Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 27,395 vastausta, 159 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten MJO toimesta.
Esillä 10 vastausta, 21,131 - 21,140 (kaikkiaan 27,397)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Kalle Kehveli
    A.Jalkanen

    Visakallolle kysymys, kun olet vertaillut nykyautoja laajasti viime aikoina: onko sellaisia hybrideitä joissa sähkömoottori vaikuttaa taka-akselille – eli ovat normaaliajossa kaksivetoisia mutta tiukassa paikassa kuten loskalumessa vetoa saa myös taakse?

    Visakallo

    Kyllähän niitä A.J. taitaa olla useammillakin merkeillä, mutta en ole juuri tuohon asiaan kovin syvällisesti paneutunut.

    A.Jalkanen

    Tuosta voinee päätellä että Suzuki ei ole näitä vaan on haluttaessa aito nelikko.

    Visakallo

    Aivan oikein päätelty A.J. Tuossa tarkemmin Suzukin nelivetotekniikasta:

    https://www.suzuki.fi/mallisto/vitara/allgrip-neliveto/

    arto

    Sähkö autot kolaritesteissä pärjänneet hyvin moni saanut 0 tähteä , Ei moottori suojaa on vaan pelkää muovia ja peltiä keulat. Subaru hyvä maastossa samoin moni muu japsi nelikko.

    Jätkä

    Moottori ei juurikaan suojaa, ei ole kaksinen tilanne, kun moottori tulee ohjaamoon ja murskaa jalat. Volvossakin on jo iät ja ajat moottori suunnilleen kiskoilla, joita pitkin se luistaa lattian alle.

    Volvoissa on mahdollista, että taka-akseli vetää pelkällä sähkömoottorilla ja etuveto on polttiksella, minusta se on hyvä ratkaisu.

    arto

    Moottori on kummiskin kunnon runkopalkeissa kiinni eli tehty vahvemmaksi runko siltä kohtaa, Sähkö autoissa pohja vahva siellä akku.http://Sähköautot ovat onnettomuustutkinnassa yllättävä, jopa hengenvaarallinen turvallisuusriski löytyy moottori lehdestä

    Nostokoukku

    Yllätyin metsällä Subarun maastokelpoisuudesta. Tuli Hiluxin umpeen aukaisemaa raidetta jäljessä että lumi pölisi, vaikkei olekkaan varsinainen maastoauto.

    Tolopainen

    Moottorista auton etuosassa on vain haittaa kolaritilanteissa. Esim. Audeissa oli jo 90-luvulla moottorissa kiinni vaijerit, jotka vetivät kovassa kolarissa moottorin auton alle.

    Kyllä Volvo kuopi sähköllä etupyöriä kun viimeksi sellaisella ajoin ja polttomoottori käynnistyi joka risteyksessä, kun tarvittiin nelivetoa. Kaikenlaiseen roskaa ihmiset erehtyvät, en ostaisi.

Esillä 10 vastausta, 21,131 - 21,140 (kaikkiaan 27,397)