Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 27,395 vastausta, 159 ääntä, ja päivitettiin viimeksi , sitten MJO toimesta.
Esillä 10 vastausta, 21,141 - 21,150 (kaikkiaan 27,397)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo

    Hieman harmittaa nyt kuukauden ajokokemuksen perusteella, ettei tullut jo aikaisemmin siirryttyä nelivetoon. Valtionteiden kunnossapito on tiekarhujen muutettua Suomesta Balttiaan ja Ruotsiin, mennyt ainakin täälläpäin niin huonolle tolalle, että neliveto puoltaa paikkaansa jäätikköisillä ja raiteisilla teillä. Kaiholla muistaa vielä sitä aikaa, kun pienemmätkin soratietkin karhuttiin aina tarvittaessa, ja ne olivatkin monesti talvella jopa parempia ajaa kuin kesällä.

    Nostokoukku

    Neliveto on täällä pikkukylillä nykyjään välttämätön. Aurauskalusto ei lähde liikkeelle ennenkuin lumisade lakkaa, joten melko paksussakin hangessa joutuu rämpimään. Sitten onkin jo polannetta sen verran että auratessa jää aina lunta tielle. Rekkaliikenne hakkaa polanteen hyvinkin röykkyiseksi. Varmaan muutaman vuoden kuluttua pienimmät valtiontiet auraa se joka käyttää.

    Rukopiikki

    Kirkko tekee niin paljon hyvää heikompiosaisten hyväksi, että sen takia en eroa kirkosta vaikka en uskonnollinen olekaan.

    Ei se ole ihme jos tiet on huonossa kunnossa, kun tuntuu, että valtiolla ei ole enää rahaa muualle kuin ihmisten tappamiseen. Aseet eivät koskaan sotia lopeta, vaan rauhasta sopivat ihmiset.

    Tolopainen

    Onko laittaa numeroita, julkiset menot ovat n.150mrd€/y ja armeijan menot yli 5mrd, siitäkin on henkilöstökuluja iso siivu.

    Rane
    Tolopainen

    Venäläisten mielestä heidän perusoikeuksia rajoitetaan Suomessa, kun eivät pääse vapaasti rajan yli. Venäjällä ei voi perusoikeuksia rajoittaa, kun niitä ei ole. Siellä ei ole vanhuksilla hoitolaitoksissa liian vähän hoitajia, koska  julkinen vanhusten hoito puuttuu.

    Rane

    Järkevä muutos.Jossain toiminnoissa yksinkertainen napinpainallus on luksusta verrattuna valikkojen selailuun liikkuvassa autossa.

    Volkswagen käänsi kelkkansa – tulevissa autoissa on aiempaa enemmän nappeja – Autot – Ilta-Sanomat

    jees h-valta

    <p>Visa tuolla retosteli nelivedon autuutta. Minä taas olen viimeisen raivaustyökeikkani tehnyt etuveto-pösölläni koska neliveto on aivan hoineeton liukkaan teräsjään päällä. Mennään laidasta laitaan kun tie on teräsjäällä ja avolavassa on ympärivuotisen nastattomat alla. Eli autoissa tärkeintä on kunnon nastalliset talvirenkaat, ei miten se vetää. Kunhan ei vedä joka tiivisteestä. </p>

    A.Jalkanen

    Jospa jeesi kokeilisit teräsjäällä jotain modernia nelivetoa. Voisiko olla mahdollista että vanhan avolava-jenkin luistonesto loistaa poissaolollaan?

    Tolopainen

    Jenkki rohmua ei kannata viedä liukkaille metsäautoteille ilman hyviä nastarenkaita. Neliveto ei estä sivuluisua jäisellä pinnalla.

Esillä 10 vastausta, 21,141 - 21,150 (kaikkiaan 27,397)