Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 24,771 - 24,780 (kaikkiaan 28,640)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Liikenteen tarkkailu muiden yläpuolelta on hauska aihe. Kun auton katto on 20 cm korkeammalla kuin matalissa henkilöautoissa, sekö avaa näkymät muiden yli.

    Entä jos puolet autoista on korkeita, pitääkö sitten ostaa vielä korkeampi malli.

    Jostain syystä minä en koskaan ole kokenut tarpeelliseksi ajaa korkealla siksi, että voisin katsella maisemia muiden yläpuolelta. Ihan hyvin liikenteen näkee 150 cm korkeasta autostakin. Toki ajotapakin saattaa siihen vaikuttaa. En tosin usko, eihän kukaan ole niin osaamaton, että ajaisi niin lähellä muita, että se haittaisi näkemistä. Ne on ne muut, jotka ei osaa ajaa.

    Sen sijaan parkkipaikoilla, joissa vakuutusyhtiön tilaston mukaan ajetaan eniten kolareiita, korkea ikkunalinja aiheuttaa suuret katveet. Näkyvyys on siis täysin väärin ymmärretty aihe korkeiden autojen osalta.

    Vanhukset ja liikkumattomuudesta kärsivä nuorempi polvi varmaan arvostaa korkean korin helppoutta autoon menon ja poistumisen suhteen. Kulutuksesta ei niin väliä. Toisaalta kaikkeen tottuu, jopa bensan hintaan. Ajetaanhan moottoriteilläkin kuin viimeistä päivää, vaikka polttoaineiden hinnat on pilvissä. Enää ei muisteta 1,5 euron litrahintoja. Palkat ei samassa suhteessa ole nousseet, mutta mitä väliä. Kunhan vanhukset ja vaivaiset saa puskea noilla liitereillä 120-130 km/h.

    Maavarasta ja nelivedosta en puhunut sanallakaan. Puhuin korin korkeudesta.

    Petkeles Petkeles

    Köyhä taas katkeroituu.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Ajetaanhan moottoriteilläkin kuin viimeistä päivää, vaikka polttoaineiden hinnat on pilvissä. Enää ei muisteta 1,5 euron litrahintoja.

    Haaparannassa diesel 1,59€/l. ???

    Jätkä

    GLA: ” korkea ikkunalinja aiheuttaa suuret katveet. Näkyvyys on siis täysin väärin ymmärretty aihe korkeiden autojen osalta.”

    Kokeileppa joskus korkeampaa – ns. tila-autoa. Sen jälkeen et halua ryömiä matalaan koslaan. Katvealueet vähenevät ainakin puoleen, kunnollinen Diesel-moottori kulkee hyvin ja vähällä kulutuksella.

    narisija

    Pakettiautoksi jo alunperin rakennetuissa mm. Transporter ja Hiace, alkaa näkyväisyys ja autoon nouseminen, kuin myös siitä poistuminen paranemaan, varmaan myös varsinaisissa maastureissa.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Jos maavara on autossa korkea, siinä yleensä myös istutaan korkeammalla. Taaksepäin näkeminen riippuu erityisesti takasivuikkunan koosta. Moderneissa autoissa kuolleen kulman varoitin auttaa myös.

    suorittava porras suorittava porras

    Ei kyllä voi moittia sähköauton takakameroitakaan. Kuolleet kulmat lähes olemattomat. Taakse näkee miltei paremmin ,kun eteen. Silti istun mieluimmin vähän korkeammalla ja nään vähän pidemmälle. Pelkkien routavaurioiden havaiseminen onnistuu ennen ,kun kolahtaa. Isompi pyöräkään ei ole pahitteeksi silloin ,kun ei ehdi monttua väistää.

    Vieläkös Gla ajelee sillä Toyota-merkkisellä liikenteen tulpalla ,joka johtaa lähes aina alinopeutta köröttelevää letkaa. Satasen alueella yhdeksääkymppiä ja kahdeksankympin alueella seitsemääkymppiä. Lähes aina ,kun olen joutunut ajoneuvojonon perään ,on keulassa madellut Toyota. Rekatkin ajavat kahdeksankympin alueella reippaasti kovempaa.

    PS  . Tarkistan nopeusnäytön ja oman nopeuteni eron säännöllisesti  Lahteen mennessä ”kakkosnelosella” sijaitsevasta nopeusnäytöstä ,jossa oman mittarin lukema 83 antaa nopeusnäyttöön luvun 80. Suosittelen Tojokuskienkin käyttävän joskus tuota palvelua.

    MJO

    Eikö se ole hyvä, että autoissa on valinnan varaa? Löytyy sähköllä, polttomoottorilla sekä että. Voi valita korkeamman tai matalamman, maastoauton, urheiluauton. Voi valita edullisen tai vähän hinnakkaamman, eikä tehostakaan jää kiinni.

     

    Puuki

    <p>Valitsin sekä matalan että korkean auton. Niin se valinnanvapaus pelaa. </p>

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Putin vie meiltä vapauden valita, jos annamme sen tapahtua.

    ”Ukrainalaiset ovat Snyderin mukaan oikeassa ajatellessaan, että Venäjä on kuten natsi-Saksa vuonna 1945. Se on fasistinen ja imperialistinen hallinto, joka on voitettava ja voitettavissa.”

    http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/92b75d73-2935-4cc6-8ede-d9cf54c72ae2

Esillä 10 vastausta, 24,771 - 24,780 (kaikkiaan 28,640)