Keskustelut Metsänomistus Luvaton puunkaato 2200 m2 kesämökkitontilla järven rannalla

Esillä 10 vastausta, 421 - 430 (kaikkiaan 502)
  • Luvaton puunkaato 2200 m2 kesämökkitontilla järven rannalla

8.3.2011 perheemme mökkitontilta kaadettiin luvatta 114 puuta. Moto ajoi ilman lupaa rasitteetonta mökkitietä pitkin kesämökkimme ”portista” sisään ja aloitti puiden kaatamisen kiinteistön sisällä kulkevan tonttitien molemmin puolin edeten pihamme läpi kohti ”oikeaa” hakkuupaikkaa n. 70 m matkan raivaten itselleen tietä .Tuhottu alue on n.900 m2 ja tälle alueelle jäi vain joitakin puita. Ennen pihaan tulijan toivottivat tervetulleeksi komeat männyt heti” portin” pielessä, niiden tilalla on nyt kannokko. Lähimmät puut kaadettiin neljän metrin päässä mökistä. Kauniilla puolukkatyypin kangasmaalla sijaitsevan mökkimme pihalta vietiin suojapuusto ja pihapuut. Moto tuhosi koko matkalta kauniin maisemallisesti arvokkaan koivujen ja mäntyjen kehystämän rantapolun.
    Pari viikkoa tapahtuman jälkeen metsäyhtiön toimitusjohtaja ilmoitti kirjallisesti, että meidän on haastettava motoyritys oikeuteen saadaksemme korvauksia kyseisestä törkeästä vahingonteosta. Metsäyhtiö kiistää vastuunsa tapahtumasta kertoen toimineensa ”huolellisesti ja hyvien tapojen mukaisesti ”ja vierittää syyn motokuskille ja hänen firmalleen. Motoyritys auliisti myöntää syyllisyytensä ilmeisesti suojellakseen ”työnantajaansa” ja hänen mainettaan. Minkäänlaista korvaustarjousta motofirma ei ole saanut yli vuodessa aikaiseksi.
    Poliisin esitutkintamateriaalin valmistuttua syyllisten varmistuttua tammikuussa -12 lähetimme korvausvaatimuksemme kaikille osapuolille. Nyt asia on syyttäjällä syyteharkinnassa; poliisin materiaalin mukaan törkeästä vahingonteosta ja hallinnanloukkauksesta on epäiltynä ainakin kaksi henkilöä. Asia kävi rikossovittelussa mutta metsäyhtiö kieltäytyi siitä. Kyseisen firman toiminta ei ole ollut ”huolellista” eikä varsinkaan ”hyvien tapojen mukaista” ei tekoa tehdessään, vastuunkannossaan tai selvittäessään asiaa – varsinkin, kun se syyllistyy syyttömien vahingonkärsijöiden uhkailuun ja kiusaamiseen ylimielisellä käytöksellään.

• Korpituvan Taneli

Iron Man:
    ”Olisiko tuo nyt ymmärrettävä niin että hän olisi tulossa seuraavaan tapaamiseen.
    Suotavaa olisi ettei hän heittäytyisi kovinkaan hankalaksi tai peräti pahapäiseksi nautittuaan väkijuomia. ”

Lopeta poika tuo epäluuloisuus ja hännittely.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Puun takaa

Jätetään Jesse jossittelut sikseen, minä maksan vetoni Leeville ja pulinat pois.

Ironia voin rauhoitella, etten itse ole kovinkaan perso viinalle, saatika tulisin siitä pahapäiseksi. Olen ilman muuta tulossa tapahtumaan, mutta voit olla minun suhteeni täysin huoleti.

Leevi Sytky

#####

Eipä tuossa mitään Taneli. Veto on veto, ja hävinnyt maksaa, se on minulle itsestään selvä juttu. Toimitan Kossut paikalle ja luovutan ne Leeville. Sen jälkeen minun vastuuni loppuu asian suhteen. Leevi lupasi Kossut yhteiseksi hyväksi ja hoitaa annostelun parhaaksi katsomallaan tavalla. Jos juoma ei kulu yhdessä tapaamisessa, niin ehkä seuraavassa sitten. Kossuhan on hyvin säilyvää ainetta jos pitää sen sisällä pullossa!
    Lähetetty: 1 h, 16 min sitten
    Lähettäjä: Puun takaa

#####

Tuotanoin. Onkohan tässä kossutapauksessa mahdollista tehdä muutoksia? Esim. koko kustannuserän käyttäminen toisella tavalla? Ehdotukseni on että käytettäisiin rahasumma vaikkapa kaikkien tapaamiseen osallistuvien yhteiseen luksusateriaan.

jees h-valta

Leeviltä reilu ja relevantti ehdotus. Jos on iso porukka saattaa tosin tulla jopa kalliimmaksi kuin tuo kossuvissyllä-linja.

Iron Man

Epäluuloinen olen ollut jo ajanlaskun alusta asti.
    Mutta mitäpä tarkoittaa hännittely.

6 m3

No eikai se sen kalliimaksi tule jos käyttää saman rahan ruokakassaa kuin kossuun?

Puun takaa

Kyllä Leevin ehdotus minulle sopii. Tämän päivän tukkuhinnaston mukaan 30 litraa 38% Kossua maksaa 358,50 euroa. Saahan sillä ruokaakin. Riippuu tietysti porukan koosta, kuinka tasokasta.

Korpituvan Taneli

Kummia mettämiehiä kun vapaaehtoisesti ovat tuhlaamassa ruokaan sen rahan, jonka kiistatta ovat viinaan ansainneet???

Joo, mikäs siinä, kyllä se olisi muheva potti tapaamisen pesämunaksi.
    Kyllähän jokainen on tottunut ruokansa maksamaan, mutta jos näin saataisiin vähän tiukemmankin burjetin ihmisiä paremmin liikkeelle, niin OK.

Leevi Sytky

Arvelinkin ettei Puuntakanen, enkä minäkään ”lastia” olisi pitkäripasesta hakenut. Kustannukseksi arvelin itsekin noin 400 euroa.
    Hieno juttu kun sopii viinan muuttaminen pureskeltavaan muotoon. Koska osanottajien määrää ei vielä tiedetä, katsotaan myöhemmin minkäluonteinen ”luksuspäivällinen” järjestyy.
    Yhteinen ateriointi saman pöydän äärellä juhlistaa ja muutenkin luo myönteistä ilmapiiriä. ( Enpä nyt oikein osannut muuttaa tekstiksi mitä tarkoitan.)

Lisäys: No, tulihan tuosta viimeisestä lauseesta ihan hyvä. Mikäli ”kossuraha” ei riitä, maksaa jokainen ylimenevän osan omasta pussistaan.

Korpituvan Taneli

Miisu taitaa olla oikeassa. On paras että tapaamis- kisakeskustelu käydään ”motti kisat” ketjussa, niin pysyy homma paremmin hanskassa.

Täällä voimme toki onnitella Oikeudenmukaistako? nimimerkkiä asian lopputuloksesta.
    Ja vaikka harrastaa homman jälkipuintia. Ei kai se kiinnostus yht´äkkiä katoa, kun on kerran kaksi vuotta taitettu peistä asiasta.

Esillä 10 vastausta, 421 - 430 (kaikkiaan 502)