Keskustelut Metsänhoito Kysymys hakkuukoneen kuljettajille

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 37)
  • mehtäukko

    Jalmarin ”äkkinäinen kuvitelma” on oikean suuntainen. Kun motokuski aloittaa linjalta pitkää sivua, hän tr.uralle tullessaan käy kävelylenkin, ja siinä selviää sen päädyn järkevä työtapa. Kun tarvittava alue käsitellään, urilta on yllettävä poimia otettavat puut, käännökset jouhevat ettei vastakarvaan ängetä. Kantavilla mailla kaikkia ptl ei kannata ahtaa samaan kuormaan…saati  40 mottia ei sovi ylistettyjen pikku räpsyjen pariin kuormaan!

    Jätkä

    Serkkupoika oli MG:n kuljetuksia metsässä ja maanteillä järjestelevä aluepäällikkö. Olipa hänellä myös uitto ja Rautatiekuljetukst peukalon alla.

    Hän hommasi meidän avohakkuutyömaalle metsätraktorin, joka oli sellainen rihveli, mistä täällä kone-Hemmot näkevät märkä-unia.  Kävi sitä siinä lähitienoon urakoitsijatkin ihailemassa.  Kone oli ollut lähes vuoden seurannassa ja serkkupoika sanoi kuormien keskikoon olevan siltä ajalta 29 kiintoa.

    Siinä olisi mehtäukon koneketju mennyt varpin jatkeena perässä ilman, että kuski olisi edes huomannut moista lisäpainoa kaasupoljinta painellessaan ja kuormaa olisi voinut olla yli kolmekymmentä kiintoa, kunhan on pitkää tavaraa.

    mehtäukko

    Jaa, että välillä sitten näinkin päin. Jos urakointisopimus on tarpeeksi suuri ja pelkkää avoa, se ei ole mikään ihmeiden kumma.

    ”Siinä olisi mehtäukon koneketju mennyt varpin jatkeena perässä ilman, että kuski olisi edes huomannut..”  En vaan ymmärrä, mikä vertauksen yhtymäkohta tuolla on esitettyyn märkä-uneen?? Haluaisin nähdä sen jätkän , joka yrittäisi kiinnittää sen hinausketjun…

    Jätkä

    Kai sen ketjun kiinnittää hän, joka on rihvelinsä kanssa juuttunut raiteisiin.

     

    Rane

    Suurinpiirtein tältä se operaatio näyttäisi…

    Timberjack 1270D stuck in deep mud, saving with Belarus Mtz 82 – YouTube

    Metsika

    JD:llä oli joku aika takaperin demokone ulkomaan vientiin. Konekuski sano, että kaks kuormaa ajo tien varteen niin autokuormaan ne ei mahtuneet:) Turhan iso kone avohakkuillekin Suomen leimikoille. Tulee ongelmia jo siirtojen kanssa, eikä keksimääräisellä aukkoleimikolla pääse kapasiteettia kunnolla hyödyntämään

    Jovain

    On se näköjään mahdollista mennä vaikka varpin jatkeena, eikö olisi saman tien vaihtaa se nimimerkki ”Tallintakuseksi”. Olen aina ihmetellyt mikä siinä on ettei kannata, nythän tuo selvisi tämäkin ropleema.

    mehtäukko

    Kun Jätkä esittää täysin satunaan 29 kiinnon keskikuormia muka metsäkoneelle, ja vaadin perustelua sen mahdottomuudeksi, kun täysperävaunurekkaankaan ei sovi kuin 3 nippua ja n. 55 kiintoa, keskustelut poistetaan?! Eikö jollain kestä kantti?

    Joovain mökellys on mitä on.

    Metsäkupsa

    Ilmeisesti sensuuri iskee valikoivasti, vai onko jotkut herkkähipiäiset aina oikeassa olevat katsoneet, ilmoita asiaton viesti. Taannoin  oli kommenttini Putinista ja Karjalastakin poistettu, eli kovin valikoivaa. Sitten soopaa kyllä piisaa päivästä toiseen, jolla ei isommassa kuvassa ole todellisuuspohjaa uskoakseni ollenkaan. Mahtuuhan sitä porinaa, mutta kun vuodesta toiseen samaa palstantäytettä, jota väliin ei taida edes kommentoija itsekkään ymmärtää, tuntuu piisaavan.

    Jätkä

    mehtäukko. Sattumalta ei ole satua. Suoritus kestää aivan varmasti tarkastelun.

    Itsekin voisit laskeskella, kuinka ällistyttävän vähän 30 kiintoa järeää kuusitukkia painaa.

    Jos nämä viestit eivät kestä toimituksen tarkastelua, niin täytyy toimituksen henkilöstöä järjestää terapiaan.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 37)