Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 25,931 - 25,940 (kaikkiaan 26,515)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Kalle Kehveli

    Pitää toki muistaa, että Lada perustui Fiatin tekniikkaan.

    Lada kesti, Fiat ei.

    Visakallo

    Nyt Venäjällä koottavat autot ovat puolestaan kiinalaista alkuperää.

    arto

    Nyky venäjän autot ovat vanhaa mallia ei lisävarusteita hurraa. Laidasta nuorena työkaveri osti uuden 1500s Ladan. Päivällä sai iltapäivällä kaikki vikavalot paloi kirkkaana. Käytti huollossa ajoi hallista ulos sama homma. Ei ollut kauan se auto hänellä.

    Gla

    ”Isotkin nyrkit mahtui konehuoneessa toimimaan ja tavallisia huoltoja pystyi itse tekemään. Nyky autoissa tuo ei enää onnistu.”

    Huoltoja piti tosiaan tehdä, öljytkin vaihtaa kuusi kertaa siinä ajassa kuin nykyautolla kerran. Muuta ei konehuoneessa tarvikaan tehdä. Ladsssa saa vaihtaa tulppia, säätää katkojan kärkiä ja sytytystä, minkä virranjakajan kuivaamiselta ehtii.

    Harrastaa saa jokainen mitä haluaa, mutta tuon laitteen kehuminen on turhaa.

    Tolopainen

    AJ:lle sanoisin, jotta venäläisen avaruustekniikan ei tarvitse täyttää länsimaisia turvamääräyksiä. Eikä tekniikka ole yhtä vaativaa kuin turvallisen ydinvoiman rakentaminen, jos raketti joutuu onnettomuuteen siinä kuolee muutama ihminen. Venäjällä on taatusti sattunut lennoilla onnettomuuksia, joista ei ole kerrottu. Eivät he ole vieläkään tehneet miehitettyä kuulentoa, resurssit eivät riitä.

    A.Jalkanen

    Joo, ilmeisesti näin on Tolopainen. Olisiko niin että venäläiset ovat edelleen mukana avaruusyhteistyössä eli ISS:llä on venäläinen osa. Luulisi että sieltä voisi Sojuz kuljettaa jumiin jääneet pois.

    https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009911758.html

    Kalle Kehveli

    Eikö amerikkalaisissakin avaruuslennoilla tapahtunut aluksen räjähdys, vieläpä yleisölennolla. Yleisölle tarkoitettu sukellusvenekin räjähti vasta. Se länsimaiden laadusta. Kuulemma Tolopaisen entisellä työpaikalla on käytössä vielä 60 vuotta vanhoja venäläisiä massiivisia venttiilejäkin.

    narisija

    Öljytkin piti vaihtaa kuusi kertaa siinä ajassa kuin nykyautoissa kerran.

    Niin ne piti vaihtaa länsiautoissakin tuohon aikaan.

    Ladassa saa vaihtaa tulppia, säätää katkoja kärkiä ja sytystä.

    Tulppien vaihdosta pääsi erilleen kun vaihtoi länsimaiset tulpat, syttöjen säätöjä en muista tarvinneen muita enemmän. Venäläiset tulpat ei tosiaan kestäneet kuin muutamat kymmennet kilometrit. Liian hyvä oli pakkasella käynnistymään, kokeilin ensimmäisen talven ilman moottorin lämmitintä, sattui tosikova pakkastalvi, käynnistyi aina, mutta teetti nokka-akseliremontin keväällä, meni kuitenkin takuuseen.

    mettämiäs

    Ladojen venttilien säätö oli helppoa; sirppi väliin ja vasaralla päälle…

    Nostokoukku

    Kahden vuoden aikana en vaihtanut kertaakaan tulppia. Öljyä täytyi tosin lisätä niin usein, että varsinaista öljynvaihtoa ei tarvinnut tehdä. Kerran katkesi laturin remmi, kun hirvenjälkiä etsiessä öysäsi konehuoneen lunta täyteen umpisella tiellä.

Esillä 10 vastausta, 25,931 - 25,940 (kaikkiaan 26,515)