Keskustelut Tekniikka kysymykset.

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 211)
  • kysymykset.

    Miksei meillä ole enää harvennushakkuille keveämpiä pienempiä hakkuu ja ajokoneita.

    Miten voi metsäkoneyrittäjä vahingon siirtää vakuutusyhtiölleen jonka kanssa minulla ei ole mitään tekemistä.Vakuutusyhtiö viestii,että he korvaavat pihan lampeen upponneen metsä-ajokoneen aiheuttamsta vahingosta, minulle liikenne vahingon perusteella.Jolloin saivat perusteeksi kunnostuslaskelman ja siitä korvataan 10%.Siis paikassa jonne ei ollut tarvetta mennä eikä yleistä liikennettä omalla pihalla ole.Aikoi vain oikaista pihanpoikki.Lumen alta luullen,että pienellä pihalla olisi peltoa.Tosin laiturilla varustettuna.Mielestäni yrittäjän on hoidettava asia kanssani ja hakea omasta vahinkovakuutuksestaan mitä sieltä itselleen on saatavissa.Tai sopia kanssani miten tämä hoidettaisiin keskenämme.Ainut ehtoni oli vain,että lampi kunnostetaan heidän taholtaanVahingosta kohta 9kk.vetkuttelu jatkuu.

    Vakuutus-oikeuteen on turha lähteä tarpomaan.

  • Jätkä

    Auto ei ollut Skoda, eikä siitä koskaan tule Skodaa, ellei kierrätyksen kautta. Taitaa tosin olla Tsekeissä omaa terästuotantoa niin, ettei tarvitse suomesta viedä peltiä.

    Jos tunnet IF:in niin kovin hyvin, niin varmaan tiedätkin, että minulla on siellä lähemmäs kaksikymmentä vakuutusta. Palvelutaso romahti, kun Sampo muutettiin IF:ksi.

    Tolopainen

    Eipä ole johtorymässä ollut noista puhetta. Vaan johan rojahti maasturin vakuutuksen hinta, enää 128€ vuodessa, aika iso vaikutus tuolla hallituksen tekemällä muutoksella bonusehtoihin.

    r.ritva

    Aloitukseni keveimmistä metsäkoneista on oltu montaa mieltä.Tuolta pohjalta kyselenkin painon vaikutuksesta maantivistymiin.

    Onko millasta tutkimustietoa ja millaisin menetelmin näitä tutkimuksia on meillä ja muualla tehty?Oisko Ruotsissa jotain parempaa tietoa kun maatalosihmisille sieltä oli esitemöitsijä syksyllä?Entä muualla maailmalla millaisin tutkimuksin tiivistymiä selviteltiin?

    Metsuri motokuski

    Tuossa on asiaan liittyvää aineistoa. Ei ihan vieras asia.

     

    r.ritva

    Kävin noita sivuja pikaisesti läpi.Mainittiin Ruotsikin.Miten muualla ja miten maastossa noita painaumia mittaillaan.Ehkä sekin selviää noilta sivuilta.Onko ensikäden tietoa.Ja ollaanko meillä huolissaan myös metsien tiivistymisestä ja vaikutuksesta puiden tulevaisuuteen.

    savo’ttamies

    Balttian maissa ei ainakaan paljon välitetä mihin kuntoon metsä jää hakkuun jälkeen.

    Jätkä

    Täysin kannattamatonta touhua. Aika menee rypiessä kuran seassa kehnosti varustetulla koneella. Ei tule tavaraa tien varteen, ja releet hajoaa, metsääkin tulee raiskattua ihan ”vanhaan malliin”.

    Muutama vuosikymmen taaksepäin suomessakin tehtiin samaa paskahommaa. Nyt ei enää maataloustraktoreilla raiskata metsää, vaan on leveäpyöräiset telakoneet ajokoneina havutettuja väyliä pitkin.

    kuusessa ollaan

    Balttiassa käytetään maataloustraktoreita usein siksi, että metsäkuljetus jatkuu jatkettuna lähikuljetuksena parempien teiden varsiin…siksi usein ei ole ketjuja tai telojakaan koneissa.

    r.ritva

    Entä Venäjällä onko kokemusta.Sieltähän tuodaan meillekkin puuta sekä melkosesti kuivike kutteripurua.

    Puuki

    Maaperän tiivistymisestä sen verran, että tuonkin Mm:n linkin takaa selviää kuinka koneiden aiheuttamien painumisen vaikutuksia ei ole tutkittu vielä tarpeeksi erilaisilla metsämaapohjilla.

    Pintapaineet vaikuttaa painaumien syntymiseen ja pistemäiset paineet vaikuttaa syvemmälle maahan vaikka pintapaineet/cm² olisikin tarpeeksi pieniä.

    Metsämailla ei liene missään tutkittu maaperän painumisen pitkäaikaisempia vaikutuksia ainakaan yhtä laajasti kuin maatalousmailla on tehty.

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 211)