Keskustelut Puukauppa Kohta hiipuu vienti Kiinaan!

  • Tämä aihe sisältää 20 vastausta, 12 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 7 vuotta, sitten Rane2 toimesta.
Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Kohta hiipuu vienti Kiinaan!

    Venäjä taitaa päästä metsähommissa tolpilleen. Ainakin Ponssen viestit ovat sellaiset. Samalla se tietää hiljalleen sitä, että vienti Kiinaan hiipuu ja hiipuu.

    Jo nyt käydään kovaa kisaa Venäjän kanssa. Tahti eikun kiihtyy. Ponsse on varmaankin tilanteen suuri voittaja ja suomalainen metsänomistaja suurin häviäjä.

    Seuratkaa uutisia, sillä 2019 tämä on arkipäivää. Mistä sitten uudet markkinat? Pohdittavaa riittää.

  • MaalaisSeppo

    Mihin perustuu käsitys Venäjän toimitusepävarmuudesta? Kaasun, sähkön ja öljyn toimitukset Suomeen ovat sujuneet hyvin.

    Metsuri motokuski

    Se perustuu todellisuuteen. Venäjällä infraverkosto on niin huono että sellainen raaka-aine joka tarvitsee tieverkostoa ja niiden kunnossapitoa ei oikein toimi.

    Kaasu, öljy  ja sähkö eivät tarvitse jatkuvaa infra rakentamista siinä kuin metsänhakkuut joten puuta saadaan vain kelien mukaan. Venäjällä on suuria jokia ja suoalueita joiden takana on runsaasti hakkuumahdollisuuksia. Hakkuuoikeuteen kuuluu myös tiestön rakentaminen joka osaltaan hidastaa kaukasempien metsien hyödyntämisen. Valtio ei ota siellä osaa metsäinfran rakentamiseen.

    Rane2

    Vai ei Venäjällä ole muka infraa?

    Puuki

    Mäntysahatavaran vienti Algeriaan on taas alkanut . Ne ostaa arvokkainta mä-sahatavaraa, jonka vienti ollut jumissa jonkin aikaa.

    Kiinan vienti ei luultavasti lopu tähän vuoteen. Muutenkin Suomen osuus Kiinan puun tuonnista on pieni, mutta laadulla voidaan kilpailla varmaan sielläkin.

    Kiinalaisen puun hinnat on korkeampia kuin Suomessa.

    Jätkä

    Ranen videolta näkee, että eipä Finski – kuskit, eikä länsi-kuormurit pysty tuomaan puutavaraa metsästä. Kyllä laitteet ja kuskit pitää olla paljon kovemmat kuin mitä täällä Pruukataan.

    Jospa siellä on järjestys sellainen, että ensin hakataan aukko, ajetaan puut pois – sitten tehdään tie, että marjanpoimijat pääsevät kulkemaan Suv-autoillaan.

    Rane2

    Ainakaan innovatiivisuuden puutteeseen ei puutavaran Kiinan kaupat jumita.

    Rane2

    Siperia tietysti lopulta opettaa:infra on nynnyille.

    Potifar

    Pete on ”sykoloki” ja ammattilainen. Potfuar on huumorimiehii. Varsinnii kun on vähä Jallua hilseenpinnas. Litran leka on kylskååpissa vartomassa.

    On nimittäin kesäkauden päättäjäiset menossaa. City kutsuu talveksi.

    Vakavasti: On näitä syytä pohtia ihan oikeasti, sillä monta juttua tapahtuu ilman, että kukaan tajuaa mitään.

    Minun klassikkoesimerkki on aina ollut se naisminiteri, joka totesi: ”onko tässä maassa näin paljon eläkeläisiä” ”näistähän tulee paha ongelma”

    Siispä: venäläisetkö veikin sitten ne Kiinan markkinat!!!!!!

    harrastelija

    Venäjällä kun valtio hoksaa, että fossiilinen ei enää riitä, niin se alkaa myydä puuta. Suomeen verrattuna puun teko radan varteen onnistuu, koska kaikki kustannukset ovat paljon pienempiä kuin demokraattisessa markkinataloudessa ilman SAK:a ja AKT:n jarruttamassa. Venäjän ratayhteys Kiinaan on varmasti halvempi kuin meidän VR:n, puhumattakoon laivoista.

    Milloinkahan nämä meidän euromepit älyävät sen, että Suomen hakkuut tai hakkuiden vähentäminen ei vaikuta maapallon CO2-päästöihin ollenkaan. Mikä Suomessa jää hakkaamatta, niin se varmasti korvataan muualla, lähivaihtoehto on Venäjällä. Maapallon räjähdysmäisesti lisääntyvä väkimäärä kuluttaa kyllä luonnon tuotteita yhä enemmän.

    Luonnonsuojelijoiden kannattaa mainostaa ja valmistaa ehkäisyvälineitä sekä katumuspillereitä se olisi maapallon kannalta parasta!

    Rane2

    Kelirikkoa.

     

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 20)