Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 221 - 230 (kaikkiaan 30,002)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Nimetön

    https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.230514

    Diisseli ei kuole koskaan.

    Vasta puhuttelin moottorikoneistajaa ja meinas että muutama vuosi takaperin näytti siltä että koneistus hommat loppuu tykkänään. Nyt puolestaan tilanne näyttää hyvältä kun tuli nämät pitkät öljynvaihtoväli ja kaikki ei kovimmillakaan pakkasilla moottoria lämmitä. Vanha öljy ja kova pakkanen niin käynistyksen ens sekunneilla laakeriluiskat pörähtää päällekkäin ja pahimmassa tapauksessa kampiakseli kyljestä ulos, mutta usein koneistaja pelastaa tilanteen noin kymppitonnin remontilla.

    Jätkä

    Lasse. Eikös se ole lähinnä kiertokanki, joka tulee kyljestä ulos?

    Nimetön

    Kirtokanki tekee moottorista vaan käkikellon, kyllä koneistaja puhu että kampiakseli ei pysy paikalaan pahimmisa tapauksissa ja niitä ei hän  korjaa.

    Jätkä

    https://www.talouselama.fi/…moottorin…pakkasella…/cb281a36-2769-378a-8688-803…

    Tuossa on kerrottu, että sangen monet nykymoottoreista menee herkästi vikatilaan, jos pakkasella niitä esilämmittää.

    Jätkä

    Miten kiertokanki tekee moottorista käkikellon? Kankihan lähtee kampiakselista irti ja pätkähtää kyljestä läpi.

    Kampiakselin en ole kuullut tulleen lohkosta ulos, vaikka se on katkennut. Täytynee kysäistä alan miehiltä Veijon Essolla.

    Nimetön

    Moottorista käytetään käkikello nimitystä kun kiertokanki kurkkaa lohkonkyljestä läpi niin kuin käki käkikellosta!

    Samanlaista vertauskuvallista kieltä käytti koneistaja pahimmista moottorivauriosta niin mulle maalikolle jäi epäselväksi mitä pahimmillaan kampiakseli murtaa rikki.

    Visakallo Visakallo

    Autojen yksityisleasing yleistyy:

    https://yle.fi/uutiset/3-10157360?origin=rss

    Visakallo Visakallo

    Ranskalainen autonvalmistaja PSA yrittää leikata ostamansa Opelin tuotantokustannuksia Saksassa. Luupin alla on tällä hetkellä erityisesti Eisenachin tehdas. PSA tahtoo pienentää tehtaan työntekijöiden palkkoja ja vähentää muita etuja sekä samalla lisätä tuotantoa. Toistaiseksi neuvottelut eivät ole tuottaneet tulosta.

    Vastineeksi leikkauksista PSA investoisi tehtaan uuteen tuotantolinjaan. Työntekijäpuoli ei sulata palkanalennuksia ja etujen leikkauksia, mutta toivoo tuotannon lisäämistä.

    Saksalainen Spiegel-lehti kirjoittaa omiin IG Metallin lähteisiinsä vedoten, että PSA saattaa irtisanoa Eisenachin tehtaan 1800 työntekijästä 800, mikäli se ei saa suunnitelmiaan läpi. Opel ei halunnut kommentoida ”spekulaatioita”, mutta myönsi, että Eisenachin tehtaan kilpailukyvystä käydään parhaillaan keskusteluja.

    Opelin toimitusjohtaja Michael Lohscheller löi lisää löylyä kuumenevaan debattiin kertomalla, että joidenkin Opelin saksalaisten tehtaiden pyörittäminen maksaa jopa kaksi kertaa enemmän kuin PSA:n muiden tuotantolaitosten toiminta, kertoo uutistoimisto Reuters.

    Saksan liittokansleri Angela Merkel on jo ehtinyt kommentoida, että hän odottaa PSA:n pitävän kiinni antamastaan lupauksesta. PSA rauhoitteli saksalaisia Opel-kauppoja tehdessään, että Opelin työpaikat ovat turvassa.

    Autoalaa seuraavat analyytikot epäilivät jo silloin, voisiko PSA pitää kiinni lupauksestaan, sillä Opel on tehnyt tappiota jo 20 vuotta.

    PSA:n toimitusjohtajan  Carlos Tavaresin  sanotaan olevan jo turhautunut siihen, ettei tuotantokustannuksia saada leikattua.

    Peugeot, Citroën ja DS -merkkisiä autoja valmistava ranskalainen PSA osti Opelin General Motorsilta reilu vuosi sitten.   Kauppalehti

     

    Jätkä

    Jos auton valmistaminen on tappiollista, se on ehkä merkki siitä, että se on hintaansa nähden liian hyvä.

    Mm. Volkkarilla ja Audilla on ollut malleja, jotka ovat tuottaneet suhteellisen rajut tappiot. Autot on tehty ainakin osittain liian kalliilla tekniikalla. Ne ovat myös autoja, jotka tulevat olemaan keräilijöiden mielenkiinnon kohteina.

    Rane2

    Tjaa,jos kerran on onnistunut tekemään 20 vuotta tappiota ilman konkurssia niin miksi muuttaa hyväksi havaittua linjaa?

Esillä 10 vastausta, 221 - 230 (kaikkiaan 30,002)