Keskustelut Metsänomistus Kesän 2014 palstalaisten tapaaminen ja mottikisa!?!

• Tämä aihe sisältää 124 vastausta, 27 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 10 vuotta sitten e-h toimesta.
Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 124)
  • Kesän 2014 palstalaisten tapaaminen ja mottikisa!?!

Tämänvuotiset kisat on käyty ja tapaamiset tavattu.

Entä ensi vuonnna?

Keskustelu ja paikkojen tarjoilu voi alkaa!
    Kovasti tämän vuotisessa tapaamisessa toivottiin päästävän seuraavaksi jessen haavikkoon vilvoittelemaan, katotaan miten käy. Voihan sitä löytyä vielä mielenkiintoisempiakin kohteita.

Varmaan voidaan olla yhtä mieltä siitä, että kohteen pitää olla metsäkohde ja kotimaassa. Laivareissut ja ulkomaanmatkat ovat sitten jollakin muulla porukalla tehtäviä.

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Leevi Sytky

Sekin mua ärsyttää, kun Antonin värikäs, kielellisesti rikas ja älyllinen sanankäyttö koetaan jotenkin negatiivisena. En sitä ymmärrä. Minulle tuollainen sanankäytön mahti antaa paljon ja sitä arvostan.

Pinsiön vaari

Mieli tekisi tulla tapaamiseen mutta lääkityksestä saatu nukahtelutaipumus estää autoilun. Olisiko sellaiseen paikkaan mahdollisuuksia että voisi matkaan käyttää julkisia kulkimia?

Koko keskusteluporukka on aivan laatuisaa joukkoa. Tietysti jonkun voi lääkitys joskus olla vähän poskellaan. Itselläni on siitäkin kokemusta. Mutta mieluummin torkahtelen kun vaihtoehtona oli ikiuni.

Aion kesän ja syksyn aikana kulkea eri näyttelyissä joissa on metsäasiaa esillä. Ainakin Oripäässä, Jämsässä ja Pasilassa. Vaikka toisaalta olisi mukava nähdä ja vaihtaa ajatuksia tähän ketjuun kirjoittaneiden kanssa. Mutta jos satutaan jossain olemaan samaan aikaan niin kai voidaan hetken jutella?

H.Moilanen

Älyllisestä kielenkäytöstä esim. pierevä persepuoli, voi olla montaa mieltä..
    Netti ei ole as-ihmisille pelastus, vaan se on pahimmillaan jopa kuin huume, joka koukuttaa ja tukee as-henkilön harhaisia käsityksiä.

Anton Chigurh

hoomoilanenkin ilmestyi kuin tyhjästä ja alkoi heti peesailla noita ihmismielen kirurgeja. Mutta kovin on tutunoloista tekstiä. Kunhan vaan ei päänahassa (juuri niin) helmeilisi juuri nyt suuria hiki (tuskan) karpaloita.

Anton Chigurh

Asialinjalaisten tapaamiseen kutsuttiin taannoin myös leevi sytky, gla ja humppabarbi. Ainoastaan barbin kanssa olen ollut sen jälkeen yhteydessä.

Korpituvan Taneli

Pinsiön Vaari:
    ”Mieli tekisi tulla tapaamiseen mutta lääkityksestä saatu nukahtelutaipumus estää autoilun. Olisiko sellaiseen paikkaan mahdollisuuksia että voisi matkaan käyttää julkisia kulkimia?”

Jos tapaaminen järjestyy Puun takaa nimimerkin toimesta, olet kyllä ajoreitin varrella. Sovitaan tapaaminen, meiltähän se onnistuu jopa ilman etukäteis sopimustakin.

Jos sitten mottikisaan Kuhmon seudulle toivotaan huutosakkia paikalle, niin onnistuu sekin. Sinähän voit käyttää yleisiä sen verran että osut reitille.

Korpituvan Taneli

Jos tosiaankin Miisun ja Jees H-vallan kommentit Antonin sanankäytöstä ovat vain asennevammaa, niinkuin Leevi esittää, niin minä kernaasti sitten ilmoittaudun tuohon vammaisten kaartiin.

Olen aina pitänyt Antonia ihan järkevänä metsällisenä kirjoittajana kunhan kuoritaan se turha paska pois hänen kirjoituksistaan. Hän ilmeisesti kuvittelee, että solvaamalla arvostelemiensa mielipiteitten esittäjiä henkilöinä, hän saisi jotain lisäkaikupohjaan omille mielipiteilleen.
    Onhan tuo hänen itsekehunsakin joskus vähän etovaa, mutta se nyt menettelee. Sanoin aikanaan Ylöjärven tapaamisessa jopa, että joissain asioissa Antonin mielipiteet ja ajatuksen juoksu saattavat olla jopa lähellä sitä nerokkuutta, jota hän itse mainostaa. Totesin kuitenkin että on varsin harvinaista että nero itse mainostaa nerouttaa, siinä mielessä Anton on erilainen nuori.

