Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 24,831 - 24,840 (kaikkiaan 28,640)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Jätkä: ”Gla ei ole – kuin yrittänyt ajaa transitilla, mutta silläkään ei ole päässyt kuura-aamuna mihinkään.”

    Kaikenlaista hyödyllistä sitä tällä palstalla saakin tietää.

    Visakallo Visakallo

    Korkeammalla istuminen auttaa kyllä kuljettajaa näkemään paremmin joka suuntaan, – myös peileistä, se lienee täysin kiistatonta. Eron huomaa hyvin selvästi, kun ajaa välillä matalammalla autolla.

    Gla Gla

    Ei ole ollenkaan kiistatonta. Muistatko autokouluajoilta, millainen katve kuorma-auton taakse jäi? Henkilöauton taakse jää katveeseen vain pikkulapsi, mutta avolavamallisen kuorma-auton taakse koko jalkapallojoukkue.

     

     

    KeMeRat

    Entä jos ei oo rekkakuski ja takana ei oo jalkapallojoukkuetta? Ja näkiskö senkin peruutuskamerasta?

    Visakallo Visakallo

    Taitaa nyt olla kysymys jo enennänkin periaatteista kuin itse asiasta, eli kuljettajan mahdollisuudesta nähdä matalammasta ja korkeammasta henkilöautosta.

    arto arto

    <p>Eikö se autoissa vauhti tunnu hitaalta kun matalalla istuu. Mitä korkeammalla istuu tuntuu kovalta. Muutama matka tehty junnun kanssa sillä matala auto 100km tunnissa ei tunnu miltään. Vaikka auton tehot riittää melkein 300km/tunnissa</p>

    Gla Gla

    Kemeratille tiedoksi, että minun autokouluautossani ei ollut peruutuskameraa. Oli vain betonilaatta lavalla lisäpainona. Olikohan kouluautolle jokin minimipainoraja, pelkkä kuorma-auto ei siihen riittänyt.

    Tuskin oli Visakallonkaan autossa kameraa.

    Visakallo: ”Kun ajoi kuorma-autolla ajokortin, henkilöauton ajo tuntui sen jälkeen kyllä vaikeammalta.”

    Tuollaista tunnetta en muista. Sen muistan, että aina ennen peruuttamista olisi ollut fiksua käyttää apumiestä varmistamassa takaosan katveen. Teoriatunnilla myös kerrottiin, kuka on vastuussa, jos osuu johonkin peruuttaessa. Ei ihme, että peruutushälyttimet ja kamerat on noihin sittemmin tullut.

     

    Visakallo Visakallo

    Nyt on käsitelty jo kuorma-autot, siirrytäänkö seuraavaksi busseihin. Kumpi näkee paremmin, perinteisen bussin kuljettaja vaiko matalammalla istuva Onnibussin kuljettaja?

    Gla Gla

    En tiedä, en ole ajanut. Bussit poikkeaa muista käsitellyistä siinä suhteessa, että kuski ei näe taakse ja sivullekin yhtä heikosti kuin Hiacesta. Sinä kuitenkin otit puheeksi kuormurit, joten saat päättää seuraavan.

    Visakallo Visakallo

    Laivoissa näyttäisi olevan komentosilta, eli mistä sitä laivaa ohjataan, tosi korkealla. Olisikohan se vain ulkonäkökysymys?

Esillä 10 vastausta, 24,831 - 24,840 (kaikkiaan 28,640)