Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 25,821 - 25,830 (kaikkiaan 26,492)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo

    Näinhän se on, kuten Tolopainen edellä totesi. Tubettaminen taitaa nykyisin olla ainoa hyväksyttävä elinkeino. Sillä saa jopa rikastua, eikä kukaan siitä moiti.

    Apli

    Tämä hallitus joutuu tekemään lisää säästöjä ja leikkauksia jos aikoo pitää kiinni tavoitteistaan valtion velan suhteen, johtuu siitä että hyvinvointialueet tarvitsee reilusti lisää rahaa, talouden suunta ei ole kääntynyt ja eikä ole kääntymässä, jopa suht mukavasti menevällä metsäteollisuudella on melkoisen synkkiä pilviä taivaalla, työttömyys myös sitä kautta lisääntyy.. Verojen kiristys on edessä samoin erinlaisten tukien leikkaus/lopetus syytä on varautua esim Metka tukien erittäin merkittäviin leikkauksiin/lopetuksiin.. Myös valtion virkoja ja ylen rahoituksen leikkaus tulee eteen, vaikka niistä onkin riidelty jopa julkisesti. Teollisuusliitolla alkaa olla jo kovia puheita syksyn palkkakierroksille, melko varmasti lakkoja tulossa, ja niitähän oli vasta viime keväänä… No jotain hyvääkin hieno aurinkoinen alkuviikko, marjoja ja sieniä metsät täynnä.

    Puuki

    N. 3 mrd maksavasta tunninjuna-hankkeesta tulisi luopua. Ei mitään järkeä.

    isaskar keturi

    Tämäkin keskustelu täällä vahvistaa kaikki sosiaalipsykologiset tutkimukset, jossa hyvätuloiset uskovat saavuttaneensa kaiken IHAN ITSE. Kaiken huipuksi uhriudutaan vielä sillä, että pitää maksaa laiskojen saamattomien elämä, ”vaikka ei itse saa mitään”.

    Siis tutkimukset todistavat, että ylläolevahan ei pidä alkuunkaan paikkaansa – kukaan ei ole saavuttanut mitään ilman yhteiskunnan tukea. Jonkin verran on kirjoa siinä, kuinka paljon yhteiskunnan (yhteistä) rahaa on käytetty hyväosaisten vaurastuttamiseen riippuen liike-elämän ja poliittisten päättäjien välisestä yhteydestä. Toisessa päässähän on tunnetusti Venäjän oligarkit. No onhan sekin itse hankittua, kun varastaa muilta…

    Yllä kirjoitettu ei poista sitä, että itse kunkin tulisi pyrkiä itse hoitamaan omat asiansa ja maksamaan laskut ansaituilla rahoilla.

    Kalle Kehveli

    Varakkaita ja köyhiä on turha asettaa ristiriitaan, varakkaamat maksavat kaikki köyhien saamat tulonsiirrot, eivätkä saa valtiolta mitään. 

    Tolopainen, Visa ja Mehtäukko ulkona taas kuin puliukot niin kuin normaalistikin. Tulonsiirtoja tapahtuu rikkaille eniten, eri tukimuotojen johdosta. Jopa rikkaat suuryritykset saavat niitä. Pääomatulotkaan eivät yleensä vaikuta eri tukimuotoihin. Lähes kaikki yritystuet eri muodoissaan tulee lopettaa. Yksityisten lääkäripalveluiden kelakorvaukset pois myös. Niin kuin olen monesti sanonut, suomi on maailman korruptoitunein maa, kreikka hyvänä kakkosena, italia kolmosena,…

    Tolopainen

    Eurooppalainen turvapaikka politiikka aiheuttaa siirtolaisuutta. Avokätinen sossutukien jako aiheuttaa suuret menot. Ei ihmiset tyhmiä ole, tietenkin kaikkia tukia haetaan mitä on tarjolla.

    Eihän se tietenkään Kehvelin vika ole, että ei ymmärrä sitä, että ei UPM mitään tukia saa, sehän on pelkkä A4 paperi, jolla yhtiö on perustettu.

    Kalle Kehveli

    Eihän se tietenkään Kehvelin vika ole, että ei ymmärrä sitä, että ei UPM mitään tukia saa, sehän on pelkkä A4 paperi, jolla yhtiö on perustettu.

    Yritys koostuu osakkaista…lopulta ihan oikeista, elossa olevista ihmisistä!!!

    narisija

    UPM näyttää saaneen viimevuonna toiseksi suurimman yrityskohtaisen tukipotin.

    Tolopainen

    Kyllä siellä jotain toimintaa pitää olla, jota valtio tukisi ja sitä toteuttavat ihmiset, jotka työllistyvät. Ei noita rahoja maahan kaiveta, kyllä ne pitävät talouden rattaita liikkeellä Suomessa. Tänne tehdään muutenkin liian vähän investointeja. Jos on paljon toimintaa, tukia tulee, pitäjän suurin maatila saa eniten tukia. Näin se menee.

    MaalaisSeppo

    Pitäisi hieman selkeyttää, mikälaatuisia tukia yhteiskunta tarjoaa.

    Osaa näistä tuista voidaan pitää investointeina, jotka tuottavat jossakin vaiheessa satsauksen takaisin korkojen kera ja pitävät yllä yhteiskunnan jatkuvuutta pitkällä tähtäimellä. Tällaisiksi, suoraan kansalaisille kohdistuviksi tuiksi laskisin mm lapsilisät, koulutuksen, päivähoidon ja terveydenhuollon. Myös sosiaalipalvelut suurimmalta osin. Kemera/Metkakin kuulunee tähän kategoriaan.

    Itse em tuista olen saanut lapsilisät, koulutukseen osan (vähän, 1970-luvulla lähes olematonta) ja hieman terveyteen (vähän, kun olen terve). Hieman Kemeraa ( n 1000€).

    Vanhempien taloudellinen tuki oli olematon (lukion maksutkin hoidin kesäansioilla). Eli kyllä yhteiskunta on ainakin minun osalta saanut panoksensa moninkertaisena takaisin. Ehkä asia kääntyy toisin päin, jos elän vielä pitkään, saanhan valtiolta hyvän eläkkeen.

    Metsätöitä on kuitenkin tehtävä. Osa ko töiden tuloksista hyödyttää myös yhteiskuntaa. Olisi hyvä, jos hyväkuntoiset eläkeläiset ja työttömät tekisivät jotain järkevää joutenolon täytteeksi.

Esillä 10 vastausta, 25,821 - 25,830 (kaikkiaan 26,492)