Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 20,471 - 20,480 (kaikkiaan 26,507)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen

    Jos aisapaino on nolla kärry on tasapainossa. Laki ei sano paljonko aisapainoa pitää olla.

    Kalle Kehveli

    Aisaa kannattaa ja pitää kuormata. Naapurin ukko sai lankkukuormasta kovat sakot, kun poliisi kokeili aisapainoa ja irroitti kärryn koukusta. Kärryn vetoaisa (vetokita) ponnahti poliisin nokkaan verinäytteen edestä.

    Visakallo

    Olen sitkeästi yrittänyt saada täältä vastausta, minkälainen on nykyaikainen auto, mutta aika huonolla menestyksellä. Nykyisin näkyy olevan sellaisiakin autoja, joille ei sallita peräkärryn vetoa lainkaan. Ovatko ne niitä nykyaikaisia autoja?

    Gla

    En minä poliisin tai lain vaatimuksen takia kärryä oikein kuormaa. Ihan ajettavuuden ja turvallisuuden takia on riittävä syy.

     

    Gla

    Toisaalla toiseen asiaan liittyen törmäsin itsekin nykyaikaisuuden, tai oikeastaan vanhanaikaisuuden käsitteeseen. Siinäkään ei selvinnyt, oliko vanhanaikainen hyvä vai huono asia.

    Kalle Kehveli

    Olen sitkeästi yrittänyt saada täältä vastausta, minkälainen on nykyaikainen auto, mutta aika huonolla menestyksellä. 

    Etköhän ole jo sen ikäinen, että teet sen tulkinnan itsellesi ihan itse. Koirat räkyttää ja karavaani kulkee.

    Tolopainen

    Mistä Suzuki on keksinyt että auton moottorissa sopivin teho on 102 hevosvoimaa oli jo Suzuki Jimmyssä, mutta sillä sai vetää vain 350kg vetomassaa. EU lainsäädäntö ja kehitys ovat nostaneet kuomullisten peräkärryjen painon aivan mahdottomaksi n. 300kg. Kevyt peräkärryt tehdään samalle rungolle kuin jarrulliset. Minulla on kolme kuomullista kärryä, vanhin painaa 190kg ja se on kärryistä käytännöllisin. Yksi tosin on mennyt jo ennakkoperintönä, kun ei ole lainasta takaisin tullut.

    Visakallo

    Eikös sitä Tolopainen sanotakin, että vanhassa vara parempi? Kyllä minä olisin aivan varmasti valinnut toisenlaisen auton, jos olisi tarvetta suurempien kärryjen ja kuormien vetoon. Eilen kaupungilla kahville  lähtiessä vanhanaikainen autoni kysyi kännykän välityksellä, että aiotko ihan oikeasti jättää autosi ovet lukitsematta, ja näytti ruudulta jo valmiiksi nappulaa, jolla homman sai hoidettua saman tien. Vanhanaikaista tekniikkaahan se jo on, mutta ihan käyttökelpoista.

    Tolopainen

    Onneksi minulla ei ole tuota ongelmaa, kun en juo koskaan kahvia muualla kuin kotona huomattavasti nuoremman rouvan seurassa.

    Visakallo

    En voinut oikein kieltäytyä kahvista, kun huomattavasti nuorempi rouvani lupasi tarjota ne! Siinä ne auton ovetkin unohtuivat lukita!

Esillä 10 vastausta, 20,471 - 20,480 (kaikkiaan 26,507)