Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 26,051 - 26,060 (kaikkiaan 26,562)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo

    Suomi köyhtyy, mutta maksajan osa samaan aikaan vahvistuu:

    IL: Euroopan unionin perustaman sosiaalisen ilmastorahaston on tarkoitus tukea energia- ja liikenneköyhyydestä kärsiviä.  EU tukee näin vähävaraisia siirtymään vähempipäästöisiin liikennemuotoihin. Rahasto otetaan käyttöön 2026.

    Autoliitto toteaa, että erityisesti pienituloiset suomalaiset ovat vaarassa joutua tämän rahaston nettomaksajiksi. Suomen päästövähennystavoitteet ovat EU:n kovimmat. Eli suomalaiset autoilijat maksaisivat vähähiilisen liikenteen edistämistä muissa maissa. Suomi on hyvinvointivaltiona omilla verojärjestelmillään ja tulonsiirroilla huolehtinut siitä, että meillä ei liikenneköyhyyttä sanan varsinaisessa merkityksessä juuri esiinny.

    Apli

    Suomalainen metsänomistaja osallistuu melko hyvin valtion talouden pönkittämiseen helposti myymällä puuta, tukee työllisyyttä, valtio saa verotuloja ja maa vientituloja, hyvä Me(: Unohtamatta että sähköä ja lämpöä tehdään puulla.

    MaalaisSeppo

    Pikässä juoksussa mo pönkittää maan taloutta ja omaansa pitämällä metsänsä hyvässä kasvukunnossa. Myös näin eläkeläisenä. Raivuulle tässä lähdössä.

    Muutakin metsän satoa kannattaa nyt hyödyntää. Kantarelleja runsaasti. Marjat hinnoissaan (en myy), kannattaa siis pakastinta täyttää. 100 % kotimaisia.

    A.Jalkanen

    Soininvaaralla jälleen mielenkiintoisia pohdintoja esimerkiksi talouskasvusta.

    http://www.soininvaara.fi/2024/08/05/miksi-suomen-taloudellinen-kasvu-pysahtyi/

    Kalle Kehveli

    Soininvaaralla jälleen mielenkiintoisia pohdintoja esimerkiksi talouskasvusta.

    Suomen suurin ongelma on liikenteen järjetön verotus, joka tekee sen, ettei pienyrittäminen kannata. Palkka menee kulkemiseen. Autojen ja polttoaineiden verotus pitäisi saada paljon pienemmäksi. Se lisää yhteiskunnassa aktiivisuutta. Lisäksi suomen yhteiskunta kärsi totalitarismistä, kaikki on säänneltyä. Juuri vihreät ja vasemmisto on saanut tämän aikaan.

    Tolopainen

    Jos Jenkkilässä on yli 200milj henkilöautoa, kukaan ei ole siellä luvannut puolittaa liikenteen päästöjä missään aikataulussa. On täysin turhaa osoittaa mieltä Suomessa hitaasta päästöjen vähentämisestä. Niillä ei ole mitään globaalia merkitystä. Menkää Venäjälle osoittamaan mieltä ympäristötuhoista.

    Visakallo

    Kun poliitikot ja tutkijat puhuvat Suomen autokannan hitaasta uusiutumisesta, he useimmiten sivuuttavat aika olennaisen seikan, eli sen, että suomalaisilla on jo valmiiksi kahdeksan miljardia euroa autolainaa.

    Gla

    Uuden auton elinkaari on helposti 300-500 tkm. Pikkuautoillakin 250 tkm. Ei tuo tue keski-iän pudotusta ja miksi ulkomaille rahaa pitäisikään kantaa. Verot voi kerätä muillakin tavoilla kuin suosimalla tuontia.

    Nostokoukku

    Ja sen kahdeksan miljardin autolainan lisäksi asunto-, opinto- ja kulutuslainaa kuka määrän tietää.

    kim1

    Vaikea arvioida mitä 2024  vuosimallin autot tulee kestämään…,voisi olettaa että hilux on harvoja autoja joilla ajetaan ilman suurempia murheita se 500000 km….

Esillä 10 vastausta, 26,051 - 26,060 (kaikkiaan 26,562)