Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 24,781 - 24,790 (kaikkiaan 28,640)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen A.Jalkanen
    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    A. J. reppana täysin iltapäivälehtien kusetattavissa, ehkäpä muidenkin.

    Gla Gla

    ”Kokeileppa joskus korkeampaa – ns. tila-autoa. Sen jälkeen et halua ryömiä matalaan koslaan. Katvealueet vähenevät ainakin puoleen, kunnollinen Diesel-moottori kulkee hyvin ja vähällä kulutuksella.”

    Toki diesel kulkee vähällä, mutta ei niin vähällä kuin matalammassa autossa. Ellet ole keksinyt ikiliikkujaa.

    En koe saavani tila-autosta mitään etua farkkuun verrattuna.

     

    Gla Gla

    ”Pakettiautoksi jo alunperin rakennetuissa mm. Transporter ja Hiace, alkaa näkyväisyys ja autoon nouseminen, kuin myös siitä poistuminen paranemaan, varmaan myös varsinaisissa maastureissa.”

    Näkyvyys on ok, jos katsoo vain eteen. Kaikki muut suunnat ovatkin surkeita. Varsinkin risteyksessä oikealle kääntyminen vaatii huolellisen ajolinjan, että edes teoriassa väistämisvelvollisuuden noudattaminen on mahdollista. Moni ei tosin tuosta stressaa ja pyöräilijät paikkaavat auton kuljettajan ryssimiset.

     

     

    Gla Gla

    Suorittava: ”Ei kyllä voi moittia sähköauton takakameroitakaan.”

    Hyvin toteutetut kamerat parantavat tilannetta, mutta eivät vaikuta korimallin ominaisuuksiin. Nykyään melkein kaikissa uusissa on kamera.

    ”Vieläkös Gla ajelee sillä Toyota-merkkisellä liikenteen tulpalla ,joka johtaa lähes aina alinopeutta köröttelevää letkaa.”

    Tehdas ilmoittaa huippunopeudeksi 202 km/h, joten autosta homma ei ole kiinni. En tosin ylinopeussakkojakaan ole koskaan saanut. Moni tuttava on ja huono tuuri tuntuu olevan yleinen selitys. Ihan ok, että poliisi avustaa ajoittain tuurikuskeja. Itselläni kilsoja on tullut jo yli parin kymmenen vuoden ajan n. 30-50 tkm vuodessa, joten todennäköisyyden puolesta mahdollisuudet on hyvät. Onneksi pelkkää lottoa ajaminen ei ole, itsekin voi riskiin vaikuttaa.

    ”Lähes aina ,kun olen joutunut ajoneuvojonon perään ,on keulassa madellut Toyota.”

    Olisiko Audi parempi valinta?

    ”Suosittelen Tojokuskienkin käyttävän joskus tuota palvelua.”

    Täällä ei ole enää yhtään taulua toiminnassa. Sen sijaan puhelimeen voi ladata nopeusmittarisovelluksen. 4 km/h on minulla virhe satasen nopeudessa. Kaupunkinopeuksissa nolla. Tosin mittarivirheestä olen ollut tietoinen jo ennen ajokortti-ikää ja aina olen virheen huomioinut ajaessani. Ensimmäisessä autossani virhe oli n. 8 km/h. 110 oli hyvä mittarinopeus satasen alueella.

     

     

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jotkut navigaattorit näyttävät myös nopeuden mutta arvion tarkkuus ei ole koko ajan huippuluokkaa?

    Olisiko se Kalle joka on hyväuskoinen kun ehkä ajattelee että Putler lopettaisi Ukrainan saatuaan? Ei varmaankaan näin, vaan seuraavana listalla ovat Valko-Venäjä, Moldova, Georgia, Armenia ja loput entiset neuvostotasavallat. Jos nämä jokseenkin onnistuvat, ruokahalu kasvaa ja seuraavana on vuorossa Baltia ja Suomi.

    suorittava porras suorittava porras

    Tuossa viimeisessä Gla:n lauseessa oli se asian ydin. En pidä Toyotaa huonona autona , mutta niiden kuljettajat tuntuvat järjestään luottavan siihen väärin näyttävään mittariin ja ajavan vielä varmuuden vuoksi pari kilsaa alle mittarinäytön. Minä ulosmittaan nopeusrajoituksen rajat kelin salliessa sakkorajan tuntumaan ja laitan vakkarin päälle. Tunneman pilaa se hidastelija jonon keulassa ja tilanne etenee huonompaan suuntaan ”komentajan” patistaessa vänkärin paikalta ohittamaan koko letkan. Tunnelma tiivistyy vielä lisää , kun turvallista ohituspaikkaa odotellessa perään ilmestyy se Audi , joka luottaa korkeimman varjelukseen ja syöksyy ohitukseen.

    Minä olen onneksi voittanut tähän asti kiusauksen lähteä toivottomiin ohituksiin ja pitänyt maltin mielessä etupenkkiläisen painostuksesta huolimatta. Sitten kyllä mennään ,kun aukeaa sauma eikä jäädä vastaantulijan kaistalle asumaan. Siinä tilanteessa en vilkuile mittaria. Toivon vain ,että tutka-auto ei ole lähistöllä.

    Tolopainen Tolopainen

    Putlerin joukkojen eteneminen on hidasta Harkovan valtaamiseen menee 500v nykyisellä vauhdilla. Jos Ukrainan armeija kykenee pysäyttämään ryssät, eivät he NATO maata vastaan etene metriäkään. Venäjän armeijan suorituskyky on surkea ja heikkenee koko ajan. Jossain vaiheessa ryssät kyllästyy Putlerin teatteriin.

    Rane

    Venäjän eliitti on kyllästynyt Putteen jo aikoja sitten.Syy siihen etteivät he ole vielä tehneet asialle mitään on pelko siitä että Putte tökkää etusormella…

    Outo tilanne: Mikä Putinia vaivaa? (iltalehti.fi)

    narisija

    Mikä Putinia vaivaa?

    Mitä, oliko iltatuulenviesti taas nähnyt sen vääntelevän jalkojaan pöydän alla?

    Edellisellä kerralla se oli varma kuoleman merkki.

     

Esillä 10 vastausta, 24,781 - 24,790 (kaikkiaan 28,640)