Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 21,461 - 21,470 (kaikkiaan 27,458)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla

    Tarkoitat asiantuntijoina varmaan niitä, jotka ottavat puheeksi jonkin sähköautoon liittyvän heikkouden.

    Minusta on ihan ok kritisoida 50-60 000 € maksavan auton latausväliä, kun se on 200 km. Ja jos akkua rasittava pikalataus tuo siihen 100 km lisää, ei se kokonaiskuvaa muuta. Toki suurin tai ainakin ensimmäinen ongelma on auton hinta. Kun 30 000 € sitominen autoon tekee tiukkaa, millä voin tulevaisuudessa hankkia tuplahintaisen sähköauton. Alemman keskiluokan polttomoottorifarkulle ei ole vieläkään haastajaa markkinoilla.

    Varmaan 200 km välein lataamisen kanssa pärjää jos on pakko. Mutta kun mittariin tulee 40 tkm vuodessa, se on yli 100 km/päivä, keskimäärin. Melkoista suunnittelua lataaminen edellyttäisi eli auton käyttökelpoisuus työkaluna heikkenisi. Mielestäni on rehellistä myöntää, että ainakin minun käytössäni tuo olisi melkoista takapakkia. Vaikka rahat riittäisi, vielä en sähköautoa silti hankkisi. Ei voi olla niin, että ominaisuuksia saa kritisoida vasta, kun on ostanut itselleen sopimattoman auton. Melkoine yhtälöhän tuosta tulisi. Ei Mersukuskitkaan osta Ladaa voidakseen moittia sen ominaisuuksia. Tai metsätalouden harjoittajat ryhtyä jk-kasvattajiksi.

    Rukopiikki

    Kohtuu pienitankkisella bensa-autolla sitä on vähän kateellinen nuille tiisselikuskeille joilla on pikkuruokaset autot joissa isot tankit. Onneksi bensakanisterilla saa halutessaan lisää vapautta niin saa tarvittaessa vähän enemmän toimintamatkaa. Eikä sitä ihan joka viikko kehtais maalikylissä käydä.

    Visakallo

    Latauspisteet ovat kyllä lisääntyneet ripeää tahtia, mutta niin ovat lisääntyneet ladattavat autotkin. Tämä on johtanut ruuhkiin etenkin sellaisilla latausasemilla jotka sijaitsevat vilkkaiden tieosuuksien varrella. Tällä hetkellä voidaankin sanoa, että onneksi sähköautoja ei vielä ole nykyistä määrää enempää.

    Tolopainen

    Taitaa kuitenkin olla niin, että polttomoottoriautoon bensansaanti on monilla syrjäseuduilla hankalampaa kuin sähköauton lataus. Huoltoasemat vähenee, mutta latauspaikkoja tulee aina olemaan kysyntää vastaavasti. Markkinatalous toimii niin.

    A.Jalkanen

    Onko plug in -hybridi siis tämän hetken paras auto?

    Merkille pantava lausuma: ”hybriditekniikka on Renaultin tämän hetken kovinta uutuusantia, jolla merkki aikoo pitää bensiinimoottorinsa tuotannossa vielä vuosia”. Renault Espacen tapauksessa ei ole kyseessä plug in, mutta ison katumaasturin haluavalle (paljon lapsia omaavalle) ehkä varteenotettavakin vaihtoehto. Erikoista: nelipyöräohjaus joissakin malleissa.

    https://www.is.fi/autot/art-2000010097538.html

    Nostokoukku

    Huoltoasemat ovat syrjäseudulta kadonneet. Mutta se ei ole mikään ongelma, täältä kun ovat hävinneet kaikki muutkin liikkeet. Lähin marketti, apteekki, terveysasema ja huoltoasema ovat yli 30 km päässä. Ruokaostoksilla kun käy voi samalla tankata marketin pihassa. Ja kun lorottaa samalla muutaman parinkympin kanisterin polttoainetta mukaan, taas mennään seuraavaan nälkään asti. Yhtäkään sähköauton latausasemaa en ole omalla reviirilläni vielä nähnyt.

    Kalle Kehveli

    Sähköautoa tai hybridiautoa yritetään väkisin työntää kansalaisille, vaikka ne on täysin keskeneräisiä, vikaherkkiä ja kalliita pitää. Fiksusti ja kustannustehokkassti ajatteleva pysyy bensa- tai dieselautoissa ainakin seuraavat 10 vuotta ja sitten tekniikka voikin olla jo jokin toinen.

    Metsuri motokuski

    Mikä niissä hybrideissä on vikana. Toyota on valmistanut hybridrjä jo yli 20 vuotta. Eiköhän ne tuolla ajalla jo tiedä mitä tekee.  Taitaa olla jo kolmas tai neljäs hybridi sukupolvi.

    arto

    Eipä näkynyt sähkö autoja liikenteessä kun pakkanen huiteli liki -40.  Dieselit hyytty tienpäälle. Naapurin uusi pösö hyyty parkki paikalle. Haki merkki liikkeen hinuri pois. Meillä bensa autot toimi ihan hyvin pikkusen oli jäykkä alusta.

    Kalle Kehveli

    Bensa-auto on varma valinta kelillä kuin kelillä. Paremmissa dieseleissäkin on polttoaineelle lämmitys, joten nekään ei pakkasta kumartele. Polttomoottoriautojen suuri etu on energian helppo varastoitavuus.

Esillä 10 vastausta, 21,461 - 21,470 (kaikkiaan 27,458)