Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 22,781 - 22,790 (kaikkiaan 26,470)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Metsuri motokuski

    Tarkoitatko Arto että työllisyysrahaston työntekijöiden vähentämisellä saadaan vähemmän kerättyä työttömyysvakuutusmaksuja ? Toinen kysymys voisi olla että kun aikuiskoulutustuki lakkautetaan niin onko se sinulla este lähteä aikuiskoulutukseen ? Kolmanneksi vaikka niin että miksi olet talvet työttömänä etkä ole käyttänyt aiemmin aikuiskoulutustukea ? Vaikka siihen metsäkoneenkuljettajan opintoihin missä töitä olisi ollut vaikka kuinka hyvälle työtenkijölle.

    Tuohon viimeiseen kyllä tiedän vastauksen mutta vastaa nyt kuitenkin itse jos näet tarpeelliseksi.

    Reima Muristo

    Keskustelu käpertyy aina saivarteluun jostakin sanamuodosta.

    Fakta on että urpo-petterin hallitus on saanut tehtyä n. 9 kk:n olemassa olon aikaan 33 000 työtöntä, valtion verotulot laskeneet, valtion kulut nousseet.

    Kuluttajien luottamus talouteen olematon, lama leviämässä palvelualalle joka on Suomen suurin työllistäjä.

    Verohelpotuksia jaettu ottamalla lisää velkaa.

    1,3 Mrd:n ylijäämä työttömyysvakuutusmaksuista käytetty käytännössä hävittämällä rahat toveri piireille. Ei mitään vaikutusta julkiseen talouteen. Joudutaan keräämään rahat takaisin jostakin.

    Paikallinen sopiminen on käytännössä, paikallinen palkan alennus. Outoa että keput sitten tukevat sitä, johtaa maaseudun väen muuttoon kaupunkiin.

    50 milj. tärvätty johonkin kettutukeen. On muuten mukava potti, Suomessa tarhoja alle 500 kpl, eli n. 100000 €/tarha.

    Hallituksen vaalilupaukset ovat olleet täysi kusetus.

    Kalle Kehveli

    Hallituksen vaalilupaukset ovat olleet täysi kusetus.

    Tämän kansallissosialistihallituksen jäljiltä suomi joutuu ulkolaisten pankkien ohjaukseen. Kaipa se on tarkoituskin.

    Metsuri motokuski

    En puolustele sen kummemmin edellistä enkä nykyistä hallitusta. Mutta jokainen sen tietää että nuo Reiman mainitsemat asiat eivät ole nykyisestä hallituksesta johtuvia, koska yhtään muutosta ei ole vielä eduskuntaan tuotu. Hallitusohjelman mukaiset asiat ovat vasta valmistelussa. Huhtikuun jälkeen tulee muutoksia. Odotetaan edes siihen saakka.

    Visakallo

    Suomihan on käytännössä ollut jo ainakin finanssikriisistä lähtien ulkomaisten pankkien ohjauksessa, koska velkoja joudutaan koko ajan uusimaan uusilla veloilla, ja samaan aikaan joudutaan ottamaan myös lisää velkaa. Kysymys on luottamuksesta, eli luotetaanko velallisen maksukykyyn. Korkojen noustessa rahoittajien kriittisyys velallista kohtaan myös kasvaa.

    Reima Muristo

    Kaikki tietävät että asiat johtuvat urpo-petterin hallituksen tekosista.

    Ei ne verohelpotukset itsestään ole tulleet, kyllä se on nykyinen hallitus järjestänyt. Kaikki leikkaus on samalla leikkaus verotuloista ja yrityksen tuloista, eli hallitus/ek kusee omaan taskuunsa.

