Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 26,970 vastausta, 159 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , sitten Rane toimesta.
Esillä 10 vastausta, 25,421 - 25,430 (kaikkiaan 26,972)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen

    Siskollani oli Tiguan ennen kuin siirtyivät Audin maastureihin. Ihan asiallinen kulkuväline, ainakin siis kyydissä ollen.

    Metät kunnossa!

    Sähkö ja polttomoottori yhteistyössä noin 400 heppaa niin ei ole tarvetta suorituskykyäkään miettiä – kiihtyy kun pyydetään.

    Audi on auto. On toki muitakin, mutta Tolopaisen käsitykset Audista lienevät 80-luvulta….? Oletko seiskaa miten ajellut??

    Tolopainen

    Meillä päin Audeja ja volkkareita on yhä vähemmän, en edes tiedä missä on lähin autoliike, joka niitä myy. Niin ovat jääneet pimentoon markkinoilta. Viimeksi ajoin Audia 90-luvun lopulla. Olivat sellaisia ruostepesiä kuten VW konsernin autot näyttää olevan. Öljykanisteri pitää olla aina mukana, kun koneet syö öljyä. Niissä on ollut aina jokin suunnitteluvirhe.

    Visakallo

    Aikamoiseen pyöritykseen on autoala taas joutunut. Uusien autojen myynti on pudonnut 20%. Autoliikkeitä lopetetaan ja omistajanvaihdoksia ja keskittymistä tapahtuu. Sama liike voi myydä ja huoltaa jopa kymmentä eri merkkiä. Käytettyjen autojen kauppa on menestynyt paremmin.

    Jätkä

    Kyllä 90 – luvulla valmistetut VW – konsernin autot olivat jo tehtaalla paremmin ruostesuojattuja kuin mikään muu merkki. Koko kori oli sähkö-sinkitty ja lisäksi kotelot oli käsitelty vahalla- Jos 90-luvulla Audi oli vahvasti ruosteessa, oli se valmistettu 50 – 60 -luvulla.

    Se, että jollain syrjäseudulla esiintyi paljon samaa merkkiä, johtui eniten siitä, että lähitienoilla oli vain yhden merkin edustus. Esim Pösöt olivat Osuuskaupan myynnissä ja kaikki ituniskat ajelivat Pösöllä.

    Apli

    Aikamoiseen pyöritykseen on autoala taas joutunut. Uusien autojen myynti on pudonnut 20%. Autoliikkeitä lopetetaan ja omistajanvaihdoksia ja keskittymistä tapahtuu. Sama liike voi myydä ja huoltaa jopa kymmentä eri merkkiä. Käytettyjen autojen kauppa on menestynyt paremmin.

    Mitä juttelin automyyjän kanssa syistä tähän oli hänen näkemys että, kansa vanhenee huimaa vauhtia, ja myös köyhtyy, oy suomi ab ei kestä edes nykyistä korkotasoa, ruoan hinnan nousu on ollut monelle kova paikka, rahaa uuden auton ostoon ei ole, ajetaan vanhat loppuun.

    Tolopainen

    Ei ruoka ole kallista, kun seisovasta pöydästä eläkeläinen saa lounaan alle 12€. Uusia autoja myydään hiukan yli 20k€. Hintataso tuloihin nähden ei ole ollut koskaan näin edullinen. Vasta ostin huippu OLED Tv:n aivan naurettavalla hinnalla. Mikään ei ole kallista.

    Gla

    Tolopaiselle ei mikään ole koskaan kallista, rahojen riittävyys on meidän muiden ongelma. Pikkuautokin maksaa yli 30 000 e ja keskikokoinen varusteineen 40 000. Bensa on edelleen kallista ja lounas 13 50

    Tolopainen

    Unohda ne turhat plugarit, niin tilavan perheauton saa jopa alle 20k€ käteisellä. Lounaan saa alle 10€, kun hakee cittarin valmisruoka pisteestä. Sähkösopimuksenkin saa nyt ilman kuukausimaksua, ei vain kelpaa useimmille, kun pitää maksaa vielä kallista kahden vuoden sopparia.

    KeMeRat

    Heh! Lähelle 30k€ menee mikä tahansa auto, aivan sama onko plugari ja manuaaleja ei osta kukaan. Ja heh, mulla on uus auto, heh!

Esillä 10 vastausta, 25,421 - 25,430 (kaikkiaan 26,972)