Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 211 - 220 (kaikkiaan 30,002)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • A.Jalkanen A.Jalkanen

    Joidenkin uusien autojen moottoria ei voi enää lämmittää. Ehkä tilalle keksitään akun lämmitin?

    https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.231925

    Jätkä

    Tietenkin akun lievä lämmitys auttaa saamaan täyden tehon akusta, Mutta paluuta entiseenhän tuollainen on.

    Voisin lyödä vetoa, että jollekin alan ihmiselle valkenisi helposti tekniikka, jolla voidaan ohittaa tuollaiset virhetilat. Eli auton ohjausjärjestelmälle ilmoitetaan, minkä takia moottori on lämmin sieltä /täältä, vaikka ulkoilma on pirun kylmä ja autolla ei ole ajettu moneen tuntiin.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Todellakin tässähän ollaan palaamassa 50-luvulle, jolloin akku tuotiin edellisenä iltana sisälle, että auto saatiin käyntiin.

    Jos auton automatiikka estää lämmityksen niin sehän on vain ohjelmointipuute. ei ole otettu kaikkia olosuhteita huomioon. Tarvitsee vain viedä automatiikalle tieto että virta on kytketty lämmittimeen. Ohjelmointi ottaa sen huomioon, samaan voitaisiin kytkeä vielä lämmityksen säätökin. Tuollainen epäkohta johtuu siitä että vain promilleluokkaa autoja myydään sellaisiin maihin, joissa ulkolämpötilan alhaisuus voi yleensä olla ongelma. Enemmänkin autoilijat tuskailevat liian lämmön kanssa, niinkuin Suomessakin joka toinen kesä.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    hemputtaja

    Että ei anna lämmittää kaikki uusautot. Uusi tieto. Sen kyllä jostain luin, että säästösyistä jotkut hienostuneet kaarat lakkaavat lataamasta kun se laturin pyöritys vie tehoja. Kaipa ne kuitenkin hiukan kyttäävät ettei akku tyhjene.

    Toisekseen kyllä nuo nykyiset biilit lähtevät käyntiin aika herkästi. Esim. öljyt pysyvät öljynä eivät pakkasella muutu bitumiksi.

    Jätkä

    Tieto ei ole aivan uusi. Jo muutaman vuoden on tullut tietoja automalleista, jotka eivät pakkasella käynnisty, jos niitä on lämmitetty. Piirimyyjillä on varmasti omista edustuksistaan tietoa. Kuitenkaan ei VOI olla ylipääsemätön este alan ihmisille muuttaa ohjelmistoa niin, että se sallisi lämmittämisen.

    Vaikka sitten katkaisijalla ja releillä tehtäisiin, mutta voi olla ihan ohjelmointijuttu.

    Visakallo Visakallo

    2015 paljastuneen päästöhuijauksen jäljiltä on päivittämättä vielä parituhatta Volkswagenia ja Audia. Näiden autojen omistajia uhkaa katsastuksessa hylkäys.
    Autojen omistajille on lähetetty kaksi korjauskutsua. Jos niitä ei ole noudatettu, on lähetetty vielä niin sanottu ”viimeinen kirje”.

    Kirje sisältää Trafin terveiset:
    ”Ajoneuvo tulee toimittaa korjattavaksi mahdollisimman pian. Mikäli ajoneuvoa ei toimiteta korjattavaksi valmistajan edustajalle tai merkkikorjaamoon 8 viikon kuluessa tämän kirjeen päiväyksestä, Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi tallentaa ajoneuvon rekisteritietoihin merkinnän keskeneräisestä takaisinkutsukampanjasta.”

    Rekisterimerkintä johtaa hylkäykseen seuraavassa määräaikaiskatsastuksessa. Merkintä voidaan poistaa vasta sitten, kun vaadittu korjaus on tehty.

    Päästöhuijaus koskee Suomessa yhteensä noin 70 000 Volkswagen-, Audi-, Seat- ja Skoda-merkkistä autoa. Takaisinkutsut koskevat näistä Volkswageneita ja Audeja. Seat- ja Skoda-merkkisten autojen tapauksessa maahantuoja ainoastaan suosittelee tekemään päivitykset.

    Yle

    Jätkä

    Jeessillä on valikoiva muisti. Ihan muut ”perustelut” oli pöljällä, totuus kuitenkin lienee raha, eli sen harvinaisuus harjavallassa. Vaikea sitä on lämmitintä hommata, jos piikki on jo täynnä.

    harrastelija harrastelija

    Ihmeeöllisesti ne nuo ”asiantuntijoiden” lausunnot heittelee vuosien saatossa? Jo pikkupojasta oli selvää, että jos kylmän moottorin repii puoliväkisin käyntiin, niin ainakin moottorin voitelu on puutteellinen. Silloin puhuttiin, että kylmäkäynnistys pakkasella kulutti moottoria yhtä paljon kuin 100 km:n ajo lämpimällä koneella!

    Kyllä tuo Trafinkin käytös on varsin ihmeellistä, etten sanoisi että suorastaan diktaattorimaista byrokratiaa! Riippumatta vian laadusta (joka ei näy katsastuksessa) tökätään auto seuraavassa katsastuksessa!

    No, olihan tuo lievää ylivaltaasiihen verrattuna siihen, että minun pari päivää myöhästyneen autoveromaksun vuoksi auto laitettiin välittömästi ajokieltoon vaikka auto oli katsastettu ja kunnossa! Se on niin helppoa Espanjasta asti määrätä miten Suomen pakkasissa toimitaan! Onhan sekin jo ihmeellistä, että Suomen valtion virallinen toiminta hoidetaan jostakin Aurinkorannikolta pitäen?

    jees h-valta

    Onko joku oikeasti edes koskaan tutkinut puolueettomasti kylmän moottorin syndroomaa vai onko se vain alettu aikanaan höpöttää sähköyhtiöiden juohevalla myötävaikutuksella? Dieselit toki kalisee ja kolisee kylmänä käynnistettäessä melkoisesti mutta mitäpä siitä. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Ja sehän on jo loppusuorillaan sen moottorin taru muutenkin. Jos auto pössyttää liian tuhdisti se vain hylätään. On sitä tehty jo muutama vuosikymmen. Mitä Trafi sille mahtaa jos joku yrittää huijata? Koittakoon alkaa saada niitä sähköistetympiä autoja ne VW:kin inssit liikenteeseen. Kun ei se paska pöyhimisestä ole ennenkään parantunut.

    Puuki

    ” Tieto ei ole aivan uusi. Jo muutaman vuoden on tullut tietoja automalleista, jotka eivät pakkasella käynnisty, jos niitä on lämmitetty. ”

    Tuohan on mielenkiintoista uutta tietoa. Mitkä automallit ei käynnisty , jos niitä on pakkasella lämmitetty ? Olin luullut että asia olisi juuri toisin päin.

    Kylmän moottorin suuremmat päästöt lienee jo niin monesti ja varmasti tutkittu , että uusia tutkimuksia ei välttämättä tarvi tehdä.

Esillä 10 vastausta, 211 - 220 (kaikkiaan 30,002)