Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 26,970 vastausta, 159 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , 9 tuntia sitten Rane toimesta.
Esillä 10 vastausta, 25,391 - 25,400 (kaikkiaan 26,972)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • mettämiäs

    Olen varmaan ennenkin kirjoittanut, että farkkujakson (4 Passattia) jälkeen tarve kääntyi cittymaasturin puolelle, mutta crv:n, foresterin ja parin muun koeajon jälkeen suunnitelmat meinasivat muuttua. Mutta sitten erehdyin koeajamaan Tiguanin…

    Metät kunnossa!

    Joo, niin minäkin Q7 ja sille tielle jäin….😎

    Tolopainen

    Kyllä niin säälittävät nuo Audien omistajat, kun autojen huonoutta ei voi kertoa, muistan aikoinaan yhden naapurin Audin, ei mennyt läpi edes ensimmäisestä katsastuksesta. Auto oli huonoin ajettava, mitä olen koskaan ajanut. Ohjaus on sellainen, että autoa pitää pitää tiellä, se ohjautuu välittömästi tien kallistuksen mukaan, ei mene suoraan metriäkään. Kone oli täysin alimitoitettu ja edessä pitkittäin, vaikka auto oli etuvetoinen. Saksalaiset ovat liian hitaita tekemään muutoksia.

    Jos haluaa ostaa Volkkarin tekniikkaa, halvinta se on skodassa ja kalleinta Audidssa, samaa tavaraa eri paketissa.

    Apli

    Minulla on ollut aika monta Audia ja erittäin hyviä autoja nekin, laatupelejä ja 4 vetoisina sopii hyvin maaseudulle.

    Puuki

    Tiet ovat nykyään niin huonosti hoidettuja , että 4-veto auto haja-asutusalueilla alkaa olla välttämättömyys. Kesäkelillä teitä ei ajeta enää tiekarhuilla tasasiksi eikä talvella aurata riittävän hyväksi. Lumituiskut ja sohjokelit myös etelässä on ihan arkipäivää talvisin.

    Visakallo

    Asia on juuri niin kuin Puuki kirjoitti. Ainoa mikä harmittaa on se, ettei tullut siirrytty 4-vetoon jo aikaisemmin.

    A.Jalkanen

    Naapuri kertoi maalla tiekokouksessa että keväällä oli harvinaisen paha rospuutto; tie petti ja lomamökin vuokralaiset jouduttiin hakemaan vuokraemännän nelivedolla pois mökiltä.

    Koirakurin mallia Iisalmessa. Joku ottaa varmaan pian oikeuden omiin käsiin ja koirille tulee hengenlähtö. Koirat kyllä ansaitsisivat paremman isännän/emännän.

    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010552494.html

    Tolopainen

    Mikä ongelma nelivedon hankkiminen on. Niitä on ollut myynnissä pitkään. Autokauppa on maailman laajuudessa pudotuksessa, saattaa tulla hyviä tilaisuuksia ostaa varastoihin jääneitä kulkuneuvoja. Kempoverin näkymät surkeat, tulos valahti tappiolle. Korealainen yksi maailman suurimmista akkujen valmistajista on lähes konkassa, kymmenen kvarttaalia tehnyt tappiota. Jos Tesla romahtaa, kupla on niin iso, että siinä palaa paljon suomalaistenkin sijoitusvarallisuutta.

    Apli

    Jos miettii millä vauhdilla autojen sähköistyminen on tullut niin välillä on hyvä vetää happea ja katsoa kuka pärjää kuka ei, mutta kehityssuuntaa se ei pysäytä, autokanta sähköistyy jatkossakin. Tiet on joka paikassa yhä huonommassa kunnossa, puhumatakkaan kelirikkoajoista niin nelivetoa tarvitaan yhä enemmän. Moni puun ostaja muuten nykyään käy katsomassa ennen kaikkea metsätien kuntoa ennen tarjousta, ja saadaanko sinne esim talvella aurausta ja millä hintaan, alkaa sekin näkyä puunhinnassa yllättävän paljon.

    Tolopainen

    Nykyaikainen teollisuus kykenee tuottamaan kaikkia tuotteita enemmän kuin markkinat niitä ostavat, se on taas tullut todistettua. Autoista eikä komponenteista ole enää mitään pulaa. Täytyy vain ihmetellä nopeaa hinnan laskua miten premium luokan autoista lähtee parissa vuodessa kymmeniä tuhansia pois.

Esillä 10 vastausta, 25,391 - 25,400 (kaikkiaan 26,972)