Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 26,011 - 26,020 (kaikkiaan 26,521)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo

    Niiden omien kompostorien hoidon kanssa pitää nykyisin ollakin tarkkana, sillä kunnallinen kompostitarkastaja saattaa ilmestyä pihaan milloin tahansa.

    Visakallo

    Apli: ”Elikkä haluaisit kalliin sähkön ja kalliit siirtohinnat?”

    En tietenkään. Kysymyshän on kokonaisuudesta. Sähkön siirtohintojen ja -verojen nostosta on valitettavasti toteutunut vasta murto-osa. Valtakunnan sähkönjakelun ja -varastoinnin uudistamisen kokonaiskustannukset liikkuu tämänhetkisten arvioiden mukaan 6-10 miljardin tasossa. Kukaan muuhan tätä laskua ei tule maksamaan kuin suomalaiset sähkönkäyttäjät ja veronmaksajat. Kun sähkömarkkinat 1990-luvulla vapautuivat kilpailulle, siirron osuus oli n. 50% sähkön hinnasta, nyt luku on jo tässä vaiheessa jotain aivan muuta. Samaan aikaan kun meillä puhutaan sähkön miinushinnoista, unohtuu helposti  myös sähkön todellisen hinnan kaksinkertaistuminen.

    Tolopainen

    Ei tässä enää aleta mitään jäätyneitä komposteja hämmentämään talvipakkasilla muutaman euron takia. Saa köyhemmät pöyhiä jätteitä.

    Apli

    Elering – Wikipedia

    Kun vertasit Viron sähkön siirtohintoja Suomen hintoihin, niin Virossa siirtoverkot omistaa Elering jonka omistaa 100% Viron valtio.

    Visakallo

    Elering omistaa siis Viron kantaverkon samaan tapaan kuin meillä  Fingrid.

    Tolopainen

    Milloin Visakallo hankkii sellaisen auton, joka sopii elämäntilanteeseen paremmin kuin työauto. Se on aika mukava tuollainen, jossa on suihku ja sänky aina mukana ja kahvinkeittovälineet.

    arto

    Mitä tapahtuu Suomen diesel-autoille?uroopan unionin tuomioistuimen mahdollinen dieselautojen päästörajoja koskeva linjaus tarkoittaisi hillitöntä ajokieltojen määrää

    A.Jalkanen

    Ne voivat ajaa Neste My:llä?

    Tolopainen

    Ei laillisia autoja voi laittaa ajokieltoon. Tai valtio joutuu ne lunastamaan käyvästä arvosta.

    arto

    Euroopan unionin tuomioistuimen ja Euroopan komission tuorein linjaus saattaa johtaa erikoislaatuiseen tilanteeseen, kirjoittaa saksalainen Auto Bild. Komission uuden laintulkinnan johdosta saattaa yksinomaan Saksassa päätyä 8,2 miljoonaa dieselautoa ajokieltoon. Tuo ajokielto astuisi voimaan jo tammikuussa 2025, siis alle puolen vuoden kuluttua. Taustalla on Auto Bildin mukaan tuomioistuimen juttu, joka koskee prosessimääräysten tulkintaa. Neuvotteluita käydään tällä hetkellä siitä, pitäisikö aikanaan autojen päästöjen mittaamiseen käytettyä NEDC-testausstandardia tulkita nykyistä tiukemmin. Jos nykyistä tulkintaa kiristetään, useimmat automallit eivät enää täyttäisi kriteerejä.    Siinä tietoo katsastuksesta tulee se ajokielto.   http://EU komissio on esittänyt, että tieliikenteeseen hyväksyttyjen autojen pitäisi täyttää niille asetetut päästöraja-arvot kaikissa tilanteissa, ei pelkästään NEDC-standardin mukaisissa käyttö- ja käyttöympäristöolosuhteissa. Tämä tarkoittaa, että autojen pitäisi päästä noiden raja-arvojen sisään myös esimerkiksi täydellä kuormalla ajettaessa, ylämäkeen kiihdytettäessä ja suomalaisittain myös melko kriittisessä talviajossa. Saksan liittotasavallan liikenneministeri Volker Wissing on lähettänyt asiasta kirjelmän ja osoittanut huolensa päätöksen vaikutuksista. – Tätä ei voida toteuttaa nykytekniikalla, ja se tarkoittaisi mahdottomia vaatimuksia tällä hetkellä tieliikenteessä oleville autoille, Wissingin kerrotan todenneen kirjeessään. Saksassa on pelkästään käytössä 4,3 miljoonaa Euro 5 -standardin mukaista dieselautoa ja 3,9 miljoonaa Euro 6 -standardin mukaista dieseliä. Vuonna 2014 käyttöön otettu Euro 6 -luokka on myös viimeisin luokka, eli säännöt koskisivat myös aivan uusia diesel-autoja. EU:n komission päätös ei koskisi tietenkään pelkästään Saksaa, vaan myös muuta Eurooppaa, Suomi mukaan lukien.

Esillä 10 vastausta, 26,011 - 26,020 (kaikkiaan 26,521)