Keskustelut Tekniikka M-tronic ja kastunut sytytystulppa

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 18)
  • M-tronic ja kastunut sytytystulppa

    Kertokaapas viisaammat onko tuohon olemassa jotain jippoa, kun oman 201sen kanssa käyntiin saaminen ihan toivotonta mikäli kone pääsee tulvimaan. Kaikki wanhat keinot testattu, mutta aina hommat keskeytyy mikäli näin pääsee käymään. Seuraavana päivänä sentään yleensä pääsee jatkamaan

  • eerahko

    Puristaa vasemmalla kädellä kaasun pohjaan ja oikealla kädellä nykii käynistys narusta niin kauan että alkaa käydä röpöttään.

    Jänkhäjoonas

    Tuli tuotakin kokeiltua, mutta ei vain jaksanut enää 30-40 vedon jälkeen

    Muutenkin saha ihmeellisen hankala käynnistää ilman ryyppyä, vaikka edellisestä käytöstä vain hetki aikaa.  Liekö ominaisuus sitten

    Jätkä

    Siinähän se kupletin juoni paljastuukin. Vetelä ja saamaton vetelee sahaa käyntiin – liian hitaasti. Ei synny kunnon kipinää, eikä puristusta. Tuollaista pikkusahaa pitää repiä käyntiin siihen malliin, että moista tahtia ei opetusvideoilla näy.

    Sen lisäksi. jos tankkia ei ole kirrattu tyhjäksi, se lähtee kolmannella, jos ei ekalla tai tokalla. Siis ryyppy pois ja lypsetään kone käyntiin. Neljäkymmentä nykäisyä on vasta puolet tarpeesta, jos ei kerta viitsi ottaa ja kuivata tulppaa. Ja ryyppy pois ja kaasu pohjassa!

    Jos vielä ei tajua, mitä kuuluu tehdä, jos kone yskäisee….

    Jotkut koneet eivät ole kovin herkkiä lähtemään lämpöisenä ilman puolikaasua, joten – Jos ei osaa pistää puolikaasua päälle ilman ryyppyä, niin pitää harkita alan vaihtoa.

    Jänkhäjoonas

    Ollos huoleti. On sitä kuivateltu ilman tulppaa, vaihdettu tulppaa välissä, kuivattu tulppaa ym

    kokeilen seuraavalla kerralla nykiä sitä sen 70-80 kertaa. Hieman vain yllättynyt, koska ei muilla sahoilla ole tämä operaatio koskaan vastaavanlainen ollut. Mutta edistys edistyy

    Rane

    Oletko kalibroinut kaasuttimen?En tiedä auttaako käynnistymistä.

    MaalaisSeppo

    Onko 201:ssä ryyppy?

    Tolopainen

    Onko kyseessä, 201, johon tehdas tarjosi korjaussarjaa, uusi kaasari, puola ja vauhtipyörä. Nuo olivat epäonnistuneita ensimäisiä ilmahuuhtelu moottorilla valmistettuja sahoja. Toimivat vähän aikaa ja kastelivat tulpan. Jaa m tronic, kyse onkin uudesta mallista. Ei ole kunnossa, jos käynti ongelmia.

    Jänkhäjoonas

    Nyt taas pelittää, kun oli seisonut yön ylitse. Tuli tuo kalibrointikin tehtyä, kun en nyt muista onko sitä tullut tehtyä aikaisemmin. Huomenna painella metsikköön niin näkee onko mitään muutoksia aikaisempaan havaittavissa

    Pavekka

    Moottorisahoissa ei ole ryyppyjä. Tissi tai kuristinläppä ei ole ryyppy.  Jos kalibrointi ei auta ja umpimähkään vaihtelee osia niin magneetti venttiili on hyvä paikka aloittaa.

    arto

    Ei myöskään Tissiä.  eikä Kuristusläppä  on vaan rikastin….Aseta rikastin rikastusasentoon. Jos sahassa on esirikastin/polttoainepumppu, paina kumikuplaa muutamia kertoja, kunnes polttoainetta tulee näkyviin ja sitä pääsee kaasuttimeen.                         Jos moottori on lämmin, moottorisaha käynnistyy ilman rikastinta. Noudata edellä annettuja ohjeita, mutta ohita rikastimen käyttöä koskevat kohdat. Jos moottoria on vaikea käynnistää, käytä puolikaasua. Voit aktivoida puolikaasutoiminnon vetämällä rikastimen ensin ääriasentoon ja työntämällä sen sisään.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 18)