    SY:n jäsenistä on valtaosa pienyrittäjiä, ravintolan pitäjiä, erikoisliike yrittäjiä, taksi autoilijoita, parturi-kampaajia, siivooja yrittäjiä, rakennus yrittäjiä jne…. on sitten outo kuvitelma että yritykset sitten pysyvät pystyssä jos nillä ei ole maksavia asiakkaita, ei niitä elätä joku sveitsin-pesonen, ruotsin-nalle tai muu espanjan pakolainen.

    Korot taas nousevat inflaation takia johon sitten vaikuttaa esim. sähkön hinta. Velkojen korot taitavat olla maksussa sipilän, kataisen ja vanhasen velanotoista. Marin sai edullista lähes 0% korkoista lainaa, käyttötarkoitus sitten täysi tehoton kepu: lapsilisä, kuntatuki, yritystuki.

    arto

    Kolmanneksi vaikka niin että miksi olet talvet työttömänä etkä ole käyttänyt aiemmin aikuiskoulutustukea    Ensinäkin itse en saa aikuiskoulutus tukea. TE toimisto katsoo että minun työtilanne hyvä. Se reilu 2 kuukautta työtömänä talvessa heidän mielestä ok. Itsellekin sopii nyt kulkenut fysi hierojalla uimassa hiihtämässä metsällä  nauttinut elämästä ilman kiirettä. Keitellyt Emänälle kahvit/ruuat. hän etätöissä samassa talossa omassa huoneessa. Voisihan sitä elää muutenkin mutta kohta työkausi alkaa ja seuraaviin lumiin sahaillaan

    Nostokoukku

    Kuinkahan moni palstalaisista on elättänyt itsensä ammattimetsurina, siis metsurina suoralla urakkapalkalla eikä vain pihapuiden kaatajana. Minä olen, ja ilmeisesti Arto. 80-luvun alussa hakattiin vielä miestyönä aivan oikeita metsiä. Työnantajallani lähes pelkästään avohakkuita, muutama harvennuspalsta saattoi olla seassa. Usein lähdettiin heinäkuun viimeisellä viikolla suoraan kesälomalta aukon tekoon. Oli hieman julmaa työtä. Mutta kun voimaa oli enemmän kuin järkeä, rahaakin tuli. Veroa meni parhaimmillaan saman verran päivässä kuin myöhemmin toimihenkilöä oli päivän palkka. Sen voin sanoa, että urakkametsurin työ on ennemmin elämäntapa kuin ammatti. Olen sitä leikkiä kokeillut lähes parikymmentä vuotta ja siksipä suon arton kaltaisille parin kuukauden tauon sydäntalvella todella mielelläni, olet sen ansainnut. Arvostelematta, vinoilematta.

    Metsuri motokuski

    Se on nostokoukku tasan elämän valinta kysymys. Onneksi metsurin työ ei enää ole tuolkaista työtä. Koneet tulleet tilalle. Nykyään monessa muussa työssä joutuu fyysisesti kovemmalle nykyään.

    Tolopainen

    YLE oli verrannut eri ammattien elinikäisiä ansioita. Työurien pituudet oli vertailussa 45v. Hohhoijaa tähän on tultu, itse olen tehnyt 36v töitä, plus kesäduunit. Kyllä se on utopiaa, että monissa ammateissa jaksaa tehdä 69v eläkeikään kuten pitäisi. Silloin on jo ensimmäiset vakavat sairastumisetkin tapahtuneet monilla. Loppupään työurista tulee hyvin rikkonaisia. Ei työnantajat ala pitämään töissä yli 65v ikäisiä, joille pitää maksaa korkeampi palkka kuin nuoremmille, vaikka työsuoritus on heikompi. Minne olet menossa hyvinvointivaltio, veikkaan että päin seinää.

    Etätöissä tietenkin jaksaa pidempään mutta ei fyysistä rasitusta vaativissa töissä. Työmarkkinat jakautuvat kahden kerroksen väkeen. Ammatin valinta kannattaa suunnitella huolella eikä vasta 50v jälkeen.

Esillä 10 vastausta, 22,781 - 22,790 (kaikkiaan 26,470)