Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 25,441 - 25,450 (kaikkiaan 26,972)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Kalle Kehveli

    Kiia pudotti reilusti sähköautojensa hintaa. Ei käy eurooppalaisille kaupaksi.

    Gla

    Farkkuna, jossa edes jonkinlainen tavaratila, hinnat alkaen 25000. Sillä saa litraisen koneen, jolla saa vetää peräti 1000 kg kärryä.

    Voihan sitä esittää, miten halvalla auton voi hankkia. Aika paljosta silti pitää luopua, kun verrataan muutaman vuoden takaiseen hintatasoon, jolla sai ihan hyviäkin autoja lähes tuolla hinnalla.

    Tolopainen

    Näin lonkalta väitän, jotta autojen realihinnat eivät ole nousseet viimeisen kymmenen vuoden aikana. Jos valitsee tuon litrasen koneen hinnat ovat laskeneet.

    Gla

    Voi olla, että perusmallien hinnat on puristettu alas. Paremmat mallit sai silloin 30 000 eurolla, nyt ne maksaa kolmanneksen enemmän. Ainakaan itselläni palkka ei ole tuohon tahtiin noussut ja kun hinnat muutenkin on noussut, ostovoima on heikentynyt. Samaa kuulee monesta suunnasta.

    Tolopainen

    Niin, jos ei näe mitään muuta autoa mahdolliseksi kuin Toyota  Corolla, kalliilta sen nykyhinta tietenkin tuntuu, koska Toyotat ovat aina olleet ylihinnoiteltuja. Tietty ostajakunta on niitä ostanut mihin hintaan tahansa. En koskaan maksaisi 40k€ Corollasta, sillä hinnalla saa jo aivan eriluokan autojakin nykyisiltä markkinoilta, kun käytettyjen premium sähköautojen hinnat ovat romahtaneet. Jos ei tuota tajua, niin sille ei tietenkään mitään voi. Tilanne on outo ja uusi, koska muutos on tapahtunut hyvin nopeasti.

    Visakallo

    Kun autojen hinnoista puhutaan, pitää toki muistaa sekin, mitä kaikkea sillä hinnalla nykyisin saa, jos verrataan autoja 30, 20, ja 10 vuoden takaa. Nyt on aivan vakiona todella paljon sellaista, mistä ennen piti maksaa reilusti lisähintaa, eikä kaikkea edes saanutkaan. En todellakaan kaipaa autojen suhteen ”vanhoja hyviä aikoja”!

    Gla

    En minäkään kaipaa vanhoja hyviä aikoja. Tosin paljon uusissa on vakiona sellaistakin, josta en olisi euroakaan valmis lisävarusteena maksamaan. Kun olisi edes tilat suhteessa ulkomittoihin. Ostovoima ei silti ole kehittynyt hyvin. Jopa Tolopainen leipoo Kiasta premiumin ja suosittelee auton vaihtoa käytettyyn, kun uuteen ei ole varaa. Rouvan kanssa pärjää pikkuauton tavaratilalla, lapsiperheessä tilanne on toinen. Jostain syystä Octavia farkkuna on kovin suosittu tässä ryhmässä. Mutta ehkä se on käyttäjän vika, kun ei osata pakata oikein.

    Se mikä hämmentää on suhtautuminen ominaisuuksiin. Tavaratilan pienuus ei ole puute, mutta tehoa pitää olla 300 hv. Silloin voi vetää lippistä syvemmälle, painaa kaasun pohjaan suoralla moottoritiellä ja kuvitella olevansa Häkkinen.

    Tolopainen

    Olihan ne hyviä aikoja, kun valtio antoi auton vaihtoon rahaa 1.5k€ pelkällä paperilapulla romutetusta autosta, papru maksoi 50€ romuttamolta.

    GLA on jumittunut auton tavaratilaan, eikä sieltä näe mitä markkinoilla on tapahtunut.

    Gla

    Tavaratila nyt vaan on keskeinen ominaisuus ja etenkin sähköautoissa yleinen heikkous, 300 heppaa konehuoneessa ei sitä korvaa.

    Tolopainen

    Kannattaa käydä ensin tutustumassa autoon, niin näkee että tavaratilaa on reilusti neljälle.

    GLA ensin valittaa korkeita auton hintoja, sitten kun esittää edullisempia vaihtoehtoja, ne eivät käy. Jos haluaa uuden Corollan siitä pitää maksaa 40k€.

Esillä 10 vastausta, 25,441 - 25,450 (kaikkiaan 26,972)