Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 26,970 vastausta, 159 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , 16 tuntia sitten Rane toimesta.
Esillä 10 vastausta, 25,371 - 25,380 (kaikkiaan 26,972)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo

    Viiden vuoden takuun autoissa on edullisempia nelivetoja tarjolla.

    Tolopainen

    Auton laatu on suoraan verrannollinen takuun pituuteen. Jos eurooppalaisille autoille annetaan 7v takuu tehtaat menisivät konkkaan.

    Kalle Kehveli

    Auton laatu on suoraan verrannollinen takuun pituuteen. Jos eurooppalaisille autoille annetaan 7v takuu tehtaat menisivät konkkaan.

    Pitkä takuu on heikon ja ominaisuuksiltaan huonon auton merkki. Ilman pitkää takuuta, sitä ei ostaisi kukaan.

    Tolopainen

    Markkinat tarvitsevat Kehvelin kaltaisia maksajia.

    Puuki

    Pitkä takuuaika ei tosiaan kerro auton laadusta juuri mitään. Markkinatemppu.  Virhevastuu ajaa suunnilleen saman asian, kun takuuaika on lyhyempi.  Kulutusosia ei takuut korvaa.

    Tolopainen

    Miksi, ette pyydä eurooppalaiseen autoon 7v takuuta ostaessa, jos se on pelkkä muodollisuus.

    Gla

    Tulee siinä takuulla takuulle hintaa:

    Kia-malleissa määräaikaishuoltoväli on 12 kk/15 tkm, 24 kk/20 tkm tai 24 kk/30 tkm. 24 kk määräaikaishuoltojen välivuosina suositellaan Suomen olosuhteissa vuosihuoltoa ja ensihuoltoa kaikille malleille ensimmäisen 1000-3000 km jälkeen. Tietyissä 24 kk/20 tkm tai 24 kk/30 tkm määräaikaishuoltovälillä olevissa malleissa on 12 kk, 12 kk/10 tkm tai 12 kk/15 tkm välein suoritettava pakollinen vuositarkastus tai moottoriöljyn ja suodattimen vaihto. Jos ajomääräraja ylittyy ennen aikarajaa, määräytyy huollon ajankohta ajomäärärajan mukaan.

    Gla

    ”Itse harkitsen VW T-Rocia nelivetoisena.”

    En osaa suositella, kun en noista mitään tiedä. Tuon luulisi olevan oninaisuuksitaan hyvä, jos pieni tavaratila kelpaa. Etuvetoisena taloudellinenkin, mutta silti kivasti maavaraa.

    Gla

    Miksi Puuki laitat noin paljon rahaa autoon kiinni? Mitä lisäarvoa Porsche tuo verrattuna vaikka T-Rociin?

    Tolopainen

    Glalle sanoisin, jotta minulla ei ole ollut koskaan sellaista Kiiaa, jonka huotovli olisi ollut alle kaksi vuotta, tuo öljynvaihto vuoden päästä oli vain suositus eikä vaikuta takuuseen yhtään mitään. Eikä sitä tarvitse merkki liikkeessä teettää, jos se tehdään. Kian vuosihuolto maksaa n.250, eli 1000€ menee 7v takuu aikana huoltoihin. Sehän on vähän, on yhden jakohihnan vaihdon hinta, joita eurooppalaisiin joutuu vaihdattamaan lähes joka kuukausi. Silti niistä hajoaa koneita Oulun seudulla jatkuvasti, eikä takuu maksa kokonaan moottorin korjausta kun hihna katkeaa. Mikään auto ei tule kalliimmaksi pitää kuin eurooppalainen esim. Ford. Miksi niissä on vieläkin heikot vetoaksetit, etujousitus ja kytkin, samat ongelmat kuin 70-luvulla. Lisäksi jakohihnoja katkeilee kesken ajon, sellaista ei koskaan tapahdu korealaiselle autolle. Pään laittaminen pensaaseen ei auta vikapesän omistajia. Tietämättömyys turvaa lyhyellä takuulla olevien heikkolaatuisten autojen myynnin.

    Jos joku ei vielä tiedä, mitään merkki liikkeen pakollisia huoltoja ei autoissa enää ole, ne voi teettää missä tahansa valtuutetussa huoltoliikkeessä ja takuu pysyy. Öljynvaihdon pakollisten huoltojen välissä voi tehdä vaikka itse, se on helppo Kiiaan, koska auton alle ei tarvitse mennä, öljyropun ylettyy avaamaan auton edestä ja suodatin lähtee auki 32mm avaimella sijoitettu moottorin etupuolelle ylös. Gla:kin kykenisi vaihdon tekemään.

     

Esillä 10 vastausta, 25,371 - 25,380 (kaikkiaan 26,972)