Ikävää on myös tämä tarkoituksellinen yritys jakaa tätä meidän porukkaa vuohiin ja lampaisiin. Sitäkin kummallisempaa se on kun kuitenkin 2013 tapaaminen oli ihan onnistunut, vaikka oli julkinen ja Antonin järjestelemä. Hänen emäntänsä jopa kestitsi meitä kuin piispaa pappilassa.

Olen ollut kaikissa (julkisissa) palstalaisten tapaamisissa mukana, eikä niissä ole tälläistä rähinää ollut, kuin täällä palstalla olevista viesteistä olisi voinut päätellä. Viimekesänkin tapaaminen meni kohtuudella läpi, mutta sitten jälkeenpäin alkoi kyllä tämä nokittelu täällä palstalla.

Uusille palstalaisille ja muillekkin jotka eivät tapaamisessa mukana vielä olleet, sanoisinkin että rohkeasti mukaan vaan. Kummasti se vaan tasaa sanomisia kun ollaan nokikkain. Täällä netissä on näköjään kiva huudella yhtä sun toista.

Korpituvan Taneli

Niin se Kaatajan kysymys.

Ei kai mitään ole lukkoon lyöty, mutta olen tästä nettikirjoittelusta saanut seuraavanlaisen käsityksen:

Motti kisaa ”6m3” puuhaa syksyksi Kuhmoon. Sinne saatetaan kutsua huutosakkiakin mukaan. Niissä maisemissa muutaman metsällisen tutustumiskohteen löytyminen ei liene vaikeaa, ne etäisyydet vain ovat melkoisia.

Puun Takuselle on esitetty toivomuksia, palstojensa esittelystä. Hän on ollut empien suostuvainen, mutta mottikisaan hän ei ollut halukas järjestämään. Tämäkin julkinen tapaaminen ajoittuisi kai syksyyn.

Tämä vain tämän- ja mottikisa-ketjun viesteistä tiivistelmänä. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt asian väärin.

6 m3

Niin Taneli, emme kiellä, emme käske, ketään tulemasta.
    Homma saatetaan loppuun niinkuin se alunperin suunniteltiin, mottikisa.
    Muu mikä siihen liittyy, on ollut pelkkä sivujuonne.
    Kertojansa/kertojiensa käsitys asiasta.

Mikäli kiinnostusta on ja porukkaa kertyy riittävästi, niin tutusmiskohdekin koetetaan järjestää.
    Niinkuin tämän ketjun alkupuolella kerroinkin että esim. Kuhmo Oy suhtautuu suopeasti esittelemään toimintaansa.
    Ainakin viimekesäisen tiedon mukaan.
    Ja onhan Kuhmoon tulossa tuo CLT-levytehdas, ensimmäinen laatuaan Euroopassa. Tosin kontakteja sinnepäin ei ole henkilökohtaisia.

Niin, ja kilpailemaan emme ala missään tapauksessa mahdollisen tapahtuman ja tarjoomusten laadussa, oli ne sitten henkisiä tai ruumiillisia.
    Emmekä mahdollisista osanottajista.

Korpituvan Taneli

Löysin tuolta sellaisen viestin, jossa tuon mottikisan ajankohdaksi olisi tarjolla viikonloput 13-14.9 tai 20-21.9. Nyt pitäisi vain mottimiesten rykäistä että kumpi näistä. Paikkakunnan olen ymmärtänyt että se on Kuhmo?
    Sitten tarvittaisiin majapaikka. joskus tehtiin niin että järjestäjällä oli s-posti johon lopulliset varaavat ilmoittautumiset tehtiin. Viime vuonna varasimme kukin itse puhelimella Korholasta majapaikan. Se oli kivuton toimenpide. Edellyttää toki ettei majapaikka ole kovin suosittu, ettei tarvitse monta kuukautta ennen tehdä varauksia.
    Tietysti alustava ohjelma pitäisi myös olla. Onko perjantaina mitään muuta kuin pitkämatkaisten majoittuminen, sitten lauantaina jotain esim. mottikisa, joku retki ja illanistujaiset. Sunnuntai aamupäivälläkin voisi olla jotain tutustumisia.

Samat asiat tietysti tarvitaan vielä tälle toisellekkin tapaamiselle. Meinasin jo kirjoittaa paikkakunnan nimenkin kun sen viime kesältä muistin, mutta jätetään se Puun takusen ilmoitettavaksi.

Nämä kaksi olisivat sitten kaikille avoimia tilaisuuksia. AC:n harjoittaman vuohiin ja lampaisiin jaon saa näiden osalta unohtaa. Se kun on muutenkin vain hänen päähänpinttymänsä.

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 124)