Keskustelut Tekniikka Läksivät Vieremältä Helsinkiin lamaa katsomaan.

  • Tämä aihe sisältää 18 vastausta, 7 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11 vuotta sitten huski toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 18)
  • Läksivät Vieremältä Helsinkiin lamaa katsomaan.

    Kauppalehti http:
    //www.kauppalehti.fi/
    etusivu/ponsse+odottaa+
    scorpionilta+suuria/
    201311571585

  • jees h-valta

    Hyvillä tuotteilla ei tarvi lamoista huolehtia. Noihin on tunkua ja intoa nuorilla kuljettajilla. Satavuotta vanha konseptihan homehtuu käsiin ja vihertääkin jo pahasti.

    Pähkäilijä

    Onhan tuo joskus mielenkiintoista koeajaa. Nosturi samalla kääntökehällä ja painopiste noin korkealla… aika näyttää millainen pomppukiikku mahtaa olla 😉

    kuusessa ollaan

    Nähtyäni taannoin esittelyssä ei ollut kovin pomppukiikun oloinen, tossa koneessahan äly hoitaa jatkuvaa vakautusta.

    Todella jännä ötökkä.

    Rane

    Rane on tehnyt töitä kymmenkunnalla Ponssen motolla ja kaikki on olleet samalla alkuaikojen keltavihreän perusrakenteelle tehtyjä.Semmoinen käsitys oli että Ponsse ei tee koskaan mitään radikaalia uudistusta vaan pelaa vanhalla maineella ja ehkä välirahalla.Siksi tämä Skorppiooni löi Ranen ällikällä,positiivisesti.
    Harvennuskoneena jopa ohitti Komatsun,ainakin konstruktioltaan.
    Onko myyntimenestys riippuu tietysti hinnasta.Vanhojen mallien houkutus voi olla liian suuri jos hintaero on hirmuinen ja rengit hoitaa ajamisen.

    kuusessa ollaan

    Skorpionin ainoa äkkinäisesti ajateltu ongelma on kokoluokka, parhaimmillaan lienee väljennyksissä ja keskikokorunkojenkokoisissa aukoissa. Eli ensiharvennukselle liian kallis (melkein 2x kalliimpi kuin harvennuksille suunnatut koneet) ja järeimmille aukoille pitäisi olla H7 koura, jolla taas nosturi jää kymmenmetriseksi ja harvennusten teko hidastuu.

    suorittava porras

    Tuote on todellakin mielenkiintoinen ja lähipiiristä kantautuneiden huhujen mukaan toimiva kampe. Puolenkymmentä vuotta sitten aloitettu kehitystyö on osunut vielä oikeaan saumaankin . Lama on lähi vuosina tuntematon käsite Vieremän suunnalla.

    Huomenissa pitäisi lähteä käymään siellä Scorpionin ”pesällä” katsomassa , kuinka valmistus tapahtuu. Työnäytöstä tuli seurattua pari viikkoa sitten . Kuljettajaparini muutaman vuoden takaa ohjasti laitetta naama tyytyväisessä virneessä . Tyytyväisyys paistoi myös kehitystyöhön aktiivisesti osallistuneen yrittäjän katseesta . Vahvistuksena tästä oli koneen kylkeen ilmestynyt firman logo.

    suorittava porras

    …nyt jäädäänkin sitten odottelemaan vastaavaa kehitysharppausta korjuuolosuhteissa . Koneen osalta näkyvyyden eteen on tehty kaikki voitava . Mikä on tilanne metsässä ? Väheneekö , vai lisääntyykö peitteisyys ? Tämän hintaluokan kone ei kovin paljoa näköesteitä kaipaa työmaaalleen . Tulosta voi tehdä vain , kun olosuhteet ovat kunnossa.

    Nimetön

    Varmaan joku kellokalle osais kertoa montako litraa puussa pitää olla tilavuutta jotta tällä koneella kannatta tyvehen tarrata kiinni???

    jees h-valta

    Mielestäni se ei ole mistään litratilavuudesta ollenkaan kiinni vaan siitä mikä on kiinnitarrattavan arvo jatkokäytön suhteen. Koneet tehdään jalostamaan tuotteita ja mahdollistamaan suurten massojen nopeaa hyödyntämistä. Hyvän ja toimivan korjuukaluston ja niitä osaavien käyttäjien yhtälö mahdollistaa monipuolisen metsien hyödyntämisen eri ikäluokissaan.

    Pähkäilijä

    Lasse,

    kun puun rinnanympärys alkaa olla 14 sentin paikkeilla on silloin sellutehdaiden ympäristössä kannattavaa alkaa tarttua koneellisesti runkoon kiinni.

    Monessa päin Suomineitoa ei tuon kokoiselle puulle löydy tällä hetkellä ostajaa, Harjavallan suunnalla riittää 8-9 senttinenkin puu rinnankorkeudelta tarinoiden mukaan kannattavaan korjuuseen.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 18)