Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 26,970 vastausta, 159 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , 12 tuntia sitten Rane toimesta.
Esillä 10 vastausta, 25,381 - 25,390 (kaikkiaan 26,972)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo

    Eipä nuo autojen huollot mitään kalliita ole, on sitten takuuaika minkä pituinen hyvänsä. En osaa nykyisistä eurooppalaisista autoista sanoa mitään, kun sellaista ei ole enää 24 vuoteen ollut. Autohuolet loppuivat minulta samana päivänä vuonna 2000, kun ostin ensimmäisen japanilaisen auton. Hyvä jälleenmyyntiarvo on ollut niiden osalta hyvin merkittävä tekijä. Käytetyillä nelivetoautomaateilla on erityisen hyvä kysyntä. Pari kertaa on jo yritetty Sukisukikin ostaa suoraan alta. Arvostavat sen aitoa nelivetoa.

    Gla

    Perushuollot ovatkin halpoja, kun niissä ei juuri muuta tehdä kuin öljynvaihto. Sitten kun tulee muita töitä, alkaa hintaa kertyä. Esim. jarru – ja jäähdytysnesteen, vaihteistoöljyn tai sytytystulppien vaihtoa.

    MaalaisSeppo

    Kyllä  eurooppalaisiakin autoja koitetaan ostaa suoraan alta. Minulta yritettiin kerran ostaa 850 Fiat erään kaupan parkkipaikalla varaosiksi. Meinasin suuttua, mutta kysyjä oli paljon minua isompi. Oli tykästynyt ko automerkkiin, kun siinä oli penkin ja katon väli sopivan pitkä isolle miehelle.

    Otin kuitenkin hänen puhelinnumeronsa. Jonkin ajan kuluttua liikennevaloissa nuri mies rysäytti äitinsä bemarilla autoni perään. Bemarin nokka meni ihan kurttuun, mutta Fiat oli vielä ajokuntoinen. Pankkiautomaatilta bemarikuski haki korvauksen.

    Katsastus odotti parinviikon päästä. En viitsinyt enää puolipohjata Fiattiani, joten soitin autosta kiinnostuneelle ja myin sen hänelle varaosiksi.

    Puuki

    Satu meni saunaan.. sen pituinen se.

    Tolopainen

    Onpa Visakallo kokenut myöhäisherätyksen, ostin ensimmäisen jaappanilaisen auton käteisellä jo v 1982, kun olin etelässä kultaa vuolemassa. Oli muuten hyvä, mutta kun alkoi ruostua vaihdoin sen käteiskaupalla kahden vuoden päästä pois.

    Kalle Kehveli

    Kyllä se on teillä elämä varmasti yhtä kärsimystä, kun joutuu kauko-idän kipoilla ajamaan!

    Gla

    Kaikki on suhteellista. En valita, jos aasialainen auto menee kärsimyksen puolelle. Minun elämä ei menisi pilalle edes eurooppalaisesta, esim. Fiatista.

     

    Tolopainen

    Miten nuo kiinalaisvalmisteiset Volvot myyvät hyvin, eikä ole edes halpoja. Yksi 80v naapuri tilasi XC-60 Volvon äskettäin ajaa vajaa 10000km/y edellinen ruotsalainen Volvo oli ollut parikymmentä vuotta.

    Rane

    Kehvelin elämä ei mene pilalle edes uudella kauko idän ihmeellä?

    All-new Lada Niva coming in 2025 | Autocar

    vmt

    Minä olen ajatellut ostaa naapurin kanssa yhteiskäyttöauton. Ostetaan vanha, vm -70, niin se on yksinkertainen ja voi itse huoltaa.  Moottorin kohdalla luki ilmoituksessa, että 7,5 l bensa. Onhan se vähän isompi kulutus kuin uusissa, mutta ei kuitenkaan kauheasti tuo 7,5l kulutus?

Esillä 10 vastausta, 25,381 - 25,390 (kaikkiaan 26,972)