkojen leikkauksia. Kaikkien suomalaisten elintaso laskee jo tänä vuonna kun alv nousee.

    Tsaarin ajan virkamiesperinne ei voi enää jatkua, edes Tsaarin perustamaa kuntajakoa ei ole 150v aikana saatu vieläkään korjattua, vaikka valtio elättää elinkelvottomia kuntia. Mitä tuollaiset yhden oppilaan peruskoulu luokat muka ovat ja muutaman oppilaan lukioluokat. Syntyvyys on pudonnut kolmannekseen suurista ikäluokista ja opet valittaa työmäärää, jota ei ole.

    Kalle Kehveli

    Terveydenhoitoalan ihmiset valittaa työmäärää. Onhan se nykyään hieman suurempi, kun pariin vuosikymmeneen ei ole tarvinnut tehdä mitään. 2000-luvulla julkisen puolen työteho on romahtanut. Vähintään 1/3 palkoista pois eduskuntaa myöten, sekä julkisen puolen eläkkeistä 1/5 pois. Melan eläkkeistä 1/2 pois, mitä he eivät ole ikinä maksaneetkaan.

    A.Jalkanen

    Onpas Raahen seudulla luokat pieniä… vai olisiko Tolopainen hieman pihalla asioista.

Esillä 10 vastausta, 26,171 - 26,180 (kaikkiaan 26,480)