Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 24,761 - 24,770 (kaikkiaan 28,640)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Visakallo Visakallo

Taitaa Israel voittaa tänä vuonna euroviisut. Kappale ja sen esittäjä ovat aivan omaa luokkaansa. Israelin vastaiset protestit ovat jo kääntyneet itseään vastaan.

mehtäukko

Onhan siinä suomalaisen mölinään verrattuna eroa kuin yöllä ja päivällä.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Ihmeiden aika ei ole ohi: naapuri paljasti ajavansa manuaalivaihteisella autolla. Kysymys kuuluu: miksi? Pääasiassa kaupunkiajoa, joskus käy maalla Pohjanmaalla mutta vain kesäisin.

Rane

Miksi ei?

A.Jalkanen A.Jalkanen

Ihan turhaa touhua, kone hoitaa sen paremmin. Vaihteiden miettimisen vaatiman vähäisen aivotoiminnan voi käyttää liikenteen seuraamiseen. Minä ja naapuri olemme molemmat jo sen verran seniori-iässä että refleksit hidastuvat.

Gla Gla

Paremmuus riippuu siitä, mitä arvostaa. Minäkin ajan manuaalilla, valinta on täysin harkittu, eikä pääpaino ole halvemmalla hinnalla.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Ei todellakaan mitään väliä minkälainen vaihteisto. Manu on parempi maastossa ja yleensä kestävämpi. Nykyään tahtoo vain kaikki olla automaatteja.

Gla Gla

Minä olen usein ihmetellyt korkeakoristen automallien suosiota. Korkeus kasvattaa ilmanvastusta eli polttoaineen (tai sähköenergian) kulutusta. Renkaat ovat kalliimmat jne. Usein myös ulkomitoiltaan (pituus x leveys) vastaavat autot ovat myös tilavampia, etenkin farmarimallisina. Korkean auton kanssa kattotelineen käyttö on hankalaa.

Rane

Kun verrataan esim.A ja B-sarjan Mersuja niin se B:n pikkuisen korkeampi kori tekee siitä mukavamman ja tilavamman.Autoon meneminen ja poistuminen on helpompaa vanhemmille ihmisille.

Katumaastureilla on sitten mukavampi katsella liikennettä muiden yläpuolelta ja maavara/neliveto helpottaa liikkumista talvella ja mökkiteillä.

Rane
Esillä 10 vastausta, 24,761 - 24,770 (kaikkiaan 28,640)