Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 25,551 - 25,560 (kaikkiaan 26,966)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Rane

    Vaikuttiko salamurhayritys Reaganin poliittiseen ajatteluun jää arvoitukseksi mutta imago kyllä muuttui.

    Cowboypresidentistä Rauhan mieheksi (jyu.fi)

    Rane

    Maailmanhistoria on usein kiinni pienistä toleransseista.Trumppi käänsi juuri päätänsä kun ampuja laukaisi ja Hitlerin murhayrityksessä yksi salaliittolaisista potkaisi vahingossa räjähdesalkkua ja asetti sen sitten väärälle puolen pöydänjalkaa.

    Hitlerin nimi katosi Saksan kaduilta, epäonnisen sankarin nimi tuli tilalle – Olisiko toinen maailmansota voinut loppua jo kesällä 1944? – Suomenmaa.fi

    käpysonni

    Tolopainen on kyllä täysin suomalaisen vasemmistomedian aivopesemä. Ja muuta mediaahan meillä Suomessa ei nykyään olekaan. Uskotte kaiken mitä valemediat yle, hesari ja maikkari suoltavat.

    Tolopainen

    Mitä epäilyttävää tietoa on viime aikoina ollut em. tiedotusvälineissä. En usko yleensä mihinkään ja epäilen kaikkea mahdollista. Olen vahva salaliittoteorioiden kannattaja, rokotuksesta saatu GSM siru on toiminut loistavasti. Nyt on ilmainen liittymä.

    A.Jalkanen

    Kerroppa käpysonni mitä medioita pidät luotettavina ja ei-vasemmistomediana, Kauppalehteäkö vai persusivustoja?

    käpysonni

    Jos tietonsa ja maailmankuvansa perustaa suomalaisen valtamedian uutisoinnin ja julkaisemien tietojen varaan, on ihmisessä jotain perusteellisesti pielessä. Pitää seurata monipuolisesti eri medioita.

     

    Täytyy olla sokea ja tyhmä, jos ei huomaa esim. Ylen, Hesarin ja Maikkarin punavihreää agendajournalistista painotusta uutisoinnissaan.

     

    Ja A.J.:lle: mitään mediaa en todellakaan pidä luotettavana. Tämä on terve suhtautuminen  kaikkeen mediaan. Media on vain välikappale minun ja todellisuuden välissä.

    A.Jalkanen

    Ei kaikkea tietenkään pidä uskoa mitä medioissa kirjoitetaan, voi olla kriittinen lukija. Huomaan kyllä esimerkiksi Hesarin painotuksen ja Maaseudun Tulevaisuuden painotuksen erot metsäasioissa, mutta se ei häiritse niin paljoa, että jättäisin Hesarin tilaamatta, koska siinä on paljon hyvääkin journalismia.

    Tilaajana pääsee lisäksi osallistumaan keskusteluun niin median taso paranee. Hesarin juttujen kommentointiin on mahdollisuus netissä kirjautuneille käyttäjille. Tätä mahdollisuutta olen muutaman muun Metsälehden lukijan kanssa käyttänyt ahkerasti hyväksi.

    Luottamus mediaan on vähän sama kuin luottamus tutkimukseen: onko kaikki julkaistu selvitetty ja arvioitu riittävällä tarkkuudella? Vastaus on: ei ole! Tutkija ja toimittajakin ovat ihmisiä ja ihmiset tekevät virheitä ja epätäydellistä selvitystyötä. Tuote eli juttu tai julkaisu on se mikä annetun ajan ja resurssien puitteissa on ollut mahdollista aikaansaada.

    Maailmankuva perustuu kaikilla meillä muuhunkin tietoon kuin medioihin. Esimerkiksi voi opiskella, matkustaa ja lukea kirjoja – itse luin viimeksi Carlos Ruiz Zafonin kirjan Taivasten vanki. Täydellistä maailmankuvaa ei ole koskaan mahdollista saada, kun ei ole mahdollista seurata kaikkia tärkeitä medioita eri maissa eikä käydä kaikissa maissa tutustumassa tilanteisiin. Kuten ei ole mahdollista lukea kaikkia hyviä kirjojakaan. Siispä on turha ottaa stressiä tuostakaan asiasta.

    käpysonni

    Nicholas Nassim Talebin kirjoja olen itse paljon lukenut.

    A.Jalkanen

    Kiitos vinkistä käpis! Musta joutsen onkin ennestään tuttu kirja. Jotkut arvostavat korkealle Yuval Noah Hararin, mutta itselleni hän näyttäytyy liian itsestäänselvänä. Samoin kävi kun luin kirjan ”Kapitalismin suuri illuusio”: olin likimain kaikesta samaa mieltä ja sitten lopuksi petyin, kun kirjassa ei esitettykään parannusehdotuksia systeemiin.

    Talebin ajatukset soveltuvat metsätaloudessa esimerkiksi suhtautumisessa riskiin ja epävarmuuteen. Miten nämä vaikuttavat vaikkapa metsäinvestointien kannattavuuslaskentaan, metsän tuhoriskeihin suhtautumiseen ja kehitysennusteiden tulkintaan? Asiasta ovat kirjoittaneet meillä ainakin metsäntutkijat Timo Pukkala, Annika Kangas ja Jyrki Kangas. Lisäksi tämä soveltuu esimerkiksi ilmastonmuutoksen ennakointiin: ”Antihaurauden idea on avannut uusia mahdollisuuksia tutkimukselle, erityisesti sen ymmärtämisessä, kuinka järjestelmät eivät vain kestä, vaan myös menestyvät stressin alaisena.”

    https://julienflorkin.com/fi/persoonallisuuksia/nasim-nicholas-taleb/

    Rane

    ”Luottamus mediaan on vähän sama kuin luottamus tutkimukseen”

    Pyysin Annelia etsimään sitä tutkimusta jossa todettiin lintukantojen olevan runsaampia luonnonsuojelualueen ulkopuolella kuin sisäpuolella.Anneli tutkimusalan ammattilaisena ei sitä löytänyt vaikka joku ummikko radiotoimittaja oli vasta tehnyt siitä jutun.

    Halme ja Nirhamo todistivat vastinekirjoituksessaan että vanhat luonnontilaiset metsät kehittyvät mosaiikkimaisiksi,taimikoista ja nuorista metsistä koostuviksi kokonaisuuksiksi.Eli samankaltaisiksi kuin nykyisen metsätalouden jäljiltä.Tämäkin käsitys luultavasti perustuu (ainakin pitäisi) johonkin tutkimukseen mutta onko tämmöistä tutkimusta joskus ollut julkisuudessa?

Esillä 10 vastausta, 25,551 - 25,560 (kaikkiaan 26,966)