Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

• Tämä aihe sisältää 27,383 vastausta, 159 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11 minuuttia sitten Rane toimesta.
Esillä 10 vastausta, 23,491 - 23,500 (kaikkiaan 27,385)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• suorittava porras

Onko niin ,että nämä ahdistelutraumat puretaan tuöpaikalla työtovereihin, vaikka pitäisi ottaa yhteyttä viranomaisiin? Sama koskee oikeita ongelmia työpaikalla. Valitetaan jostakin muusta jolkekin toiselle ja itse ongelma jää pulsistumaan kehittyäkseen myöhemmin oikeaksi kriisiksi , esimerkkinä tämä sotesotku . Sitäkin oli siunaamassa keskenään eripurainen naisviisikko.

Onneksi on enemmän myönteisiä tapauksia enkä henkilökohtaisesti ole kokenut naisten taholta suuria ongelmia. Se vain on pidettävä visusti mielessä ,että ei ole kenenkään puolella tai ketään isommin vastaan. Muuten ollaan nopeasti ”kahden rintaman sodassa”, joka ei taatusti ole mikään miellyttävä vaihtoehto .

Metsuri motokuski

Sen verran kyllä komppaan suorittavaa että itse olin vastaavassa tilanteessa kuin hänen mainitsema työnjohtaja. Minä lähdin kanssa pois työstä vähän samasta syystä metsäalalle. Mutta kyllähän naiset kuitenkin työnsä hyvin teki ihan siinä kuin miehetkin. En vain kestänyt heidän jatkuvaa säätämistä ja vääntämistä.

Totta on myös se että motopuolella ei naisia juurikaan ole. Mutta se ei ole este etteikö he pysty vastaavaan työsuoritteeseen. Ajokonepuolella naisia on ja heidän aikaansaannos on ollut hyvää. Ainoa ongelma naisilla on perheen hoito ja remontti taito. Heidän on huomattavasti hankalampi pidentää päivää tai tehdä suurempia korjauksia.  Luonnollisesti usein miehillä on parempi remonttitaito mutta kyllähän terveydenhuolto ja suunnittelu sekä asiantuntia tehtävät onnistuvat hyvinsukupuolesta riippumatta.

Kalle Kehveli

Vaativissa paineen alaisissa töissä naiset ei miehille pärjää,

Naiset ampuu ampumahiihdossa paremmin kuin miehet, koska miehet ei kestä niin hyvin painetta…

Nostokoukku

On vain tosi-asia, että miehet ja naiset ovat erilaisia, luonteeltaan ja fyysisiltä ominaisuuksiltaan. On naisille paremmin sopivia töitä ja sitten taas selvästi miesten töitä. Naiset ovat välttämättömiä eräissä ammateissa, joihinkin ammatteihin ei pitäisi naisten tunkea tasa-arvon nimissä. Parasta tasa-arvon edistämistä olisi tunnustaa tämä tosi-asia. Meillä ollaan niin tasa-arvoisia, että olemme tämän ymmärtäneet. Vaimon ei ole koskaan tarvinnut tehdä polttopuita eikä minun pestä pyykkiä. Sen verran olen ollut politiikassa mukana ja saman huomannut myös työelämässä: Missä kaksi taikka useampi nainen kokoontuu, siellä ei ole riita kaukana.

Kalle Kehveli

Vaimon ei ole koskaan tarvinnut tehdä polttopuita eikä minun pestä pyykkiä. 

Meillä vaimo tykkää tehdä koneella polttopuita, ja minä pesen tarvittaessa pyykkiäkin, yms. Ei meillä ole sukupuolirooleja. Tekee joka kerkee.

Nostokoukku

Meillä on sukupuoliroolit, ja aivan selvät. Vaimo on nainen ja minä olen mies. Ei olla vielä kokeiltu kumpikaan kolmannen sukupuolen roolia, ei ole ollut tarvetta. Se tekee kulloisenkin työn jolta se parhaiten luontuu. Meillä se käy niin, että minä teen puut ja vaimo pyykkää.

MJO

Naiset ampuu ampumahiihdossa paremmin kuin miehet, koska miehet ei kestä niin hyvin painetta…

Minä olen luullut, että ampumataidolla olisi merkitystä. Ei näköjään ole.

Visakallo

Naiset voivat olla paljonkin kovempia johtajia kuin miehet, esim. Golda Meir, Indira Gandhi, Margaret Thatcher, ja Pohjois-Korean Kim Jong-un:in pikkusisko Kim Yo-jong!

Nostokoukku

Minulla on ollut sama käsitys. Kummallakin sukupuolella on tasaisesti huippuampujia ja sitten näitä joilla kauden osuma% on 60-70 hujakoilla. Valitettavasti Suomen joukkueessa on pitkään ollut ampujia ja hiihtäjiä, mutta ei ampumahiihtäjiä.

isaskar keturi

”Minä olen luullut, että ampumataidolla olisi merkitystä.” ampumataito on huipputasolla korvien välissä – jokainen osaa teknisesti ampua keskelle

Esillä 10 vastausta, 23,491 - 23,500 (kaikkiaan 27,385)