Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 21,381 - 21,390 (kaikkiaan 27,447)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Eipä se juuri meirän paikkakunnalla näkynyt tuo veroale. kyllä siitä yli 1,8 sai maksaa. Polttoaine on paikoin röyhkeän rahastuksen kohde jossa kunnostautuu eritoten ST1 ja S-ryhmä. Sitten kun muilla on jonkun päivän ollut huomattavasti halvempaa alkaa nämäkin heräillä lievään laskuun. Tässä H-vallan osalta erityisen harmillista on että Porissa on lähes säännönmukaisesti huomattavasti edullisempi mittarihinta polttoaineilla. Tämä on sitä maaseudun alasajoa jolla pakotetaan osaltaan ihmiset lähemmäs isoja kaupunkeja. Samoin ruokakaupat ovat koko ajan huonommin varustettu joten tuota Porissa hyppäämistä saa harrastaa jo viikoittain.

    ate

    Tämä veroale oli ihan puhdas ”vappusatanen”, eli paljon melua tyhjästä. N. 4 sentin veronalennus häviää normaaliin hinnanvaihteluun. Joku taloustieteilijä ehti olla jo sitä mieltä, että se kannustaa tuhlaamaan polttoainetta. En jaksa uskoa, että tästä alennuksesta kukaan tavallinen autoilija ihan laukalle lähtee..

    Gla

    Vain RKP karkasi laukkaan, kun alkoivat puhua polttoaineveron korottamisesta viime päivien hintojen laskuun vedoten.

    Apli

    <p>RKP on oikeassa, samoin esim Riikka Purra joka sanoi että ruoan ALV on korotettava, samoin muita veroja joudutaan korottamaan reilusti jos oikeasti halutaan saada valtion velka yhtään kuriin.. </p>

    Visakallo

    Samalla joudutaan puuttumaan myös sähköautoiluun, joka ei nyt osallistu lainkaan tieverkon ylläpitoon, jossa on jo tällä hetkellä koko Pohjois-Euroopan suurin korjausvelka.

    Gla

    RKP:n muisti on yhtä lyhyt kuin ostokiimaisen kansan black friday-tarjousten perässä. Ensin nostetaan hinta 1,5 eurosta 2 euroon. Sitten hinta laskee 1,8 euroon ja näin meillä on perusteet polttoaineveron korotukselle, onhan hinta pudonnut.  Todellisuudessa me maksetaan jo alvia korotetusta hinnasta

    Puhumattakaan siitä, ettei kukaan voi ennustaa, miten hinta jatkossa kehittyy. Sehän voi maaliskuussa olla 2,2 e.

    Apli

    <p>Samalla joudutaan puuttumaan myös sähköautoiluun, joka ei nyt osallistu lainkaan tieverkon ylläpitoon, jossa on jo tällä hetkellä koko Pohjois-Euroopan suurin korjausvelka.</p><p>Tämän on erittäin surullista, tieverkko on todella huonossa kunnossa, esim Balttiassa se on paljon parempi, rahaa tähän pitäisi löytyä jatkossa huomattavasti lisää.. Tuttu asfalttimies oli Tanskassa koko kauden töissä asfalttihommissa kun suomessa ei ollut alan töitä. </p>

    Panu

    Polttoainevero tai muutkaan autoilijoiden maksamat maksut eivät ole korvamerkittyjä tiestön ylläpitoon kuten varmaan kaikki tietävät. Kaikki verot päätyvät samaan pohjattomaan valtion säkkiin, joka on aina alijäämäinen ja sieltä sitten jaetaan vähän murusia sinne tänne. Normaalilla sähkön hinnalla sähkölaskussa (sähkö + siirto) on yli puolet veroja.

    Gla

    Liikenteestä kertyvät verotulot silti vähenevät sähköautojen yleistyessä, joten tämä on pakko jollain kompensoida. Ei liene vaikea ennustaa, että sähköautoiluun tullaan kohdistamaan verotusta jossain muodossa. Keskustahan tätä jo esitti.

     

     

     

    Metsuri motokuski

    Olen samaa mieltä kuin gla. Jahka nuo sähköautot vielä vähän yleistyy niin veron saavat varmasti niskaansa. Jostain liikenteen verokertymä tehdään.  On se niin merkittävä potti valtion kassaan.

Esillä 10 vastausta, 21,381 - 21,390 (kaikkiaan 27,447)