Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 23,421 - 23,430 (kaikkiaan 27,380)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Reima Muristo

    Euroopassa on jatkuva ruoan ylituotanto. Ukraina kun tulee mukaan, puhdasta ja hyvä laatuista ruokaa tulee olemaan riittävästä ja aina.

    Suomessa viljelijät elävät tuella, tuottajahinnoilla ei ole mitään merkitystä. Jossakin piireissä maaseudulla eletään myös alv.n palautuksilla ja verovähennyksillä sekä -poistoilla.

    käpysonni

    Ruoka on itse asiassa liian halpaa, ruokahävikki on edelleen suurta, kouluissa ei kouluruoka kelpaa oppilaille. Jos ruoka olisi kalliimpaa, sitä arvostettaisiin enemmän ja hävikkiä olisi vähemmän.

    Nyt tilanne on järjetön, jos ruoka olisi kalliimpaa, voitaisiin tuottajillekkin maksaa parempia tuottajahintoja  ja tukia tarvittaisiin vähemmän.

    Halutaan että  ruoan pitäisi olla halpaa, mutta se vaatii tehotuotantoa, jotta tuottaminen olisi tuottajille kannattavaa, mutta heti perään kuitenkin tehotuotantoa arvostellaan epäeettiseksi, kun eläimet muka kärsivät suurissa tuotantoyksiköissä ja peltoviljelyssä käytetään myrkkyjä. Eli tekee tuottaja niin tai näin,niin aina väärinpäin  kuluttajien mielestä. Luomuruokakaan ei käy kaupaksi, vaikka se on tuotettu eettisemmin, koska se on kallista.

    Ilmeisesti olisi palautettava maaorjuus, jossa tuottajat raatavat tiloillaan ilman palkkaa, ja tuottavat eettistä ruokaa joka on kaiken lisäksi halpaa, mistähän löytyisi vapaehtoisia maaorjiksi?

     

     

     

     

     

     

    N

    Reima Muristo

    Tuottajat tuottavat sitten jotakin muuta, jos ei nykyinen tuota mitään. Ei ole muiden tehtävä pitää yllä jotkin maaseutu romantiikkaa, kuten jossakin eläintarhassa.

    Peltojen metsitys on aivan loistava valinta, seuraava sukupolvi voi olla sitten tuottava, ilman tukea.

    Visakallo

    Minähän tein sitten Reiman mielestä ihan oikein jo 34 vuotta sitten!

    Metsuri motokuski

    Miten Reima voi alvi palautuksilla ja vähennyksillä elää kun ne joutuu pääosin ensiksi itse maksamaan ? Jos osan saa kerran vuodessa takaisin niin pitkät on tilinvälit.

    Nostokoukku

    Tampereen yliopiston professori Marita Laukkanen on huolissaan hiilineutraalisuustavoitteen luisumisesta tuonnemmaksi. Maankäyttösektorin päästöt ovatkin laskettua suuremmat ja metsien hiilinielu ei jaksa sitä kompensoida. Erityisen huolissaan hän on liikenteen päästöistä, jotka hallituksen toimien seurauksena ovat kasvamassa. Sen aiheuttaa polttoaineveron, ajoneuvoveron, hiilidioksiidiveron ja jakeluvelvoitteen laskeminen. Kuten kaikki muutkin päivittelijät, professori ei sanonut sanaakaan lentoliikenteen päästöistä. Liikenteen päästöistä autoliikenne aiheuttaa 52%, lentoliikenne 46%. Lentoliikenne, etenkin huvikseen lentely, kasvaa koko ajan valtion yltäkylläisellä tukipolitiikalla, autoliikenteen päästöt pienenevät autojen sähköistyessä. Miksi lentoliikenteen päästöt ovat kaikissa puheenvuoroissa vaijettu asia ?

    A.Jalkanen

    Valtaosa lentelystä on turismia joka on tärkeä elinkeino monessa maassa. Ehkä siksi ilmastoneuvotteluissa on saatu hitaasti tuloksia lentoliikenteen päästöissä.

    Nostokoukku

    Hyvin suuri osa autoilusta on työmatkaliikennettä. Se on tärkeää monessa valtiossa. Miksi valtio ei tue työmatkaliikennettä alvittomalla polttoaineella ja anna tukia työssäkäyville uuden vähäpäästöisemmän auton ostoon. Sähköautotuki oli, mutta silloin autot olivat niin kalliita, että vain rikkaimmat niitä pystyivät ostamaan. Kun sähköautoista alkoi tulla karvalakkimalleja, tuki lopetettiin. Finnairille kyllä lykätään rahaa miljarditolkulla. Jos lähdet Helsingistä työmatkalle Kuopioon junalla, miksi junalippu maksaa enemmän kuin lento eurooppalaiseen lomakohteeseen. Autoliikenteestä keskustellaan jatkuvasti, lentoliikenteestä vaihdetaan kuoliaaksi.

    kim1

    Niin kauan kun lennot on pääosin turismia,niin asiat on hyvin…,verrattuna siihen ,että ne lennot olisisivat pääosin sotilaskone lentoja..Kyllä sen Laukkasenkin kannattaisi enemmin olla huolissaan siintä,että puolustustarvike teollisuuden ylösnosto on liian hidasta…,sinne ne kaikki liikenevät voimavarat pitäisi satsata..,ettei tarvitse niistä hiilinieluista Putinin kanssa keskustella..,heh

    Nostokoukku

    Kaikki on hyvin kun lentää turisteja. Sen jälkeen on kaikki hyvin, kun lentää vain hävittäjiä, ja sen jälkeen on hyvin kun lentää vain ydinohjuksia. Kunnes alkaa lentämään ulkoavaruuden örkkejä.

Esillä 10 vastausta, 23,421 - 23,430 (kaikkiaan 27,380)