Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 20,421 - 20,430 (kaikkiaan 26,513)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Perämurikka

    Kyllä se niin on että jos mennään off road nii kaikki automatiikka kannattaa unohtaa.

    Visakallo

    Kyllä, kyllä A.J, mutta kun normaali tie on luminen tai muuten liukas, Suzukin valikosta löytyykin sille aivan oma vaihtoehtonsa, samoin taas vähän sporttisempaan paremman kelin ajoon. Kokeilkaa joskus itse, ettehän te minua usko kuitenkaan.

    Perämurikka

    Onko se Suikka neliveto?saako 100% lukkoon?se on huomattu että esim automaatti napalukot ei pidä pahassa paikassa.city maasturi ei oo off road

    jees h-valta

    Onhan se Suzuki sitten kehittynyt juu. Kun ite on ajellut tässä 2004vm:n jenkillä jossa on nelivetoa automaattilaatikolla joko hidasta tai nopeaa normaaliin ajoon ja sitten vielä itse ajatteleva nelikko joka toimii vain tarvittaessa. Kaikki pelkillä painonapeilla valiten. Mut koplaahan ne japsit pikkuhiljaa mut ajokokemus voi kyllä jäädä heikoksi ainakin pienemmissä. Lyhyt akseliväli tekee ajosta ainakin hangessa helposti nylpyttävää. Lyhyt tarina yleensä, harvempi jaksaa muutamaa vuotta kauempaa. Mutta kait sillä sen Visan vaihtovälin ajelee. Nelikko on kyllä hyvä kieltämättä mutta auratut ja hoidetut tiet metsään vielä parempi. Pieni nelikko hyytyy kyllä lähes yhtä nopeaan kuin kaksietuvetokin. Nykyautoissa vielä yksi riesa on levyjarrut takanakin jotka jäätyvät hankiajossa ja jopa pakkaslunta pöllyttävässä maantieajossakin. Siihen jos vielä on automaattikäsijarru niin metsästä pois lähtö päivän päätteeksi voi jäädä haaveeksi. Siksi ajan edelleen mieluummin metsäajot hiukka raskaamman luokan autolla ja jätän henkilöauton muuhun käyttöön. Varsinkin kun kuskaat samassa tilassa pensalle haisevia koneita jossa ajat ei tunnu ollenkaan oikealta mukavuudelta.

    Perämurikka

    Nuo jenkkimaasturit ei oo maastureita.automaatilla ei tee maastossa mitää ja raskaat jenkkiromut istuu sitte kuin tatti.kaivinkoneella saa ylös

    Nostokoukku

    Olen tavattoman huono autokeskustelija koska en tunne minkäänlaista intohimoa enkä kiinnostusta autoihin. Minulle ne ovat pelkästään työkaluja. Monenlaisella maasturilla olen ajanut ja vielä useamman kyydissä ollut. Mutta vanhat Mitsu 200 L ovat ummen kulkijoita. Niissä kun pyöräyttää vanhankansan napalukot päälle, niin alkaa raidetta tulemaan paljon kalliimmillekin nykyaikaisille ns. maastureille.

    Visakallo

    Täytyy sen verran mainita, että en enää näillä aamuilla hankkinut itselleni varsinaista metsäautoa, enkä mitään off road työjuhtamaasturia, vaan vaihtelevilla keleillä helposti ajettavaa henkilöautoa, jolla pääsee vaikkapa mökiltä isommalle tielle, jos yöllä onkin pyryttänyt parikymmentä senttiä lunta. Autolla saatetaan myös ajaa neljäntuhannen kilometrin matkoja läpi Euroopan, joten jonkinlaista matkustusmukavuutta ja muunneltavuuttakin tarvitaan. Suzuki S-Cross täyttää mielestäni nämä vaatimukset aika hyvin ja vieläpä kohtuullisella hinnalla.

    Nostokoukku

    Kyllähän se melkoinen kärsimysnäytelmä olisi vanhalla Mitsulla lähteä Eurooppaa halkomaan. Itse olen joutunut työn ja harrastusten puolesta rypemään kaikenkuntoisia metsäteitä kaikkina vuodenaikoina, joten kulkuneuvo on ollut tarpeen mitoittaa heikoimman olosuhteen mukaan. Näillä vanhoilla jyrillä on tullut kuljettua. Ehkä siitä se kammo autoja kohtaan on kotoisinkin.

    Perämurikka

    Auto tarpeen mukaan.se citymaasturi vaan särähtää aina korvaan ku sehän ei oo maasturi.eikä jenkkilohonat oo häävisti maastokelposia.ei oo kokemuksia muista mitsuista ku vanhoista pätkäpajeroista niissäkään ei pidä automaatti napalukot.autojaki huoltanu ja korjannu ihan työkseen ku se näläkä on jokapäivä.

    Tolopainen

    Kun perikunnan rahoilla voi ostaa auton, se on sama mitä se maksaa.

Esillä 10 vastausta, 20,421 - 20,430 (kaikkiaan 26,513)