Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 27,450 vastausta, 159 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 48 minuuttia sitten MJO toimesta.
Esillä 10 vastausta, 21,441 - 21,450 (kaikkiaan 27,452)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Husq165R

    hei ihan oikeesti, kaikki mukaan keskustelemaan Glan hellapuista ja virtsin tallinnan reissusta!

    isaskar keturi

    Samalla tavoin täällä saa pään sekaisin ilman fyysisiä haittavaikutuksia kunhan välillä käy sahaa ulkoiluttamassa.

    Nuakka

    Haluaisitko puhua autoista? Pakkasta ollut nyt 33-35 meidän pihassa. Vuokraamon Peugeot Traveller seisoi yön yli 700km ajon jälkeen, 45 min webastoa eikä sanonut mitään. Hinausfirma kävi laittamassa käyntiin. Oma Isuzu D-Max kolmen vrk pysäköinnin jälkeen 30 min webastolla jyrähti käyntiin. Miten muiden autot pelanneet?

    Gla

    Ei ongelmia. Juuri huollettuna öljyt on notkeat ja akku testattu kunnossa olevaksi. Lämmitin tietysti auttaa, mutta eilen aamulla tuli tehtyä kylmäkäynnistys 20 asteen pakkasessa.

    En ihmettele, että näillä sähkön hinnoilla Husse on kiinnostunut hellapuista. Kaksi kertaa on hella ollut tänään lämpimänä, toki hellapoliisin mielestä taas väärin lämmitetty sekapuilla. Samalla taloon on tullut yhdessä takan kanssa kivasti lämpöä, reilusti yli 20 astetta leviää kaikkiin huoneisiin ja sähkölämmitys saa huilata 15-20 asteen pakkasesta huolimatta.

     

    Visakallo

    Suki-suki alkoi jo hirnahdella tallissaan, että pitäisi päästä jaloittelemaan! -18 astetta tuntuu nyt jo melkein suojakeliltä -30 asteen päivien jälkeen.

    Panu

    Sähköauton kanssa ei ikinä ole mitään ongelmia pakkasella.

    Gla

    Riippuu varmaan siitä, paljonko pitäisi tietyssä ajassa tehdä matkaa. 250 km latausväli on aika vaatimaton.

    Visakallo

    Sähköauton kanssa ei aivan varmastikaan ole ongelmia kovimmillakaan pakkasella, kun ei aja sillä.

    suorittava porras

    Liikenteen sähköistämisessä on laitettava kiireesti jäitä hattuun. Huoltovarmuus on unohdettu lähes täysin .  Mistä löytyy varastoitua sähköä puoleksi vuodeksi ,jos sähkökriisi iskee päälle. Nestemäistä polttoainetta vastaavaksi ajaksi löytyy. Liike lakkaa pian ,kun joku saa aikaan laajan häiriön sähkönjakelussa.

    Panu

    Sähköautolla matka-ajossa range putoaa ehkä 20% kesään verrattuna, pätkä-ajossa enemmän kun energiaa menee kabiinin ja akun lämmittämiseen.

    Jos sähköt menevät laajemmin poikki niin olisin enemmän huolissani asuntojen lämmityksestä. Ei toimi maalämpökään ilman sähköä. Eikä bensapumppu eikä muuten vettäkään tule hanasta. Henkilöautoilu on se pienen huoli jos sähköä ei ole saatavilla mutta täydellä sähköauton akulla voi lämmittää taloa jonkin aikaa.

    Polttonesteet muuttuvat tarvittaessa sähköksi aggregaateilla.

    Samalla lailla niitä polttonesteiden varmuusvarastoja voidaan tuhota tai sabotoida kuin sähköntuotantoa ja infraa.

Esillä 10 vastausta, 21,441 - 21,450 (kaikkiaan 27,452)