Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 161 - 170 (kaikkiaan 28,726)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Silti sekään ei ole ollut ongelma vaan meidän maan hyöty. Nyt vain lisää pökköä pesään ja korkean teknologian maan kanssa kaupallista yhteistyötä lisää. Vaikka hävittäjät puolustusvoimille.

    Visakallo Visakallo

    Sähköautovalmistaja Tesla ajautuu konkurssiin neljän kuukauden kuluessa, ellei yhtiön toimitusjohtaja Elon Musk onnistu taikomaan kaneja hatustaan”, sijoitusyhtiö Vilas Capital Managementi varainhoitaja John Thompson sanoo Marketwatchille.

    “Yhtiöiden täytyy loppujen lopuksi olla voitollisia enkä näe tämän tapahtuvan koskaan Teslalle”, hän kommentoi.

    “Teslan tuloslaskelma on yksi huonoimmista, mitä olen koskaan nähnyt”, hän jatkaa.

    Thompson hallinnoi varoja 25 miljoonan dollarin edestä. Marketwatchin mukaan Thompson on shortannut isoilla summilla Teslaa jo vuosien ajan, mikä on tuonut Thompsonille isoja tappioita. Hän on kuitenkin vakuuttunut, että lyhyt positio Teslassa tulee pian tuottamaan isosti ja hän kertoo sijoittaneensa 500 000 dollaria omaa rahaansa Teslan shorttaukseen.

    “Tesla on epäilyksettä konkurssin partaalla”, hän kirjoitti asiakkailleen viikonloppuna.

    Hän uskoo, että Teslan tulee olemaan vaikea saada uutta rahoitusta, koska yhtiöllä on vaikeuksia toimittaa asiakkailleen uusinta Model 3 -automalliaan. Hän uskoo myös Model S ja Model X -mallien kysynnän hiljenevän ja Teslan luottoluokituksen laskevan.

    “Teslan arvo on kaksinkertainen verrattuna Fordiin, vaikka Ford tuotti viime vuonna kuusi miljoonaa autoa ja teki 7,6 miljardin dollarin liikevoiton, kun taas Tesla tuotti 100 000 autoa ja teki kaksi miljardia dollaria tappiota”, hän vertaa.

    Tesla kieltäytyi kommentoimasta Thompsonin näkemyksiä.

    Kauppalehti

     

    Visakallo Visakallo

    Menikö Jessen metsäauto- ja meikäläisen pirssikaavailut nyt aivan uusiksi?  Kieltämättä tosi kovalta tarjoukselta tämä nyt vaikkuttaa:

    PSA:n pakettiautojen maahantuoja Auto-Bon Oy lähtee nyt taisteluun markkinaosuuksista. Se pidentää Peugeotin ja Citroënin hyötyajoneuvojen takuut huhtikuun alusta lähtien viiteen vuoteen rajoittamattomilla kilometreillä. Sama takuu koskee myös ammattikäytössä olevia ajoneuvoja.

    Tammi-helmikuussa Citroën oli seitsemänneksi eniten ensirekisteröity pakettiautomerkki ja Peugeot kahdeksas. Niiden markkinaosuudet olivat 3,7 ja 3,4 prosenttia.

    “Viiden vuoden takuu hyötyautoille on jotain aivan poikkeuksellista. Valtaosa hyötyautoista menee ammattilaiskäyttöön ja silloin luotto kalustoon pitää olla kohdallaan”, sanoo Auto-Bon Oy:n toimitusjohtaja Markus Vuolle.

    Auto-Bon pidentää myös taksikäyttöön tilattavien autojen takuuta. Niissä takuu on voimassa 5 vuotta tai 300 000 kilometriä.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Jos pököttimen huoltoväli on vuosi tai 20t km. Ja huollon hinta n.500€, enpä sanoisi että kyseessä on tarjous. Takuuhuollot tuottavat yleensä firmalle huomattavsti enemmän kuin korjauksiin menee. Ne ovat osa auton myyntikatetta.

    Visakallo Visakallo

    Kyllähän tuo rajoittamaton kilometrimäärä ammattikäytössä on oikeasti kova juttu. Toki takuuehdot on varmasti sorvattu siten, että monta asiaa meneekin ”normaalin kulumisen” piikkiin.

    Jätkä

    Jeessi on antanut ymmärtää, että oikein pitkät takuuajat ovat merkki laadun huonoudesta. Hänen pitää ottaa uusi suunta kehumisen ja valehtelemisen tieheikössä, mutta sekään ei auta pelastamaan hänen kasvojaan.

    20 000 km:n määräaikaishuoltoväli on kyllä niin tiheä, että moni ammattikäytössä oleva auto joutuu viettämään ”varikolla” suuren osan ajastaan.

    On tottam mitä Tollo sanoi (kerrankin), että määräaikaishuollot ovat osa auton hintaa, joilla rahoitetaan autokauppiaan elintasoa.

    Kukaan ei toki pysty enää kieltämään auton huoltoja teettämästä hyvässä monimerkki-huollossa, jossa taksat lienevät selkeästi puolta halvemmat, kuin piirimyyjän huollossa. Takuu pysyy voimassa ja rahaa säästyy.

    jees h-valta

    Ensinkin tuo ensimmäiseen huoltoon meno näyttää 25000:n km:in kohdalle. Muistutus siitä on jo näytössä. Eli ei nyt niin tiheä kun vuoden saa tälleen ei ammattikäyttäjä ajella. On se kohtuullista kun vertaa ennen kun piti käydä jo muutaman sadan kilsan jälkeen sisäänajoöljyt eka kerran vaihtamassa. Kyllä tuo PSA:n laatu on jo kauan nähty ammattiajossa kun meilläkin paljon paketterikansaa käy. Aika paljon on Citroen ja Peugeot edustettuna.

    Tolopainen Tolopainen

    Jätkällekin järki palaa pätkittäin. Olinkin turhan optimistinen pökön huoltoväleille dieselille näyttää olevan 15000km. Huollon hinta 420€, heh. Miten tuollaista käyttäisi ammattikäytössä.

    hemputtaja

    Kun nyt on lupa taas keskustella eikä tarvitse forumioida, niin miksi vain autoista. Nehän ovat vain kulkineita ja kuljettimia, joissa useimmissa on neljä pyörää.

    Puhuttaisiin vaikka armeija-ajoista. Meikäläisen suntispukuun kuului silloin pussihousut ynnä saappaat ja ne oli mukavammat kuin armeijan teryleenit, joita niitäkin ehdin kokeilla. Saappaat kyllä olivat eri paria ja toinen oli varmaan osallistunut jo talvisotaan (esikuntatehtävissä). Hyvin niilläkin pärjäsi.

    Tolopainen Tolopainen

    Raskasta muistella. Kovia taisteluja käytiin Pajulan pelloilla ja sotkun maastossa. Erään vääpelin ilma-ammuntakoulutus edusti sen aikaista sotatekniikan huippua. Eikä siihen patruunoita haaskattu. Riitti kun huusi sarja. Ilma-ammunta tehdään sarjatulella, muistaa vieläkin.

Esillä 10 vastausta, 161 - 170 (kaikkiaan 28,726)