Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 25,451 - 25,460 (kaikkiaan 26,972)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo

    En tiedä Glan kuljetustarpeita sen lähemmin, mutta jos oikein muistan, ne eivät ole 16 vuoden palstalla oloni aikana juuri muuttuneet. Kaikki omat lapseni ovat siinä ajassa lentäneet pois pesästä, ja autoni tavaratilan tarve on siitä syystä vähentynyt. Meilläpäin on kyllä muutamat kuusikymppiset miehet aloittaneet lisääntymisen suhteen toisen kierroksen, joten heillä kyllä tilavaa perheautoa tarvitsee vielä vanhemmallakin iällä. Kerran olin kyytimiehenä tyttärelleni ja lapsenlapselleni kun kävivät neuvolassa. Kun heidän vuoronsa tuli, kysyttiin minultakin, että tuleeko isäkin mukaan!

    Tolopainen

    En tarvitse rouvan rahoja, muutama auton hinta on kuitenkin käteistä.

    Elämä on usein sattumasta kiinni miten käy. Jos Trump ei olisi kääntänyt päätään ampujan suuntaa, luoti olis lävistänyt sivusta hänen kovan kallonsa.

    Gla

    Minulla ei ole muutaman auton hintaa käteisenä, joten joudun arvioimaan hankintojen yhteydessä tuotteiden ominaisuudet tarkkaan.

     

    Tolopainen

    Nyt on hyvä mahdollisuus tehdä edullisia hankintoja, jos ei ole pakko ostaa ylihintaista  Corollaa.

    jees h-valta

    Tavallaan Tolopan jutuissa siemen sentään näissä autoasioissa. Mutta onhan aika monessa tutkimuksessa osoitettu kansan olevan aika merkkiuskollisia. Tiedä sitten mitä pahaa siinä mutta monesti saman merkin kanssa käy niin että nk. laatuautona pidetty alkaa mallina vanheta ja muut merkit samassa kokoluokassa ovat aikaa sitten ajaneet ohi käytännöllisyys ja polttoaine-edullisuudessa. Esim. Hiaceja näkee vielä paljon liikenteessä vaikka se on karmein pakettiauto mitä markkinoilla on kuunaan ollut. Iso kulutus ja pieni tavarankuljetuskapasiteetti. Vanhakantainen ja turvallisuus heikko. Lisänä mädäntyvä kori ja surkea ohjaamo. Silti suomen suosituin paketteeri pitkään. Nykyään taitaa Transit olla aika vastaava kummastus. Yhtä huono korin muotoilu ja niukka varustelu vakiona. Silti aika suosittu nyt. Aika kummia autoimmeisiä oomme. Tämä ei aivan vastannut ilmeistä henkilöautokeskustelua mutta kunhan heitin sivusta.

    markules

    Miten olisi GLAlle Leon Sportstourer? Ajelin moisella 8v ja 160tkm eikä paljoa ole moitittavaa. Tuona aikana autosta hajosi peräkontin lukko ja muutama polttimo paloi, ei mitään muuta. Etupenkeillä isommalla ihmisellä voi olla ahdasta mutta tällaiselle 75kg ihmiselle ihan riittävästi. Kontti uudessa mallissa yli 600ltr. Ei sitäkään 20k€ saa mutta 25k€ saa jo tehdastakuulla olevan 50tkm ajetun. Mitä olen katsastustilastoja seuraillut niin niissä Leonit olleet hyvässä mielessä kärkipäätä. Huonointa autossa on seat logosta aukeava peräluukku, muurautuu sulavasta ja sitten jäätyvästä lumesta kyllä tosi pahoin jos ei muista putsailla.

    Rane

    Trumppihan on kovasti puolustanut amerikkalaisten oikeutta kantaa asetta kaikkialla.Tällä ampujalla oli perustuslaillinen oikeus kiivetä katolle kiväärin kanssa.Rikoksen hän teki vasta siinä vaiheessa kun painoi liipasinta.Patruunathan voi ostaa siitä limuautomaatin vierestä…

    Amerikassa ammuksia voi ostaa pankkikortilla automaatista – Uutiset – Maaseudun Tulevaisuus

    MaalaisSeppo

    Auton vaihtoa tässä myös tuumailen. Nyt diesel farkku sokoloota 4-vedolla + huonon tien paketti. Tavara tila riittävä ja siinä kuljetan mm polkupyörää ja raivaussahaa. Viimeksi huoltoon viedessä kätevä, voi pyörällä asioille tai kotiin huollon ajaksi.

    N 150 tkm olen nykyisellä ajellut. Kulut n 28 c/km pääomakuluineen ja arvonalentumisineen. Ei paha. Samanlaista, uudempaa olen tutkaillut. Ehkä pitää ostaa skoda scout. Sähköautolla ei kannata huonoille teille mennä.

    On huomattava, että huonoilla, mäkisillä teillä, joissa on karkeaa mursketta nelivedolla ei juurikaan renkaat puhkea. Etuvetoja käyttävillä naapureilla puhkeaa renkaita jatkuvasti. Mulla ja nelivetoautolla ajelevalla naapurilla ei yhtään rengasvauriota ainakaan viiteen vuoteen.

    MaalaisSeppo

    Vielä lisäys edelliseen. Jos joutuu ajelemaan jyrkkämäkisillä teillä, nelivedolla ei ylämäkiin tule siinä määrin vaurioita, kuin ruopivalla etuvedolla.

    Visakallo

    Juuri näin kuten MaalaisSeppo kirjoitti. Oma lukunsa ovat myös nykyisen talvihoidon aiheuttamat jäiset ja todella liukkaat polanneraiteet. Niissä 4-vedon ero vajaa-vetoiseen on hyvin selvä.

Esillä 10 vastausta, 25,451 - 25,460 (kaikkiaan 26,972)